Diumenge 12 juliol 2020

València demana a la UE que el deute per crear el Corredor Mediterrani no compti com a dèficit

|

+Notícies

FemVallès reclama el nou túnel d’FGC de connexió amb Barcelona

La plataforma socioeconòmica per la promoció del Vallès, FemVallès, reivindica la "importància" del nou túnel de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya que el...

El Parlament aprova un sou mínim de 1.200 euros per als auxiliars de les residències

Aquest divendres ha estat l'última jornada del del ple monogràfic sobre residències que va començar dimarts a la cambra catalana i s'han aprovat la...

Torra sobre el dèficit d’inversió a Catalunya: “M’ha estranyat que la classe empresarial no es revoltés”

El president de la Generalitat, Quim Torra, ha demanat la "complicitat" del sector empresarial en la "lluita" pels recursos. En la presentació de la...

El Govern anuncia un pla de contingència de 2,5 MEUR per sufragar despeses dels equipaments d’aïllament al Baix Segrià

El Govern ha anunciat un pla de contingència dotat amb més de 2,5 milions d'euros per fer front a les despeses derivades de la...

La covid-19 farà escalar el deute mundial al seu màxim històric el 2020, segons l’FMI

La pandèmia de la covid-19 situarà el deute mundial en el seu màxim històric des que hi ha registres, segons apunta un article dels...

Un 73% de l’empresariat creu que la gestió del nou equip de la Cambra és “molt bona”, segons consultes internes

Un 73% de l'empresariat creu que la gestió del nou equip de la Cambra de Comerç pel que fa a l'acció és "molt bona"....

+Llegits

La comissió de la Renda Garantida de Ciutadania demana una implementació “coordinada” de l’IMV

La comissió de la Renda Garantida de Ciutadania veu amb preocupació la gestió de l'ingrés mínim vital (IMV) a Catalunya per part de l'INSS...

Relat assegura que l’ampliació de Fira de Barcelona té “més sentit que mai” i augura que el 2021 pot ser “extraordinari”

El president de Fira de Barcelona, Pau Relat, ha assegurat aquest dimarts que l'ampliació del recinte de Gran Via i la remodelació de l'espai...

La “por” a rebrots com el del Segrià fa anul·lar reserves als hotels de costa

El repunt de la covid-19 al Segrià està provocant un degoteig de cancel·lacions de reserves als hotels de la costa. El sector lamenta que...

Les compravendes d’habitatges al maig van caure un 47,1% a Catalunya, segons el Col·legi de Registradors

Les compravendes d'habitatges van caure un 47,1% a Catalunya durant el mes de maig en relació al mateix període de l'any passat, segons el...

Seat invertirà 5.000 MEUR fins al 2025 per desenvolupar nous models i l’electrificació a Martorell

Seat preveu invertir 5.000 milions d'euros a Catalunya en els propers cinc anys per invertir en projectes I+D per desenvolupar nous models i equips...

Torra sobre el dèficit d’inversió a Catalunya: “M’ha estranyat que la classe empresarial no es revoltés”

El president de la Generalitat, Quim Torra, ha demanat la "complicitat" del sector empresarial en la "lluita" pels recursos. En la presentació de la...

Redacció

El president de la Generalitat valenciana, Ximo Puig, ha intentat avui defensar el Corredor Mediterrani davant de líders europeus usant una de les principals preocupacions de Brussel·les: el dèficit fiscal espanyol. El govern valencià, conscient de la pressió de Brussel·les perquè el govern central sanegi els seus comptes, ha proposat que el deute generat per la construcció d’aquesta infraestructura no es comptabilitzi com a dèficit pressupostari. Així, durant una jornada de treball sobre nodes urbans i regions del Corredor Mediterrani, Puig ha justificat la proposta recordant que per cada euro invertit en la via d’enllaç, se’n generen sis de retorn, segons un estudi de lInstitut Fraunhofer.

Publicitat

Durant la seva intervenció, el president valencià ha deixat clar que el Corredor Mediterrani és “una oportunitat històrica”, i que la seva compleció suposaria un augment de la productivitat del conjunt de les empreses europees., recollia l’ACN. El Cap del Consell també ha aprofitat l’ocasió per reivindicar el tram coster de la infraestructura, que travessa Andalusia, Múrcia, País Valencià i Catalunya, davant les recents inversions en el tram central, que parteix del port d’Algesires i travessa el centre de la Península, Aragó i Catalunya, fins arribar a la frontera francesa. Puig ha recordat que el trajecte litoral engloba el 55% de la producció industrial, el 51% de les exportacions i el 50% del turisme de l’estat espanyol.

Més aliats al nord d’Europa que a Madrid

- Publicitat-

Avui mateix, el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Josep Rull, ha afirmat que el Govern compta amb més aliats per promocionar el Corredor Mediterrani entre els ports del nord d’Europa, “competidors directes del port de Barcelona”, que en el propi govern central. Des de Barcelona, Rul ha ressaltat “el clam evident” a favor de la infraestructura entre les gras instal·lacions portuàries europees.

- Publicitat-

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos

667
1,113