Dilluns 25 maig 2020

“Madrid sempre guanya”: el govern valencià denuncia que es destinin fons europeus pel Corredor Mediterrani a la capital espanyola

|

+Notícies

Primera sentència contra Volkswagen pel “dieselgate”

La cort suprema de justícia alemanya ha condemnat el grup automobilístic alemany Volkswagen a compensar un comprador d'un cotxe equipat amb un motor dièsel,...

El PPC insta el Govern a renovar el concert a les escoles que segreguen per sexe

El PPC ha presentat aquest dilluns una proposta de resolució al Parlament en què insta el Govern a renovar el concert educatiu a les...

Els tallers mecànics de la demarcació de Barcelona calculen que l’activitat caurà un 50% després de la pandèmia

Amb la fase 1 del desconfinament a tota la demarcació de Barcelona, la majoria de tallers de reparació de cotxes han reobert sense restriccions....

Alemanya confirma l’entrada en recessió amb una caiguda del PIB del 2,2% el primer trimestre del 2020

Alemanya ha confirmat la seva entrada en recessió després que l'economia hagi caigut un 2,2% el primer trimestre del 2020 respecte als tres mesos...

La jutgessa dona fins l’1 de juny als Mossos perquè acabin les investigacions a la zona 0 d’IQOXE

El jutjat d'instrucció número 1 de Tarragona ha donat fins l'1 de juny als Mossos d'Esquadra perquè acabin les investigacions a la zona 0...

Dincat critica la manca de compromís del Govern amb les escoles d’educació especials i els familiars dels alumnes

La Federació Catalana de Discapacitat Intel·lectual (Dincat) ha manifestat la seva indignació "davant la falta de claredat, compromís i col·laboració del Govern" amb les...

+Llegits

Els tallers mecànics de la demarcació de Barcelona calculen que l’activitat caurà un 50% després de la pandèmia

Amb la fase 1 del desconfinament a tota la demarcació de Barcelona, la majoria de tallers de reparació de cotxes han reobert sense restriccions....

El Gremi de Restauració de Barcelona diu que 2 de cada 3 locals amb terrassa no obriran fins a la propera fase

El Gremi de Restauració de Barcelona calcula que 2 de cada 3 locals amb terrassa de la ciutat no obriran aquest dilluns i s'esperaran...

Arrenquen les obres per accelerar el desplegament de la xarxa de fibra òptica de la Generalitat a 10 capitals de comarca i 51 municipis

Acaben d'iniciar-se les obres d’execució dels 10 projectes de desplegament de la xarxa de fibra òptica de la Generalitat que el Govern va aprovar...

La jutgessa dona fins l’1 de juny als Mossos perquè acabin les investigacions a la zona 0 d’IQOXE

El jutjat d'instrucció número 1 de Tarragona ha donat fins l'1 de juny als Mossos d'Esquadra perquè acabin les investigacions a la zona 0...

Els passatgers hauran de declarar el seu estatus en relació a la covid-19 abans d’embarcar als aeroports europeus

L'Agència de la Unió Europea per a la Seguretat Aèria (Easa per les sigles en anglès) i el Centre Europeu per al Control i...

Dombrovskis assegura que el pla per rellançar l’economia europea tindrà un “component substancial d’ajudes”

El vicepresident econòmic de la Comissió Europea, Vladis Dombrovskis, ha assegurat que el pla de reconstrucció que l'executiu europeu presentarà la setmana que ve...

Redacció

Nova prova del dubtós interès sobre el govern espanyol en completar el Corredor Mediterrani. Si fa uns dies el ministre de Justícia, Rafael Catalá, afirmava que  la importància d’aquesta infraestructura era “exagerada i sobrevalorada”, avui el secretari d’Obres Públiques, Josep Vicent Boira, ha denunciat que es facin servir fons europeus destinats a aquesta infraestructura per finançar obres a Madrid. “Madrid sempre guanya. I quan el Ministeri de Foment parla d’inversions en el Corredor Mediterrani pot estar parlant del túnel Atocha-Chamartín”, piulava Boira per Twitter.

Publicitat

El responsable d’Obres Públiques comparteix a les xarxes un informe del coordinador del Corredor Mediterrani que assenyala com a obres claus per la infraestructura un nou túnel entre Atocha i Chamartín, un accés d’alta velocitat a Barajas o la necessitat d’adaptar a l’amplària europea els enllaços ferroviaris entre Madrid i Algesires. Segons recollia La Veu del País Valencià les obres entre Chamartín i Atocha, que van rebre entre 2007-2013 una ajuda de 141,7 milions d’euros per part del Fons de Cohesió-FEDER. El Ministeri de Foment defensa que la modificació ha de servir per garantir una millor connectivitat entre la capital espanyola amb el Llevant i el port d’Algesires.

Boira denuncia els efectes que té sobre les inversions públiques que l’enllaç entre Madrid i Algesires “sigui considerat part del Corredor Mediterrani i de l’Atlàntic, dues obres que reben el suport de la Unió Europea.

- Publicitat-

Reivindicació a València

El president de la Generalitat valenciana, Ximo Puig, recordava dimarts passat que el Corredor Mediterrani és una obra “fonamental” per al País Valencià. Durant els darrers mesos, nombrosos agents polítics i socials han reivindicat la necessitat de completar l’enllaç ferroviari amb Europa,  i el proper dia 2 de març s’organitzarà un acte que comptarà amb la presència dels presidents del govern català, valencià i balear per defensar conjuntament el Corredor Mediterrani.

- Publicitat-

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos

668
1,078