Diumenge 12 juliol 2020

De la Serna hi insisteix: el problema del Corredor Mediterrani son els obstacles “administratius”

|

+Notícies

FemVallès reclama el nou túnel d’FGC de connexió amb Barcelona

La plataforma socioeconòmica per la promoció del Vallès, FemVallès, reivindica la "importància" del nou túnel de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya que el...

El Parlament aprova un sou mínim de 1.200 euros per als auxiliars de les residències

Aquest divendres ha estat l'última jornada del del ple monogràfic sobre residències que va començar dimarts a la cambra catalana i s'han aprovat la...

Torra sobre el dèficit d’inversió a Catalunya: “M’ha estranyat que la classe empresarial no es revoltés”

El president de la Generalitat, Quim Torra, ha demanat la "complicitat" del sector empresarial en la "lluita" pels recursos. En la presentació de la...

El Govern anuncia un pla de contingència de 2,5 MEUR per sufragar despeses dels equipaments d’aïllament al Baix Segrià

El Govern ha anunciat un pla de contingència dotat amb més de 2,5 milions d'euros per fer front a les despeses derivades de la...

La covid-19 farà escalar el deute mundial al seu màxim històric el 2020, segons l’FMI

La pandèmia de la covid-19 situarà el deute mundial en el seu màxim històric des que hi ha registres, segons apunta un article dels...

Un 73% de l’empresariat creu que la gestió del nou equip de la Cambra és “molt bona”, segons consultes internes

Un 73% de l'empresariat creu que la gestió del nou equip de la Cambra de Comerç pel que fa a l'acció és "molt bona"....

+Llegits

FemVallès reclama el nou túnel d’FGC de connexió amb Barcelona

La plataforma socioeconòmica per la promoció del Vallès, FemVallès, reivindica la "importància" del nou túnel de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya que el...

Relat assegura que l’ampliació de Fira de Barcelona té “més sentit que mai” i augura que el 2021 pot ser “extraordinari”

El president de Fira de Barcelona, Pau Relat, ha assegurat aquest dimarts que l'ampliació del recinte de Gran Via i la remodelació de l'espai...

El preu de l’habitatge a Catalunya cau un 3,5% fins a juny, la tercera comunitat més afectada per la covid-19

El preu de l'habitatge a Catalunya ha caigut un 3,5% en el segon trimestre, segons l'Informe d'Habitatge de l'empresa de consultoria i valoració Gesvalt....

Chacón: “El que fem ara condicionarà quin país tindrem en 5 anys, sense teixit productiu no hi haurà estat del benestar”

La consellera d'Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha advertit que les polítiques econòmiques i empresarials que s'impulsin ara condicionaran "quin país tindrem d'aquí a...

Seat invertirà 5.000 MEUR fins al 2025 per desenvolupar nous models i l’electrificació a Martorell

Seat preveu invertir 5.000 milions d'euros a Catalunya en els propers cinc anys per invertir en projectes I+D per desenvolupar nous models i equips...

La CE preveu que el consum de vi caigui un 7% aquest any per la covid-19 i que les exportacions disminueixin en un 6%

La pandèmia de la covid-19 fa caure el consum de vi un 7% aquest any, mentre que les exportacions també disminueixen en un 6%....

Redacció

Malgrat els retards constants en diversos punts de l’obra, a l’ús de part de les inversions per realitzar obres a Madrid i a la falta d’inversió endèmica, el ministre de Foment, Iñigo de la Serna, ha reiterat avui que el principal obstacle per completar el tercer fil del Corredor Mediterrani és de caràcter administratiu, i no econòmic. “Si poguéssim executar amb la situació administrativa actual 500 milions d’euros, tinguin la garantia que figurarien 500 milions d’euros, perquè no hi ha una problema de recursos econòmics per al Corredor Mediterrani”, ha assegurat avui el responsable de Foment, en declaracions recollides per ACN.

Publicitat

De la Serna ha manifestat que l’enllaç ferroviari amb el continent europeu és un projecte “francament complex”, després de reunir-se amb el president del País Valencià, Ximo Puig. En aquest sentit, ha assegurat que els recursos destinats al projecte en els pressupostos són suficients “per a les actuacions en curs”, i que l’any 2018 s’ampliaran les partides a la comunitat autònoma. El responsable de Foment ja va defensar dilluns passat que “els problemes administratius” eren els principals causants dels retards en el Corredor Mediterrani.

Per contra, Puig s’ha mostrat molt crític amb la postura del govern espanyol, i ha assegurat que l'”infrafinançament i la infrainversió” de l’executiu “arrossega a pèrdues importants” per la recuperació econòmica valenciana.  El cap del Consell ha afegit que la inversió ens darrers anys està provocant pèrdua de poder adquisitiu i que estan explicant amb dades i rigor aquesta situació al govern espanyol.

- Publicitat-

“L’informe de la Intervenció diu que dels pressupostos del 2015 sols es va executar un 30% de la inversió prevista. No és que s’haja pressupostat poc, és que durant el govern Rajoy mai s’ha superat el 50% d’execució”, ha argumentat  Puig, en declaracions recollides per Diari La Veu.

La comunitat valenciana és l’única de tot l’estat que, tot i comptar amb una renda per càpita inferior a la mitjana estatal, segueix aportant més a les arques públiques de l’Estat del que rep.

- Publicitat-

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos

667
1,113