Diumenge 12 juliol 2020

Representants empresarials, acadèmics i socials exigeixen a l’Estat una major inversió en l’Euroregió de l’Arc Mediterrani

|

+Notícies

FemVallès reclama el nou túnel d’FGC de connexió amb Barcelona

La plataforma socioeconòmica per la promoció del Vallès, FemVallès, reivindica la "importància" del nou túnel de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya que el...

El Parlament aprova un sou mínim de 1.200 euros per als auxiliars de les residències

Aquest divendres ha estat l'última jornada del del ple monogràfic sobre residències que va començar dimarts a la cambra catalana i s'han aprovat la...

Torra sobre el dèficit d’inversió a Catalunya: “M’ha estranyat que la classe empresarial no es revoltés”

El president de la Generalitat, Quim Torra, ha demanat la "complicitat" del sector empresarial en la "lluita" pels recursos. En la presentació de la...

El Govern anuncia un pla de contingència de 2,5 MEUR per sufragar despeses dels equipaments d’aïllament al Baix Segrià

El Govern ha anunciat un pla de contingència dotat amb més de 2,5 milions d'euros per fer front a les despeses derivades de la...

La covid-19 farà escalar el deute mundial al seu màxim històric el 2020, segons l’FMI

La pandèmia de la covid-19 situarà el deute mundial en el seu màxim històric des que hi ha registres, segons apunta un article dels...

Un 73% de l’empresariat creu que la gestió del nou equip de la Cambra és “molt bona”, segons consultes internes

Un 73% de l'empresariat creu que la gestió del nou equip de la Cambra de Comerç pel que fa a l'acció és "molt bona"....

+Llegits

Torra sobre el dèficit d’inversió a Catalunya: “M’ha estranyat que la classe empresarial no es revoltés”

El president de la Generalitat, Quim Torra, ha demanat la "complicitat" del sector empresarial en la "lluita" pels recursos. En la presentació de la...

L’OCDE preveu que l’atur s’enfili al 19,2% a Espanya el 2020 i que arribi al punt màxim a finals d’any

L'OCDE preveu que l'atur s'enfili fins al 19,2% a Espanya el 2020 i que pugui arribar al 20,1% en cas d'una segona onada de...

L’Agència Catalana del Consum rep 3.697 reclamacions en relació amb afectacions derivades de la covid-19

L'Agència Catalana de Consum (ACC) ha rebut 3.697 reclamacions durant l'estat d'alarma en relació amb diferents actuacions derivades de les mesures preses durant la...

Seat invertirà 5.000 MEUR fins al 2025 per desenvolupar nous models i l’electrificació a Martorell

Seat preveu invertir 5.000 milions d'euros a Catalunya en els propers cinc anys per invertir en projectes I+D per desenvolupar nous models i equips...

L’índex de producció industrial cau un 30,3% a Catalunya durant el maig

L'índex de producció industrial (IPI) a Catalunya va caure un 30,3% durant a maig, segons dades provisionals de l'INE. Es tracta de 2,5 punts...

Font calcula que si el 25% dels conductors que entren diàriament a Barcelona optessin pel tren caldria un altre operador

El president de FGC, Ricard Font, ha assegurat aquest dimarts que si un 25% dels entre 460.000 i 500.000 conductors que entren i surten...

Eduard Fernández (@eduard_bcn)

Representants del món empresarial, sindical i acadèmic han defensat avui la necessitat de completar el Corredor Mediterrani i augmentar la cooperació a l’Euroregió de l’Arc Mediterrani (Euram), que comprèn les Illes Balears, el País Valencià i Catalunya. Diversos participants de l’acte reivindicatiu “L’hora de les decisions”, celebrat a València i organitzat per l’Institut Ignaci Villalonga d’Economia i Empresa, han aprofitat l’ocasió per carregar contra la falta d’inversió pública per part de l’Estat en la infraestructura.

Publicitat

“Cal apostar per la proporcionalitat econòmica en el finançament, i per tant, allà on hi ha més productivitat, s’han de produir més inversions”, ha defensat Jaume Casals, rector de la Universitat Pompeu Fabra i president de la Xarxa Vives d’Universitats. Casals també ha volgut reclamar la capacitat de les institucions i les empres de l’Euram de mantenir vincles de manera “lliure i efectiva”.

A la vegada, el rector de la Universitat Jaume I, de València, ha destacat el pes de l’àmbit acadèmic de l’Euram dins l’estat espanyol, que suposa un terç del total de la producció d’articles científics espanyols. “Des de les universitats cal impulsar línies d’actuació dins l’Euram, així com estratègies per acostar-se a empreses i ajuntaments i reclamar millors infraestructures”, ha destacat Climent.

- Publicitat-

Crítiques de les empreses

Des de l’àmbit empresarial, diversos organismes han volgut destacar també la necessitat de millorar la connectivitat de les tres comunitats autònomes amb la resta d’Europa. “Les operacions per impulsar el Corredor Mediterrani són sempre insuficients i es realitzen en retard”, ha explicat Domenech Espadalé, president de la Cambra de Comerç de Girona. L’empresari ha qualificat la infraestructura de “vital” pel futur de la regió, i ha criticat els nombrosos “colls d’ampolla” de la xarxa de comunicació, així com la manca d’una carretera d’alta capacitat com les que sí existeixen “a molts altres llocs d’Espanya”.

D’altra banda, Federic Fuster, membre de la Junta Diretiva de l’Associació Empresarial Hostelera de Benidorm i la Costa Blanca, ha volgut destacar que una millor connexió entre els diversos territoris permetria “projectes empresarials de major tamany” i una millora de l’eficiència de les societats.

A la vegada, el president de la patronal de petites i mitjanes empreses PIMEC, Josep González, ha criticat “els greuges” als quals s’enfronten les més d’un milió de pimes de l’Euroregió. En primer lloc, González ha mencionat l’elevat cost de l’electricitat, la morositat de les grans empreses espanyoles i la impossibilitat de les petites empreses d’accedir a la contractació pública, que suposa 200.000 milions d’euros anuals.

Entre els principals greuges consensuats pels representants polítics, acadèmics i empresarials que han participat a la trobada, hi ha la necessitat d’establir una autoritat única per al Corredor Mediterrani, amb un pes determinat dels territoris afectats, i una plataforma de doble via per a mercaderies i passatgers.

Finalment, en clau sindical, el secretari general d’UGT del País Valencià, Ismael Sáez, ha destacat que la població valenciana compta amb un poder adquisitiu 12 punts per sota de la mitjana espanyola, tot i que la comunitat és una contribuïdora neta a la solidaritat entre territoris autonòmics. “Calen unes inversions públiques del conjunt de l’estat que almenys estiguin a l’altura del 10% del PIB i població que el País Valencià representa”, ha reivindicat Sáez.

Per saber-ne més:

Els consellers de Territori balear, català i valencià destaquen els beneficis de desenvolupar el Corredor Mediterrani

- Publicitat-

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos

667
1,113