Dijous 27 gener 2022

Seat tanca el 2021 amb 470.500 vehicles venuts, un 10,3% més que el 2020

El balanç queda encara lluny de les xifres prepandèmia, 574.100 vehicles el 2019, per la crisi dels semiconductors

|

Seat S.A. ha tancat el 2021 amb 470.500 vehicles venuts, un 10,3% més respecte al 2020 (426.600), un any fortament marcat per l’impacte del coronavirus. No obstant això, el balanç de la multinacional automobilística encara queda lluny de les xifres prepandèmia, 574.100 vehicles venuts el 2019, per culpa de la crisi dels semiconductors. “El 2021 no ha estat l’any que esperàvem. Després de treballar dur per combatre els efectes de la crisi de la covid-19, la nostra activitat s’ha vist greument afectada per la manca de semiconductors”, ha reconegut el conseller delegat de Seat, Wayne Griffiths. Com a dades positives del 2021, Cupra ha triplicat les seves vendes, impulsat per l’èxit del model Formentor, i ja frega els 80.000 vehicles.

El 41% de les vendes de Cupra en els últims 12 mesos han estat de vehicles electrificats. De fet, les vendes de vehicles elèctrics i híbrids endollables de Seat s’han multiplicat per quatre el 2021, passant de 14.700 a 60.600 cotxes. “Esperem veure una recuperació progressiva en els subministraments i l’estabilització de la producció de vehicles el 2022, som optimistes”, ha continuat Griffiths. “La demanda dels models de les marques Seat i Cupra han tornat als nivells anteriors a la pandèmia, però la falta de semiconductors està creant frustració als nostres clients pels elevats terminis d’entrega. Farem tot el possible per satisfer les seves expectatives”, ha constatat el conseller delegat de Seat i Cupra.

Alemanya, Espanya i Regne Unit, principals mercats
Alemanya continua com el principal mercat de Seat S.A. amb 104.100 vehicles venuts, un 5% menys que el 2020 (109.500). La segueixen Espanya, amb 81.800 vehicles, un 11,5% més que l’any anterior (73.300), i el Regne Unit, amb 50.700 vehicles, un 11,2% més que el 2020 (45.600). Completen el top cinc França (31.200 vehicles) i Itàlia (27.600), amb creixements del 14% i del 24,6%, respectivament, en comparació amb l’any passat. Les vendes de Seat també van créixer a Mèxic (20.900 vehicles, un 39,3% més), Turquia (12.700, un +10,3%) i Israel (12.600, un 20,6% més).

El Cupra Formentor, 54.600 unitats venudes
Pel que fa als models més venuts, el Cupra Formentor ha liderat el 2021 el creixement de la marca amb 54.600 unitats venudes, superant totes les expectatives i convertint-se en un dels models més venuts de l’empresa. Del Cupra Born, el primer cotxe 100% elèctric de la marca i que va sortir a la venda el novembre passat, se n’han entregat 3.300 unitats. “Un començament prometedor que Cupra espera consolidar en els pròxims mesos”, ha apuntat la firma automobilística. Els principals mercats de Cupra han estat Alemanya (30.800 unitats), Espanya (11.000), Regne Unit (7.700), Itàlia (6.200) i França (4.100).

La producció a la planta de Martorell creix un 9,8% el 2021
Les vendes dels models de Seat van arribar a les 391.200 unitats, un descens del 2% respecte al 2020, fortament marcat per la manca de semiconductors. Els vehicles més venuts de Seat van ser el model Arona (106.900 unitats), seguit de l’Ibiza (95.800) i el León (87.700). Els mercats amb més vendes per a la marca Seat van ser Alemanya (73.300 unitats venudes), Espanya (70.800), el Regne Unit (43.000), França (27.100) i Itàlia (21.500). A nivell global, la producció de Seat va augmentar un 4,2% el 2021 i va arribar als 423.888 vehicles (406.706 el 2020). La producció a la planta de Martorell va créixer un 9,8% el 2021 i es van fabricar 385.200 unitats del Seat Ibiza, Arona i León, Cupra León i Formentor, i Audi A1 (350.850 el 2020).

Publicitat

Segueix-nos

680
1,501