Dimecres 18 maig 2022

L’ISE exhibeix a Barcelona l’auge de les experiències immersives aplicades als negocis, l’educació o la cultura

Empreses com Epson o LG exploren tecnologies per generar nous usos interactius a museus, concerts o botigues

|

Les tecnologies per generar experiències immersives a botigues, escoles, universitats o museus protagonitzen enguany bona part de les novetats que grans empreses com LG o Epson han portat a la fira Integrated Systems Europe (ISE), que ha obert les portes aquest dimarts a Barcelona. Si bé el sector de l’audiovisual fa anys que millorant les seves propostes de televisions d’ús domèstic, apostant per la tecnologia HD o 3D, ara el repte és crear productes que permetin generar nous usos interactius pel sector dels negocis, l’educació, la cultura i l’entreteniment. A la fira, hi ha propostes audiovisuals que van des d’un “gegant” publicitari de 15 metres d’alçada fins a iglús multimèdia, passant per aparadors-pantalla per a productes de luxe.

“Evidentment, el consumidor cada cop és més expert i està més habituat a consumir tecnologia, sobretot tàctils, que permeten ser molt més immersius en allò que volem comunicar”, explica a l’ACN el director de solucions de negoci de LG a Espanya, Guillermo Calvo. En el seu cas, la gran aposta és la tècnica “led transparent”, que permet crear aparadors, finestres o vitrines translúcides que, en un moment precís, poden omplir-se d’imatges, lletres i dades.

Segons Calvo, aquesta tecnologia permet hibridar la tecnologia i la realitat, ensenyant productes de manera “més espectacular” amb aplicacions molt variades que van des dels museus fins a les botigues de luxe. Un dels casos d’ús que proposa LG és el d’una botiga de perfums on la vitrina, a part de mostrar el producte, ofereix també altres dades com el preu i les seves característiques.

Un altre de les novetats que capta les mirades del saló és el “gegant” de l’empresa turca Ledeca. Format per capes per una gran quantitat de pantalles led, aquest producte a mig camí entre l’obra d’art digital i el panells publicitaris de la cinquena avinguda de Nova York està dissenyat per convertir-se en un atractiu turístic amb aplicacions promocionals. Segons explica un dels enginyers de la companyia Bekir Açikgök, ja n’han venut tres unitats a Nàpols, Las Vegas i Miami.

“La gent podrà pujar i entrar dins d’aquesta gran estàtua de més de 15 metres i mirar les vistes de la ciutat, també t’escanejarà el cos”, explica Açikgök. De fet, una de les possibilitats que ofereix aquest producte és que pot canviar la seva fisonomia en pocs segons. A través de les pantalles que conformen la seva fisonomia, el gegant pot transformar-se, llançar massatges o vestir diversos uniformes, de manera que es pot servir per promocionar pel·lícules o captar l’atenció del públic agafant el rostre d’un futbolista o una estrella de cine.

En el cas d’Epson, una firma japonesa especialitzada en impressores i projectors, ha portat fins a Barcelona l’aliança amb l’empresa Igloo Vision, conjuntament, proposen una cova lluminosa que permet fer activitats immersives de petit format, pensades per activitats comercials o educatives.

“El que mostrem és una sala de col·laboració dissenyada per sector molt variats com educació l’educació o les experiències”, explica la portaveu de l’empresa Rebecca Wade. Segons destaca, es fa servir per “visualitzar” projectes d’enginyeria abans que s’hagin entregat o per fer pràctiques interactives per estudiants universitaris d’infermeria o medicina, entre d’altres.

Un sector de pes
L’ISE és considerat el saló de la indústria audiovisual més important del món. Enguany preveu reunir uns 800 expositors i generar un impacte econòmic superior als 200 milions d’euros. Tradicionalment, aquest esdeveniment se celebrava a Amsterdam, però va saltar a la capital catalana just abans de la crisi sanitària. En paral·lel a l’ISE, també tindrà lloc l’IOT Solutions World Congress (IOTSWC), un congrés amb 310 expositors dedicat a les tecnologies disruptives.

Les autoritats catalanes esperen que l’arribada del congrés a Barcelona sigui un estímul per l’ecosistema audiovisual de la ciutat i un motor de desenvolupament de talent, atracció d’empreses i de projectes com ho ha sigut el Mobile World Congress (MWC) pel sector tecnològic i de la telefonia. Segons els càlculs de l’Ajuntament de Barcelona, la ciutat comtal concentra avui el 62% d’empreses del sector audiovisual a Catalunya i genera uns 14.500 llocs de feina. En el global del territori, les companyies d’aquest àmbit ocupen a 31.000 persones.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,512