Dimecres, 20 Novembre 2019

Les vendes del sector de la gran distribució pugen un 3,89%

Les empreses del sector socialment responsables tenen un rendiment un 38% superior a la mitjana

|

Les vendes del sector de la gran distribució han pujat un 3,98% en dos anys, per sobre del sector de l’alimentació i del comerç en general, segons dades que recull l’Anuari de la Distribució Comercial que elabora biennalment el Govern. A més, en dos anys, l’ocupació ha augmentat un 5,78%, quatre vegades més que en la mitjana del comerç. L’increment més accentuat s’ha donat en superfície de venda (+7,62%). Pel que fa a tendències, s’ha detectat que els operadors aposten per noves ubicacions dins de les ciutats en locals més grans. El sector s’està movent en una “molt bona línia”, segons i el coordinador de l’anuari Joan Morera. En el seu torn, la directora general de Comerç, ha destacat que les empreses “socialment responsables” tenen una rendibilitat per sobre la mitjana, en concret, 38% superior per metre quadrat.
L’anuari se centra en les 50 empreses més grans del sector quotidià alimentari, perfumeria i drogueria, unes companyies que facturen 12.000 milions d’euros l’any, cada mes ocupen a 63.000 persones, és a dir, un de cada cinc contractes del sector comerç; i que tenen 5.012 establiments a Catalunya.

En aquesta edició s’ha treballat per primera vegada la “comptabilitat social”, basade en àmbits vinculats a la contractació indefinida, a l’absentisme laboral, a l’igualat de gènere o a la responsabilitat social corporativa. Els resultats demostren que el 82,2% dels treballadors les empreses de distribució tenen contracte indefinit, que l’absentisme laboral és del 4,31% i que la rotació de plantilles és del 9,28%, tots indicadors que presenten dades millors que el comerç en general.

A més, l’estudi ha constatat entre aquestes 50 empreses, les que aposten més per programes de formació i promoció i les més properes a la paritat de gènere tenen menys absentisme i rotació, en el cas de les empreses amb més dones als comandaments intermedis l’absentisme laboral disminueix fins a un 19%. D’altra banda, l’informe també revela que als alts càrrecs de les empreses del sector quotidià només hi ha un 26,1% de dones.

Segons l’anuari, les empreses líders del sector en responsabilitat social corporativa són AlCampo, Mercadona, Ametller, Caprabo, Carrefour, Consum, Eroski, Bon Preu, Michelangelo, GM Food, Sorli, Super Mas i Supermercats Pujol. Aquest apartat té en compte les empreses que han realitzat més accions de responsabilitat social corporativa, és a dir, les que fan més donacions, que aposten per l’estalvi energètic, per reciclar, que es basen en criteris ètics per triar proveïdors i que tenen un sistema d’aprofitament dels aliments no venuts, per exemple.

Publicitat

Seguiu-nos a: