Diumenge 16 maig 2021

L’antiga torre de control de l’aeroport del Prat acollirà l’acceleradora internacional d’startups d’Aena

Aena Ventures finançarà amb 50.000 euros les empreses, que després podran optar a un contracte de fins a 2 MEUR

|

L’aeroport del Prat acollirà a l’antiga torre de control, a pocs metres de la T2C, la seva acceleradora internacional d’startups, amb cinc projectes d’innovació de l’àmbit aeroportuari, com per exemple facilitar la mobilitat dels passatgers punt a punt (Mobility As a Service), el tractament dels equipatges o impulsar la sostenibilitat a les instal·lacions. Cada un d’aquests projectes disposarà d’un finançament de 50.000 euros amb la possibilitat d’aspirar a tenir un contracte per a Aena per valor de 2 milions d’euros. El president d’Aena, Maurici Lucena, ha subratllat que Barcelona reuneix unes “condicions privilegiades” per acollir aquesta incubadora pel “teixit innovador que ha desenvolupat en les darrers dècades”.

Les cinc startups seleccionades per iniciar el projecte Aena Ventures provenen d’Espanya (Meep i Chinespain), França (Carwatt), Regne Unit (Airbot) i Emirats Àrabs (Dubz). En concret, Meep dissenya trajectes punt a punt en què l’usuari pot comprar a través d’una mateixa aplicació els bitllets dels mitjans de transport i escollir diferents tipus de rutes, mentre que Chinespain, també d’origen espanyol, ofereix una aplicació als turistes xinesos que els facilita el pagament dels serveis.

L’encarregada d’operacions i producte de Chinespain, Antonella Rodoña, ha explicat a l’ACN que l’empresa va néixer fa sis anys amb l’objectiu de salvar les diferències amb Xina, no només idiomàtiques, sinó tecnològiques. A través de la seva aplicació, els ciutadans que visiten l’Estat poden contractar el transport, reservar taula en un restaurant –del qual també els pot aparèixer la carta en xinès- o habitació en un hotel i abonar aquests serveis amb la moneda i les passarel·les de pagament del gegant asiàtic. A més, considera que pot afavorir que els visitants xinesos facin més despesa que si venen amb un paquet turístic tancat.

Rodoña assenyala que cal tenir en compte que a la Xina els serveis de Google o Visa no existeixen i que quan els turistes arriben a l’Estat es troben que els sistemes que utilitzen al seu país no els serveixen de res a Europa. La responsable de Chinespain ha admès que la irrupció de la pandèmia els ha suposat una “aturada absoluta” en els seus serveis, però que han seguit aguantant l’empresa perquè des de la companyia entenen que el mercat xinès serà dels primers en recuperar-se.

Pel que fa Meep, aplega els diferents tipus de transport, tant urbà com regional o públic i privat per ajudar l’usuari a planificar el seu trajecte punt a punt i a través d’una sola transacció, segons detalla a l’ACN la seva responsable de creixement, María Urrea. De moment, l’empresa està operativa a diferents ciutats espanyoles, de Portugal, Malta i Xipre i també permet escollir les rutes més econòmiques, més sostenibles o que requereixin més activitat física, entre d’altres. Urrea situa els acords amb els grans operadors de transport públic com un dels “grans reptes” i ha celebrat que el projecte està tenint “molt bon acollida”.

Per la seva banda, la britànica Airbot ajuda a la comunicació entre aeroports i passatgers a través d’un xat multicanal; la francesa Carwatt reconverteix l’energia de combustió a energia elèctrica i la Dubz, de Dubai, facilita la recollida i facturació dels equipatges punt a punt.

En la seva visita a les instal·lacions que Aena ha habilitat a l’antiga torre de control de l’Aeoroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat, Lucena també ha destacat que l’aeroport és un dels “actius més preuats” de la xarxa i ha desitjat que aquesta iniciativa sigui “el principi d’una llarga i molt fructífera etapa” entre les startups que s’hi vulguin instal·lar per desenvolupar la seva activitat i Aena. La convocatòria és anual i les empreses després d’uns mesos d’estada a la incubadora poden optar a un contracte de fins a dos milions d’euros.

Lucena ha recordat que l’antiga torre de control, situada en un extrem de la T2, és on es va desenvolupar el planejament i posterior desenvolupament de la “icònica T1” de l’aeroport i ha afegit que l’ens “intenta compaginar” el futur desenvolupament de les instal·lacions i de l’altra “l’atenció” d’Aena cap a les “iniciatives més innovadores.

Segueix-nos

680
1,491