Dimecres 5 agost 2020

La nova companyia aèria Cielo, amb base a Tolosa de Llenguadoc, volarà des de l’aeroport Andorra-la Seu

Air Nostrum, que opera a Lleida-Alguaire, manté converses amb el govern del Principat per utilitzar la infraestructura

|

+Notícies

El Gobierno saqueja els diners estalviats del municipis

El govern espanyol els autoritzarà a gastar el 35% dels romanents, 5.000 MEUR entre 2020 i 2021 si prèviament els ajuntaments lliuren el superàvit...

Torres (Nissan) veu possible un acord a Barcelona si els sindicats cedeixen

El responsable d'operacions industrials de Nissan Motor Ibèrica, Frank Torres, ha considerat aquest diumenge que és possible aconseguir un acord sobre el futur de...

La plantilla de Nissan manté l’amenaça d’anar als tribunals si la direcció no fa una passa enrere abans de dimarts

La possibilitat que la plantilla de Nissan presenti una demanda col·lectiva contra la companyia pren força. Així s'ha anunciat en una assemblea que s'ha...

Nissan posa la pilota sobre la taula dels treballadors: “És la nostra oferta final, no hi haurà més negociacions”

La direcció de Nissan ha posat la pilota sobre la taula dels treballadors després del trencament de les negociacions i de presentar una última...

L’AMB aprova un pla de residus per millorar la taxa de reciclatge metropolitana fins a un 55% el 2025

L'AMB ha aprovat definitivament el Programa metropolità de prevenció de residus i gestió de recursos i residus municipals 2017-2025 (PREMET25). El pla ha de...

El cost de formar part d’Espanya: L’economia catalana cau un 20,1% interanual durant el segon trimestre

Una autonomia sense concert econòmic no té eines valides per actuar amb eficàcia L'economia catalana va caure un 20,1% durant el segon trimestre en...

+Llegits

Torres (Nissan) veu possible un acord a Barcelona si els sindicats cedeixen

El responsable d'operacions industrials de Nissan Motor Ibèrica, Frank Torres, ha considerat aquest diumenge que és possible aconseguir un acord sobre el futur de...

CaixaBank creu que el pic de la morositat a les entitats financeres arribarà durant la segona meitat de 2021

CaixaBank creu que la ràtio de morositat encara té marge per créixer i preveu que el seu pic arribarà durant la segona meitat del...

L’AMB aprova un pla de residus per millorar la taxa de reciclatge metropolitana fins a un 55% el 2025

L'AMB ha aprovat definitivament el Programa metropolità de prevenció de residus i gestió de recursos i residus municipals 2017-2025 (PREMET25). El pla ha de...

El Gobierno saqueja els diners estalviats del municipis

El govern espanyol els autoritzarà a gastar el 35% dels romanents, 5.000 MEUR entre 2020 i 2021 si prèviament els ajuntaments lliuren el superàvit...

El desgavell econòmic espanyol que pagarà la Catalunya autonòmica

L'economia de l'eurozona pateix un enfonsament històric amb una caiguda del 12,1% en el segon trimestre del 2020   Catalunya pagarà molt car econòmicament no ser...

Nissan posa la pilota sobre la taula dels treballadors: “És la nostra oferta final, no hi haurà més negociacions”

La direcció de Nissan ha posat la pilota sobre la taula dels treballadors després del trencament de les negociacions i de presentar una última...

La nova companyia aèria Cielo, amb base a Tolosa de Llenguadoc, serà una de les aerolínies que operarà a l’aeroport d’Andorra-la Seu segons ha explicat un dels seus fundadors, Martial Bot, que ha dit que la intenció és “oferir un pont aeri fluid entre el Principat, Occitània i Catalunya amb avions d’entre 42 i 48 passatgers”. D’aquesta manera, es pretén començar a prestar servei amb una petita flota d’avions de l’empresa francesa ATR i la voluntat és arribar, en un futur, a un acord amb Air France per poder fer connexions amb vols amb altres destinacions amb un únic bitllet.

Des de la companyia Cielo, integrada per persones formades en el món de l’aeronàutica civil, asseguren que la implementació del sistema d’aproximació instrumental amb GPS ha estat clau perquè es fixessin en l’aeroport d’Andorra-la Seu. Actualment, estan estudiant amb ATR si la pista és suficientment llarga perquè l’avió aterri i pugui estacionar-se sense inconvenients. “Sobre el paper veiem que és possible, però necessitem fer una exploració més profunda, tenint en compte altres factors de l’entorn com el vent, el nombre de passatgers i la capacitat de l’avió”, ha dit Bot.

Publicitat

El responsable del projecte, que confirma que han comunicat al govern d’Andorra el seu interès, considera que abans de començar l’activitat és necessari millorar les vies de connexió terrestres entre l’aeroport i Andorra. L’aerolínia es ven com una companyia ‘ecofriendly’ i diu que funcionaria amb algunes de les naus que menys emissions de diòxid de carboni emeten a l’entorn. Així, des de la Seu es volaria amb una nau de turbopropulsors, i no turboreactors (que provoquen emissions més tòxiques) “per respectar el medi ambient”, segons explica Bot.

Ara per ara, la companyia no es plantejar tenir una base aèria a l’aeroport pirinenc, tot i que els agradaria comptar amb un equip de tripulació andorrà. En aquest sentit, també volen implicar els actors turístics per poder dissenyar plans de vacances i caps de setmana d’esquí que no només incloguin l’allotjament i l’accés a pistes, sinó també els vols. Finalment, no descanten tampoc que, en funció de les necessitats, el servei només s’ofereixi de manera estacional.

- Publicitat-

A banda, Air Nostrum, que opera a Lleida-Alguaire i té un acord de franquícia amb Iberia, manté converses amb el govern andorrà per oferir vols des de la infraestructura pirinenca.

- Publicitat-

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos

670
1,141