Dissabte 18 setembre 2021

La indústria de la moto elèctrica reclama “valentia” al Govern: “Cal defensar i apostar pel sector”

El conseller Torrent garanteix el suport de la Generalitat a projectes de mobilitat urbana com Silence o Seat Mó

|

La indústria de la moto elèctrica ha reclamat “valentia” al Govern per defensar un sector incipient a Catalunya. “Demanaria al conseller Torrent valentia per apostar i defensar la indústria de la moto 2.0 i en projectes que són de llarg termini”, ha assenyalat el director de Seat Mó, Lucas Casasnovas, en un acte celebrat aquest dilluns a Casa Seat. “Caldrà prendre decisions que no veuran el fruit en aquesta legislatura i que potser tàcticament no siguin les més apropiades. Per això sol·licitem aquesta audàcia i diàleg conjunt entre sector privat i administracions”, ha continuat Casasnovas. El conseller d’Empresa i Treball ha recollit el guant i ha garantit el suport de la Generalitat a projectes de mobilitat urbana com Silence o Seat Mó.

“El sector del motor i el motociclisme és tractor de la nostra economia, per a la creació de riquesa però també per a la reconstrucció econòmica i social que hem de dur a terme a Catalunya”, ha destacat Torrent, que ha recordat les noves directrius de la Unió Europea per a la reconstrucció economia i social. “Ho fa a partir de la reindustrialització, la creació de valor afegit, i responent a missions socials i ambientals. Tot això es dona a la indústria de la moto 2.0, un sector de futur”, ha recalcat el conseller d’Empresa i Treball. “I no només es tracta dels projectes Silence o Mó. A partir d’ara en vindran molts més”, s’ha mostrat convençut Torrent, que ha reiterat el suport del Departament de Treball: “Ens trobareu al vostre costat”.

Taula rodona a Casa Seat sobre el futur de la mobilitat urbana
Amb motiu de l’obertura d’una exposició de motos històriques, Casa Seat ha acollit aquest migdia una taula rodona amb personalitats del món de les dues rodes com el director del servei de mobilitat urbana Seat Mó, Lucas Casasnovas; el director general i fundador de Silence, Carlos Sotelo; la neta del fundador de Derbi, Marta Rabasa; el pilot i fundador de Solo Moto, Jaime Alguersuari; i el doble subcampió del món de MotoGP i net del fundador de Bultaco, Sete Gibernau. Els ponents han repassat la història de la potent indústria de la moto a Catalunya, el seu declivi per la “globalització i la crisi” i el futur que s’obre amb les motos elèctriques i la mobilitat urbana.

“Cal no mirar-nos el melic i el nostre repte ara és fer la millor marca mundial de motos elèctriques”, ha apuntat el fundador de Silence, Carlos Sotelo. “Per això tenim clar que hem d’unir esforços amb socis potents com Seat. Amb l’acord estratègic hem guanyat en desenvolupament i ara puc dir que fem les millor motos elèctriques del mercat”, ha corroborat Sotelo. Precisament, el CEO de Silence ha assenyalat que l’any passat van fabricar fins a 9.500 motos elèctriques, més del 66% de les noves matriculacions a Espanya i un 30% a nivell europeu. “En l’actualitat som la Ossa de l’any 1950 en motos elèctriques”, ha afirmat Sotelo, que també ha reclamat l’ajuda de l’administració per guanyar en “competitivitat”.

Segueix-nos

680
1,492