Dimecres 15 juliol 2020

Els ports esportius de la Costa Brava, a l’espera d’europeus i de metropolitans

Està permès sortir a navegar amb restriccions d'aforament i si es té l'embarcació dins la mateixa regió sanitària

|

+Notícies

La Covid es pren com a excusa per allargar la concesió de les autopistes

La demanda de les empreses concessionàries de ser compensades per l'aturada de l'activitat provocada per les mesures de prevenció contra la Covid-19 semblaven expemporànies...

Ciutadans, PP i Barcelona pel Canvi deixen la comissió de regulació dels preus de lloguer

Ciutadans, PP i Barcelona pel Canvi han anunciat que abandonen la comissió de regulació dels preus de lloguer per la "falta de diàleg i...

L’IPC puja quatre dècimes a Catalunya al juny i se situa en el -0,6%

La taxa anual de l'Índex de Preus al Consum (IPC) va pujar quatre dècimes al juny a Catalunya i es va situar en el...

El Parlament demana aturar tota ampliació d’El Prat que causi un “augment il·limitat” de viatgers i impacte ambiental

La Comissió de Territori del Parlament ha instat el Govern a demanar al Ministeri de Foment que no tramiti qualsevol projecte d'ampliació de l'aeroport...

Chacón reclama “màxima sensibilitat” amb el teixit productiu lleidatà i promet ajuts directes i “fàcils de tramitar”

La consellera d'Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha reclamat "màxima sensibilitat amb el teixit productiu" del Segrià i ha promès que els ajuts que...

L’Ajuntament de Barcelona avisa 14 grans tenidors que si no lloguen prop de 200 pisos buits els pot expropiar

L'Ajuntament de Barcelona ha enviat 194 requeriments a 14 grans tenidors perquè els posin a lloguer sota l'amenaça que si no ho fan el...

+Llegits

La Covid es pren com a excusa per allargar la concesió de les autopistes

La demanda de les empreses concessionàries de ser compensades per l'aturada de l'activitat provocada per les mesures de prevenció contra la Covid-19 semblaven expemporànies...

Donohoe defensa un Eurogrup que tingui un “rol essencial en la construcció de consensos”

El ministre de Finances d'Irlanda i president electe de l'Eurogrup, Paschal Donohoe, ha apostat perquè l'Eurogrup tingui un "rol essencial en la construcció de...

El Parlament aprova un sou mínim de 1.200 euros per als auxiliars de les residències

Aquest divendres ha estat l'última jornada del del ple monogràfic sobre residències que va començar dimarts a la cambra catalana i s'han aprovat la...

Vueling incorpora vuit destins des de Barcelona i operarà 80 rutes a l’agost

Vueling incorporarà a partir del mes d'agost vuit rutes més des de l'aeroport del Prat i operarà així un total de 80 connexions directes...

Seat invertirà 5.000 MEUR fins al 2025 per desenvolupar nous models i l’electrificació a Martorell

Seat preveu invertir 5.000 milions d'euros a Catalunya en els propers cinc anys per invertir en projectes I+D per desenvolupar nous models i equips...

El Govern anuncia un pla de contingència de 2,5 MEUR per sufragar despeses dels equipaments d’aïllament al Baix Segrià

El Govern ha anunciat un pla de contingència dotat amb més de 2,5 milions d'euros per fer front a les despeses derivades de la...

Els ports esportius de la Costa Brava estan a l’espera que es flexibilitzin les restriccions en la mobilitat per arrancar la temporada. El director gerent del Club Nàutic l’Escala i vicepresident de l’Associació Catalana de Ports Esportius i Turístics (ACPET), Raimon Roca, ha concretat que la meitat dels usuaris dels ports gironins són estrangers (majoritàriament europeus) i que també hi ha molta afluència de navegants de l’àrea metropolitana de Barcelona. En fase 1, es permet sortir a navegar a una distància màxim de 12 milles, amb restriccions d’aforament i si es té l’embarcació amarrada dins la mateixa regió sanitària on es viu. “Preveiem recuperar progressivament l’activitat a mida que es vagi permetent més mobilitat”, apunta Roca.

La imatge habitual de l’estiu a la Costa Brava és la de platges plenes i multitud d’embarcacions solcant el mar. Una postal que ja hauria començat a veure’s a les acaballes d’un maig amb temperatures gairebé estivals. La crisi sanitària i les restriccions a la mobilitat han impedit, fins al moment, que la immensa majoria d’usuaris hagin pogut gaudir de les platges i del mar.

Publicitat

En fase 1, els propietaris o llogaters d’embarcacions recreatives han pogut tornar a sortir a navegar, però amb limitacions. D’entrada, només poden agafar embarcacions aquelles persones que les tenen amarrades a ports dins la regió sanitària on viuen. I es poden desplaçar a un màxim de 12 milles de distància.

A més, també hi ha limitacions en l’aforament. L’ocupació a bord no pot superar el 50% del nombre de persones autoritzades als certificats de l’embarcació. Aquesta restricció no s’aplica en el cas dels nuclis familiars que conviuen. El pla de desescalada fixa que, en qualsevol cas, no hi podrà haver més de deu persones per embarcació.

- Publicitat-

“La crisi sanitària ens havia fet suspendre tota l’activitat però, en canvi, hem hagut de mantenir els ports en funcionament perquè són infraestructures d’abric que han d’estar obertes”, ha subratllat Raimon Roca. El vicepresident de l’ACPET també remarca que, durant aquests mesos amb la navegació suspesa, l’activitat s’ha centrat en mantenir les instal·lacions, custodiar les embarcacions i atendre les demandes d’informació dels propietaris i usuaris que no podien anar a fer-ne el manteniment.

Durant la fase 1, els usuaris que tenen l’embarcació a la mateixa regió sanitària ja han pogut sortir a navegar però els ports esportius de la Costa Brava esperen que s’aixequin les restriccions en la mobilitat per engegar la temporada. “Pensem que els moviment es recuperarà progressivament, serà un estiu atípic però som optimistes”, ha afirmat Raimon Roca.

Esperant el turisme
Segons remarca, als ports de la Costa Brava la meitat dels clients i usuaris són estrangers, principalment europeus. I de la resta, dues terceres parts provenen de l’àrea metropolitana de Barcelona. “Creiem que els serveis aniran augmentant progressivament, a mesura que la mobilitat es vagi permetent”, ha destacat.

Els ports ja s’han preparat per adaptar els serveis a les mesures sanitàries i higièniques traçant circuits per reduir al màxim el contacte físic amb el client i establint protocols per garantir la distància social i les desinfeccions després de cada ús de les embarcacions que es lloguen o dels equips per fer esports aquàtics com taules de surf, de paddle o de kite.

“A la Costa Brava en particular, pensem que a mesura que es recuperi la mobilitat entre països a Europa, recuperarem més la normalitat, encara que sigui una normalitat atípica”, ha remarcat Roca. A més, també recorda que molts dels usuaris estrangers dels ports esportius tenen segones residències a les poblacions de la costa: “Som optimistes i ens imaginem un estiu amb gent als ports i al mar, complint les distàncies de seguretat i les mesures d’higiene”.

Raimon Roca exposa que l’ACPET està en contacte directe amb Ports de la Generalitat per avaluar l’impacte de la crisi sanitària i com es pot anar reprenent l’activitat. Amb tot, encara és aviat per saber si haurà suposat un cop a nivell econòmic. “Al principi els ports vam suspendre totes les activitat i dependrà de com recuperem la mobilitat que la reducció d’ingressos sigui més o menys elevada”, ha explicat.

La temporada d’estiu és clau per als ports turístics, com els de la Costa Brava: “Si es pot recuperar certa normalitat l’impacte serà menor, però si acaba sent una temporada molt més fluixa del que preveiem, serà molt més gran”. Roca calcula que caldrà esperar a setembre per poder comptar amb les xifres reals.

- Publicitat-

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos

666
1,114