Dijous 29 octubre 2020

El president de FGC veu els fons europeus com “una oportunitat” per culminar les inversions previstes

Ferrocarrils de la Generalitat vol doblar la seva capacitat de transport el 2025, fins als 240 milions de viatges

|

+Notícies

Un centenar d’entitats comercials reclamen a la Generalitat que no doni suport a la campanya d’Amazon a les escoles

Un centenar d'entitats comercials d'arreu de Catalunya han traslladat a la Generalitat les seves queixes per la campanya d'Amazon a les escoles, en què...

El Corte Inglés de la plaça Francesc Macià de Barcelona tancarà a mitjans de gener

El Corte Inglés situat a la plaça Francesc Macià de Barcelona tancarà després de la campanya de Nadal, segons ha avançat aquest dimecres 'Expansión'...

Comprar menjar és més car per la Covid

Aquest any de pandèmia els preus als supermercats han augmentat un 2,8%, segons un informe de l'OCU, l'Organització de Consumidors. L'estudi s'ha fet analitzant...

Puigneró vol donar explicacions al Parlament sobre l’Agència Espacial Catalana: “Només busquem crear llocs de feina”

El conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública, Jordi Puigneró, ha avançat que sol·licitarà comparèixer al Parlament per donar explicacions sobre el projecte de...

Licitat del nou enllaç ferroviari amb la T1 i la T2 de l’aeroport del Prat

El Consell de Ministres ha aprovat aquest dimarts la licitació de les obres de la segona fase de l’accés ferroviari a la Terminal 1...

Calviño minimitza l’augment d’impostos de Societats, Patrimoni i IRPF als PGE i diu que “només són ajustos”

La vicepresidenta tercera i ministra d'Afers Econòmics, Nadia Calviño, ha minimitzat l'augment d'impostos de Societats, Patrimoni i IRPF a rendes més altes a l'esborrany...

+Llegits

Calviño minimitza l’augment d’impostos de Societats, Patrimoni i IRPF als PGE i diu que “només són ajustos”

La vicepresidenta tercera i ministra d'Afers Econòmics, Nadia Calviño, ha minimitzat l'augment d'impostos de Societats, Patrimoni i IRPF a rendes més altes a l'esborrany...

Les compres d’alimentació per Internet van créixer un 300% en les primeres setmanes del confinament, segons AECOC

La pandèmia de la covid-19 ha disparat la venda de productes d’alimentació per Internet, segons l’Associació d’Empreses de Fabricants i Distribuïdores (AECOC). El pic...

El sector del taxi fa una marxa lenta a Barcelona per reclamar ajudes i moratòries per “parar els peus als bancs”

La marxa lenta de taxistes per reclamar ajudes directes i moratòries pels deutes ha començat aquest dilluns a Barcelona, amb centenars de cotxes que...

Un centenar d’entitats comercials reclamen a la Generalitat que no doni suport a la campanya d’Amazon a les escoles

Un centenar d'entitats comercials d'arreu de Catalunya han traslladat a la Generalitat les seves queixes per la campanya d'Amazon a les escoles, en què...

La granja solar més gran de el món donarà energia a 4.500 quilòmetres lluny

El nord d'Austràlia és un espai immens amb gran quantitat d'insolació: un espai idoni per a la granja solar més gran del món. En...

PSOE i Podem tanquen un pacte per als Pressupostos amb regulació de lloguers i accés a l’Ingrés Mínim Vital

PSOE i Podem han tancat un pacte per als Pressupostos generals de l'Estat (PGR) que inclou regular els lloguers en quatre mesos i facilitar...

El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Ricard Font, creu que els fons de rescat europeus per fer front a la crisi de la covid-19 són “una oportunitat” per culminar les inversions previstes en termes d’infraestructures i foment de la mobilitat sostenible. En una xerrada organitzada pel Clúster de l’Energia Eficient de Catalunya (CEEC), Font ha destacat que la pandèmia no ha aturat cap dels projectes que l’empresa tenia en marxa i ha afegit que les actuacions que s’estan duent a terme “ja van en línia amb els objectius de la UE”. En aquest sentit, Font s’ha mostrat optimista de cara a aconseguir doblar la capacitat de transport de FGC fins als 240 milions de viatges, una xifra que es vol assolir l’any 2025.

En relació amb aquesta última dada, Font ha repassat algunes de les actuacions que ja s’estan duent a terme, així com algunes de les obres pendents d’executar de cara als pròxims anys. La posada en marxa de 15 nous trens al Vallès de cara a l’any vinent o les obres a les estacions de Plaça Catalunya, Plaça Espanya i Passeig de Gràcia seran les primeres a finalitzar, tot i que Font també ha recordat les millores que es duran a terme a la línia Llobregat-Anoia, el tren-tramvia Camp de Tarragona o la nova connexió amb l’aeroport de Barcelona.

Publicitat

“Històricament hi ha hagut una manca d’inversió a tota l’àrea metropolitana de Barcelona”, ha dit Font. Alhora, ha afegit que “calen més recursos” per culminar “un canvi de model a Rodalies” que permetria una millor gestió del servei. De fet, Font ha subratllat que FGC porta “preparada” des del 2019 per gestionar de Rodalies si l’Estat acabés traspassant les competències del servei a la Generalitat.

Aposta per la mobilitat neta
Un dels punts que també ha tractat Font durant la xerrada ha sigut l’ús d’energies renovables en la mobilitat ferroviària. En aquest sentit, el directiu ha comentat que FGC té previst que pràcticament tota la flota de l’empresa funcioni a partir d’energies netes el 2021, així com tots els seus edificis. Alhora, l’empresa està treballant perquè, de cara al 2024, les seves estacions d’esquí siguin capaces de produir el doble de neu utilitzant la meitat d’energia respecte a l’actual.

- Publicitat-

Segons Font, FGC ha aconseguit reduir un 84% l’emissió de diòxid de carboni a l’atmosfera en els últims dos anys a través d’actuacions com les ja esmentades. De nou, el president de FGC ha apuntat que els pròxims anys seran “la dècada de la mobilitat elèctrica” i ha destacat que el transport ferroviari ha de jugar un paper “molt important” en aquest escenari. “L’administració aposta cada cop més pel tren, perquè energèticament és més eficient” ha comentat.

FGC, més que una empresa de ferrocarrils
En la seva intervenció, Font també ha volgut remarcar que FGC vol deixar de ser “una empresa únicament ferroviària” i convertir-se en “una empresa de mobilitat”. “Volem que les nostres estacions també disposin de vehicles elèctrics que permetin als usuaris arribar a altres entorns propers”, ha explicat Font. En relació amb aquest punt, el president de FGC ha comentat que el seu futur passa per signar aliances amb empreses automobilístiques i realitzar inversions que apostin per la mobilitat intel·ligent.

- Publicitat-

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos

672
1,323