Diumenge 9 maig 2021

El president de FGC veu els fons europeus com “una oportunitat” per culminar les inversions previstes

Ferrocarrils de la Generalitat vol doblar la seva capacitat de transport el 2025, fins als 240 milions de viatges

|

El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Ricard Font, creu que els fons de rescat europeus per fer front a la crisi de la covid-19 són “una oportunitat” per culminar les inversions previstes en termes d’infraestructures i foment de la mobilitat sostenible. En una xerrada organitzada pel Clúster de l’Energia Eficient de Catalunya (CEEC), Font ha destacat que la pandèmia no ha aturat cap dels projectes que l’empresa tenia en marxa i ha afegit que les actuacions que s’estan duent a terme “ja van en línia amb els objectius de la UE”. En aquest sentit, Font s’ha mostrat optimista de cara a aconseguir doblar la capacitat de transport de FGC fins als 240 milions de viatges, una xifra que es vol assolir l’any 2025.

En relació amb aquesta última dada, Font ha repassat algunes de les actuacions que ja s’estan duent a terme, així com algunes de les obres pendents d’executar de cara als pròxims anys. La posada en marxa de 15 nous trens al Vallès de cara a l’any vinent o les obres a les estacions de Plaça Catalunya, Plaça Espanya i Passeig de Gràcia seran les primeres a finalitzar, tot i que Font també ha recordat les millores que es duran a terme a la línia Llobregat-Anoia, el tren-tramvia Camp de Tarragona o la nova connexió amb l’aeroport de Barcelona.

“Històricament hi ha hagut una manca d’inversió a tota l’àrea metropolitana de Barcelona”, ha dit Font. Alhora, ha afegit que “calen més recursos” per culminar “un canvi de model a Rodalies” que permetria una millor gestió del servei. De fet, Font ha subratllat que FGC porta “preparada” des del 2019 per gestionar de Rodalies si l’Estat acabés traspassant les competències del servei a la Generalitat.

Aposta per la mobilitat neta
Un dels punts que també ha tractat Font durant la xerrada ha sigut l’ús d’energies renovables en la mobilitat ferroviària. En aquest sentit, el directiu ha comentat que FGC té previst que pràcticament tota la flota de l’empresa funcioni a partir d’energies netes el 2021, així com tots els seus edificis. Alhora, l’empresa està treballant perquè, de cara al 2024, les seves estacions d’esquí siguin capaces de produir el doble de neu utilitzant la meitat d’energia respecte a l’actual.

Segons Font, FGC ha aconseguit reduir un 84% l’emissió de diòxid de carboni a l’atmosfera en els últims dos anys a través d’actuacions com les ja esmentades. De nou, el president de FGC ha apuntat que els pròxims anys seran “la dècada de la mobilitat elèctrica” i ha destacat que el transport ferroviari ha de jugar un paper “molt important” en aquest escenari. “L’administració aposta cada cop més pel tren, perquè energèticament és més eficient” ha comentat.

FGC, més que una empresa de ferrocarrils
En la seva intervenció, Font també ha volgut remarcar que FGC vol deixar de ser “una empresa únicament ferroviària” i convertir-se en “una empresa de mobilitat”. “Volem que les nostres estacions també disposin de vehicles elèctrics que permetin als usuaris arribar a altres entorns propers”, ha explicat Font. En relació amb aquest punt, el president de FGC ha comentat que el seu futur passa per signar aliances amb empreses automobilístiques i realitzar inversions que apostin per la mobilitat intel·ligent.

Segueix-nos

680
1,488