Dimecres, 19 de juny del 2024

El consell d’administració de Mediapro aprova la sortida de Jaume Roures com a soci gestor

L'òrgan dona llum verda a la petició del seu soci majoritari

|

Jaume Roures deixa de ser soci gestor de Mediapro després de 30 anys. Així ho va aprovat el consell d’administració del grup aquest divendres a petició del seu soci majoritari. Mediapro ha ratificat Tatxo Benet, també soci gestor, en el càrrec de president i conseller delegat, tasques que exerceix des de fa més de deu anys. En un comunicat, Benet ha sortit al pas de les especulacions que situen l’origen de la decisió de Roures en les desavinences amb l’accionista Southwind Media, de qui assegura en un comunicat que comparteixen amb la firma d’inversió de Hong Kong un projecte de futur “sense fissures” i sense la “més mínima disconformitat”. També continuaran als seus llocs tots els membres de l’equip directiu. 

Tatxo Benet, conseller delegat del grup, ha declarat que Mediapro s’ha convertit en una gran empresa resilient que ha demostrat que “sempre ha sabut superar-se davant de qualsevol nou desafiament”. “Tot l’equip gestor i el seu conseller delegat estem totalment alineats amb els socis accionistes del grup, Southwind i WPP. No hi ha, en aquest sentit, la més mínima disconformitat”, adverteix Benet. 

Alhora, ha precisat que no només no hi ha hagut discrepàncies en el model de futur, sinó que no hi ha hagut “ni el canvi més mínim ni en el projecte fundacional ni en els valors que el grup representa”. “I no n’hi haurà mentre aquest equip directiu sigui aquí, perquè és aquest equip directiu qui els ha posat en pràctica durant trenta anys i perquè els nostres accionistes comparteixen el nostre projecte i els nostres valors, que han estat clau a l’hora de valorar la seva inversió en Mediapro. Ningú no els ha canviat ni ningú els vol canviar”, adverteix. 

Tatxo Benet ha lamentat que el “buit” que deixa Roures és “immens”, i des d’un punt de vista personal afirma que enyorarà “molt aquestes dècades meravelloses de treball conjunt, colze a colze”. “La inspiració i el llegat que ens deixa en Jaume formen part insubstituïble de l’ADN de Mediapro i seguiran sempre presents a la feina d’aquesta companyia”, sentencia. 

A més de donar feina a més de 4.000 persones a Espanya i 7.000 al món, és un referent d’innovació, diversitat i talent. El seu model d’èxit ha atret repetidament l’atenció de l’opinió pública i inversors de tot el món. 

Sobre Mediapro 

 Creat a Barcelona el 1994, Mediapro està integrat per més de 7.000 professionals amb presència a 30 països. Les seves grans unitats de negoci són Broadcast and Media Service, The Mediapro Studio, Gestió de Drets Audiovisuals i Innovació i Noves Audiències, van facturar 1.209 milions d’euros el 2022, amb un EBITDA de 190 milions. La direcció i gestió de Tatxo Benet i de Jaume Roures ha estat fonamental en el desenvolupament de totes les àrees de gestió. Durant més de 15 anys ha acompanyat el desenvolupament de La Lliga espanyola especialment al mercat internacional, passant d’uns ingressos de 150 milions d’euros la temporada 2009-2010 a més de 700 milions el 2021-2022. Actualment, Mediapro comercialitza els drets internacionals de, a més de la Lliga Espanyola, competicions com la lliga belga o la canadenca, les seleccions del Canadà, Perú o Xile i competicions d’esports com beisbol, golf, pàdel, skate o hoquei. 

Publicitat

Segueix-nos

680
1,483