Dimarts 19 octubre 2021

Consum insta les entitats bancàries a facilitar l’atenció presencial durant tot l’horari als clients més vulnerables

L'entitat alerta que el tancament d'oficines redueix els serveis a col·lectius amb dificultats davant la digitalització

|

El Consell de Persones Consumidores, adscrit a l’Agència Catalana de Consum, ha apel·lat a les entitats bancàries a facilitar atenció presencial durant tot l’horari als clients més vulnerables. En la darrera reunió del Ple del Consell de les Persones Consumidores, el Consell ha manifestat el seu “malestar i preocupació” pel fet que aquestes entitats limitin l’horari de retirada de diners en efectiu per finestreta i cobrin comissions que, en alguns casos, es poden considerar “abusives”. El Consell també ha alertat del tancament d’oficines d’entitats bancàries en alguns municipis, la qual cosa suposa una reducció dels serveis a col·lectius amb dificultats davant la digitalització dels caixers automàtics i les gestions telemàtiques.

En aquest cas, el Consell de Persones Consumidores considera que no se’ls garanteix els drets universals previstos en la legislació vigents. A més, l’òrgan assegura que aquesta decisió s’ha produït en un context “extremadament complex”, la qual cosa fa “més difícil” garantir els drets dels consumidors i, en especial, els col·lectius més vulnerables. En aquest sentit, el Consell ha apel·lat les entitats bancàries a facilitar una atenció presencial personalitzada als clients durant tot l’horari i en totes les oficines obertes a les persones que ho necessitin i facilitar una atenció i un accés més segurs i confortables a aquests col·lectius.

Així mateix, ha proposat adaptar els caixers automàtics per fer-los accessibles a totes les persones, d’acord amb la normativa d’accessibilitat, de supressió de barreres arquitectòniques i no discriminació de les persones amb discapacitats. El Consell també ha proposat oferir formació pel que fa al funcionament i l’ús de plataformes digitals i caixers automàtics, especialment a col·lectius d’especial protecció.

Per altra banda, l’òrgan ha exigit al Banc d’Espanya que prengui les mesures adients per assegurar el dret a aquest servei universal a tots els consumidors de Catalunya i vetlli perquè les entitats eliminin les comissions quan es facin gestions per finestreta, especialment en el cas de col·lectius d’especial protecció.

Segueix-nos

680
1,486