Dilluns, 06 de febrer del 2023

Barcelona permetrà que els aparcaments puguin destinar 10 places a repartiment de mercaderies, consignes i caixers

Els pàrquings hauran de garantir un mínim de 40 places de rotació per poder instal·lar aquests nous serveis

|

L’Ajuntament de Barcelona aprovarà inicialment a la comissió de govern un pla especial urbanístic perquè els més de 620 aparcaments de rotació públics i privats de la ciutat puguin acollir activitats complementàries logístiques o de serveis. El nou pla permetrà que els pàrquings puguin destinar fins a 10 places d’aparcament al repartiment de mercaderies, punts de recàrrega de vehicles elèctrics, estacions d’intercanvi de bateries, consignes intel·ligents o refrigerades, màquines de vending, caixers automàtics i armariets de serveis. Els requisits per poder instal·lar aquests nous serveis són garantir un mínim de 40 places de rotació i situar-los a la primera planta en soterrani accessible des de l’exterior per motius de seguretat.

Sanz: “Els futurs aparcaments del segle XXI”
“L’objectiu és passar dels magatzems de cotxes del segle XX als futurs aparcaments del segle XXI, que incorporen les noves formes de distribució”, ha assenyalat la tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, Janet Sanz. “I de retruc ajudar que l’espai públic en superfície no es converteixi en una jungla desendreçada”, ha afegit Sanz, que ha estat acompanyada per la tinenta d’alcaldia d’Agenda 2030 i regidora de Mobilitat, Laia Bonet, i pel president del Gremi de Garatges, Xavier Ferrer, que ha beneït la proposta i l’ha considerada “una bona notícia per al sector”. Bonet ha precisat que la mesura rebrà la llum verda aquest dijous en comissió de govern i que la idea és que abans que acabi el mandat –a finals de maig- estigui llesta.

Així, els 620 aparcaments de rotació de la capital catalana, siguin públics o privats, podran obrir noves vies de negoci, principalment com a centres de distribució urbana de mercaderies: mini-molls de càrrega i descàrrega, recollida de petita paqueteria o compra de petits productes. En el cas de la distribució de mercaderies, la idea és que les furgonetes de repartiment vagin directes al subsòl –evitant així la seva circulació pel centre i reduint la contaminació- i que la distribució ‘última milla’ es faci a través de vehicles sostenibles com les ‘cargo bikes’. “Les proves pilot ens han donat un resultat magnífic. Amb aquest nou pla preveiem regular i autoritzar aquesta activitat al conjunt de Barcelona per fomentar la seva extensió”, ha recalcat la regidora de Mobilitat.

Consignes refrigerades, màquines de vending i caixers automàtics
A banda de les mercaderies, els aparcaments de la ciutat podran acollir d’altres serveis com consignes intel·ligents (lockers), consignes refrigerades, punts de recàrrega de vehicles elèctrics i estacions d’intercanvi de bateries, caixers automàtics –ara que comencen a desaparèixer als baixos comercials-, màquines de vending de begudes, aliments o telefonia, i determinades instal·lacions dels serveis públics de la ciutat (armariets de serveis per a semàfors o enllumenat). “Fins ara tot plegat s’instal·lava en un racó de l’aparcament i, a partir d’ara, es podrà situar ocupant algunes de les places de pàrquing. Fins a un màxim de 10 i sempre garantint un mínim de 40 places de rotació”, ha volgut deixar clar Bonet.

Un altres dels requisits obligatoris serà que aquestes noves activitats logístiques i de serveis s’hauran de desenvolupar en places situades a la planta -1 únicament, per qüestions de seguretat d’evacuació en cas d’incendi. El pla també preveu la possibilitat d’establir una regulació horària de determinades activitats, i decreta que s’haurà d’habilitar l’accés al públic en general independentment del fet que hi aparqui el cotxe o no. Finalment, segons el text, la realització de les funcions pròpies necessàries per les noves activitats (circulació, parada, obertura de portes, càrrega i descàrrega, emmagatzematge, recollida, recàrrega o substitució de bateries) s’haurà de fer sense interferir en el funcionament normal de l’aparcament.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,502

Publireportatge