BBVA i Allianz han acordat impulsar una nova societat asseguradora de no vida a Espanya. Segons l’acord, BBVA Assegurances vendrà el 50% més u de les seves accions en aquest negoci a Allianz, per un preu inicial fixat d’uns 277 MEUR. Addicionalment a aquesta quantitat, Allianz els abonarà un preu variable de fins a 100 MEUR en funció de la consecució de determinats objectius de negoci.
A més, el pacte preveu que l’entitat bancària distribueixi de manera exclusiva els productes d’assegurances de la nova societat durant un període de 15 anys. Segons BBVA, transferiran a la nova empresa un negoci d’aproximadament 300 MEUR en primes brutes emeses el 2019.
També, sense tenir en compte la part variable del preu i un cop s’hagi tancat la transacció, calculen que generarà un resultat positiu net d’impostos d’uns 300 MEUR i un impacte positiu d’aproximadament set punts bàsics a la ràtio de capital CET1 ‘fully loaded’ de Grup BBVA.
El tancament de l’operació està subjecte a l’obtenció de les autoritzacions regulatòries
Segons el responsable de BBVA a Espanya, Peio Belausteguigoitia, l’entitat bancària compta amb “avantatges competitius claus per al negoci d’assegurances no vida, com el coneixement del client i la capacitat de distribució a través de canals físics i digitals”. Pel que fa a Allianz, asseguren que té “un clar lideratge internacional en capacitats d’innovació i desenvolupament de producte en assegurances”, per la qual cosa valoren positivament l’acord “a llarg termini” i creuen que els “enforteix” en la posició de mercat i de creixement.