Setmanari digtal d'economia

Dissabte 1 octubre 2022

Wallbox, l’empresa que renega del català augmenta els seus ingressos i les seves pèrdues

La companyia que cotitza als Estats Units factura 39,5 milions entre abril i juny i ven prop de 64.000 carregadors segueix obviant la llengua del seu país

|

L’empresa catalana que obvia la llengua del país segueix dins del seu marc de capitalisme salvatge

L’empresa especialitzada en carregadors de cotxes elèctrics Wallbox ha perdut 37,09 milions d’euros el segon trimestre, segons ha informat en una trucada amb inversors aquest dimecres. La companyia, que cotitza a la borsa de Nova York, ha venut gairebé 64.000 carregadors, un 95% més que l’any anterior i ha facturat 39,5 milions d’euros entre abril i juny, un 124% més que el 2021. Durant aquests darrers mesos, Wallbox ha anunciat l’aliança amb Nissan per proporcionar carregadors i instal·lacions de recàrrega als compradors del nou Ariya als Estats Units. La companyia espera que a finals d’any aconseguirà uns ingressos d’entre 175 i 195 milions d’euros, arribant a un creixement d’entre el 145 i el 170% de la facturació.

 

“Tot i que la incertesa geopolítica i la inflació suposen un repte per la majoria de negocis, ens trobem en una posició única en un mercat molt atractiu que es beneficia de vents de cua”, ha afirmat el cofundador i conseller delegat de Wallbox, Enric Asunción.

 

D’altra banda, Wallbox ha anunciat la compra de Coil, un instal·lador líder de càrrega de vehicles elèctrics que serveix al mercat dels Estats Units; i també d’Ares Electronics, un proveïdor innovador de plaques de circuits impresos, cosa que amplia les capacitats de disseny i fabricació.

 

En una atenció als mitjans, Asunción ha remarcat que les compres s’han fet en un 70% mitjançant accions de Wallbox. És per aquest motiu que la companyia ha evitat concretar el seu import. Així mateix, tampoc han anticipat l’impacte que poden tenir Coil i Ares Electronics en els resultats anuals de l’empresa, ja que esperen que contribueixin a les vendes de cara a l’any que ve.

 

Pel que fa a mercats, el creixement del segon trimestre ha estat impulsat, principalment, pel sud d’Europa i els Estats Units. D’entre el més de centenar de països on opera Wallbox, Asunción ha destacat el creixement del mercat espanyol (+400%) i el nord-americà (+500%). L’empresa especialitzada en carregadors elèctrics no espera obrir-se a nous mercats en un curt termini, sinó que treballa en “reforçar” els països on opera actualment.

 

Preguntat per la possibilitat que Wallbox s’obri a altres productes a banda dels carregadors per vehicles elèctrics, Asunción ha recalcat que a mitjà termini estan “enfocats al 100%” en el cotxe elèctric. “Enfocar-nos cap a altres parts ens desviaria una mica del que és realment important”, ha opinat. “En un futur ens orientarem més cap a la gestió energètica que no pas cap a altres tipus de vehicles”, ha avançat.

 

Publicitat

Segueix-nos

680
1,516

Publireportatge