Diumenge 9 maig 2021

Seat comença les obres pel futur laboratori de bateries a Martorell amb una inversió de més de 7 milions d’euros

UGT: "Seat és la marca primària i Cupra un complement, el risc que tenim és que ens canviïn la tendència"

|

Seat ha començat les obres per construir el futur laboratori de bateries de la planta de Martorell, el Test Center Energy (TCE), que permetrà desenvolupar i provar diversos sistemes d’energia per a vehicles elèctrics i híbrids. El centre suposa una inversió de més de 7 milions d’euros, i forma part del pla d’inversions de 5.000 milions anunciat per la companyia abans de l’estiu. El nou laboratori té una capacitat d’assaig que arriba als 1,3 MW de forma simultània, i estarà construït a finals d’abril de l’any que ve. La superfície total del centre serà de 1.500 metres quadrats.

El nou edifici comptarà amb espais d’assaig per la validació de mòduls de cel·les amb tecnologia liti-ion, bateries de mitja i alta tensió i diversos carregadors utilitzats en tota la gamma de vehicles elèctrics. També es preveu que tingui cambres climàtiques que permetran fer proves amb les bateries i els mòduls en condicions tèrmiques extremes, simulant diversos ambients amb els que es podria trobar el vehicle. Finalment, també hi haurà un laboratori d’electrònica d’alta tecnologia per dissenyar i fabricar prototips i construir interfícies pels sistemes d’assaig.

Segons explica Seat en un comunicat, el centre també comptarà amb un taller equipat específicament per fer proves amb vehicles electrificats que permetrà treballar simultàniament amb fins a sis cotxes. En aquesta zona es faran els tests relacionats amb la prestació del sistema d’energia, la seguretat funcional i la integració de funcions. Per fer-ho, Seat incorporarà a la instrumentació sistemes de visió artificial.

“Seat porta anys apostant per l’electrificació de la companyia i la construcció d’aquest nou Test Center Energy, únic a Espanya, és un pas ferm en aquesta direcció”, ha dit el vicepresident d’I+D de Seat, Werner Tietz. “Aquest centre ens permetrà desenvolupar els sistemes d’energia de futurs vehicles híbrids i elèctrics, contribuint així a la creació d’una electromobilitat sostenible”, ha dit.

El nou centre TCE se sumarà al laboratori combinat de bateries de baixa, mitja i alta tensió que ja va construir Seat el 2010. En els últims 10 anys, la companyia ha fet en aquell centre més de 2.000 assajos per projectes d’investigació nacionals i internacionals. Aquest centre té dues cambres climàtiques i una potència d’assaig de 200kW.

Seat i Cupra treuen durant aquest any i el vinent fins a cinc nous models elèctrics i híbrids endollables, a banda del Seat Mii, que ja està a la venda. El León té models híbrids endollables, el model Tarraco tindrà una versió PHEV i el Cupra Formentor comptarà amb variants híbrides elèctriques endollables que es faran a la fàbrica catalana. D’altra banda, la marca també compta amb el Cupra el-Born, que serà juntament amb el Mii el segon vehicle 100% elèctric de la companyia.

UGT defensa SEAT davant CUPRA
El president del comitè d’empresa de Seat, Matías Carnero, defensa en una entrevista a ‘El Periódico’ la importància de la marca de l’automobilística respecte a Cupra, d’on prové el nou president, Wayne Griffiths. “Seat és la marca primària, i Cupra és un complement. El risc que tenim és que ens canviïn aquesta tendència”, destaca Carnero, que explica que va advertir al president del grup Volkswagen, Herbert Diess, que no li permetria fer “polítiques contra la marca Seat i a favor de Cupra”. “Hem d’anar en paral·lel”, avisa. De fet, Carnero creu que a Griffiths “no li posaran fàcil des d’Alemanya”, i confessa que, en el seu parer, a la central “tenen mania” a Seat. “Cupra ens aporta rendiment econòmic per cotxe venut, valor afegit. Seat ens deixa benefici i una gran rendibilitat per volum.”

Pel que fa al futur de la fàbrica, Carnero aposta per aconseguir que Martorell tingui una “línia multimarca” per poder fabricar Seat “o qualsevol altre cotxe”. També destaca que cal ampliar les dos línies que hi ha de pintura, perquè siguin tres. “Si volem optar a tenir volums afegits o addicionals, hem d’invertir per una major capacitat en pintura de 2.600 cotxes al dia, són 600.000 cotxes a l’any”, precisa. “La inversió potent és la pintura, i tenim espai. Crec que es farà. És la intenció, amb part dels 5.000 milions d’euros previstos”, conclou.

Segueix-nos

680
1,488