Dijous 29 octubre 2020

Seat comença les obres pel futur laboratori de bateries a Martorell amb una inversió de més de 7 milions d’euros

UGT: "Seat és la marca primària i Cupra un complement, el risc que tenim és que ens canviïn la tendència"

|

+Notícies

Els PGE 2021 destinen a Catalunya 1.999 MEUR d’inversions

El projecte de pressupostos generals de l'Estat que el govern espanyol ha presentat aquest dimecres al Congrés dels Diputats inclou 1.999,30 MEUR en inversions...

Un centenar d’entitats comercials reclamen a la Generalitat que no doni suport a la campanya d’Amazon a les escoles

Un centenar d'entitats comercials d'arreu de Catalunya han traslladat a la Generalitat les seves queixes per la campanya d'Amazon a les escoles, en què...

El Corte Inglés de la plaça Francesc Macià de Barcelona tancarà a mitjans de gener

El Corte Inglés situat a la plaça Francesc Macià de Barcelona tancarà després de la campanya de Nadal, segons ha avançat aquest dimecres 'Expansión'...

Comprar menjar és més car per la Covid

Aquest any de pandèmia els preus als supermercats han augmentat un 2,8%, segons un informe de l'OCU, l'Organització de Consumidors. L'estudi s'ha fet analitzant...

Puigneró vol donar explicacions al Parlament sobre l’Agència Espacial Catalana: “Només busquem crear llocs de feina”

El conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública, Jordi Puigneró, ha avançat que sol·licitarà comparèixer al Parlament per donar explicacions sobre el projecte de...

Licitat del nou enllaç ferroviari amb la T1 i la T2 de l’aeroport del Prat

El Consell de Ministres ha aprovat aquest dimarts la licitació de les obres de la segona fase de l’accés ferroviari a la Terminal 1...

+Llegits

Les famílies destinen un 41% dels ingressos a pagar la hipoteca i un 67% al lloguer, segons els registradors

Les llars de l'estat dediquen un 41% dels seus ingressos nets mensuals al pagament de la hipoteca, que té una quota mitjana de 591...

Els diners europeus de la discòrdia

Els diners a percebre de la Unió Europea des del primer moment han generat discrepàncies formals sobre la seva gestió, sobre el camí, la...

La Cambra creu que el Govern hauria de destinar 100 MEUR en ajuts directes a la restauració per compensar el tancament

La Cambra de Comerç de Barcelona creu que la compensació de 40 milions que la Generalitat ha posat sobre la taula pels bars i...

Espanya serà un dels tres primers estats de la UE en rebre els fons per finançar els ERTO i ajuts a autònoms

Espanya serà un dels tres primers estats de la Unió Europea en rebre el finançament del fons SURE per destinar a mesures per mantenir...

La restauració podrà finalment repartir a domicili fins a les 22 hores

La restauració podrà finalment repartir a domicili fins a les 22 hores, tot i que el Govern no l'havia establert inicialment en el quadre...

Treball només podrà invertir 185 milions d’euros en polítiques actives d’ocupació

El Departament de Treball invertirà 185 milions d'euros per fomentar la contractació, ajudar autònoms i microempreses, mantenir l'ocupació i promoure la formació dels afectats...

Seat ha començat les obres per construir el futur laboratori de bateries de la planta de Martorell, el Test Center Energy (TCE), que permetrà desenvolupar i provar diversos sistemes d’energia per a vehicles elèctrics i híbrids. El centre suposa una inversió de més de 7 milions d’euros, i forma part del pla d’inversions de 5.000 milions anunciat per la companyia abans de l’estiu. El nou laboratori té una capacitat d’assaig que arriba als 1,3 MW de forma simultània, i estarà construït a finals d’abril de l’any que ve. La superfície total del centre serà de 1.500 metres quadrats.

El nou edifici comptarà amb espais d’assaig per la validació de mòduls de cel·les amb tecnologia liti-ion, bateries de mitja i alta tensió i diversos carregadors utilitzats en tota la gamma de vehicles elèctrics. També es preveu que tingui cambres climàtiques que permetran fer proves amb les bateries i els mòduls en condicions tèrmiques extremes, simulant diversos ambients amb els que es podria trobar el vehicle. Finalment, també hi haurà un laboratori d’electrònica d’alta tecnologia per dissenyar i fabricar prototips i construir interfícies pels sistemes d’assaig.

Publicitat

Segons explica Seat en un comunicat, el centre també comptarà amb un taller equipat específicament per fer proves amb vehicles electrificats que permetrà treballar simultàniament amb fins a sis cotxes. En aquesta zona es faran els tests relacionats amb la prestació del sistema d’energia, la seguretat funcional i la integració de funcions. Per fer-ho, Seat incorporarà a la instrumentació sistemes de visió artificial.

“Seat porta anys apostant per l’electrificació de la companyia i la construcció d’aquest nou Test Center Energy, únic a Espanya, és un pas ferm en aquesta direcció”, ha dit el vicepresident d’I+D de Seat, Werner Tietz. “Aquest centre ens permetrà desenvolupar els sistemes d’energia de futurs vehicles híbrids i elèctrics, contribuint així a la creació d’una electromobilitat sostenible”, ha dit.

- Publicitat-

El nou centre TCE se sumarà al laboratori combinat de bateries de baixa, mitja i alta tensió que ja va construir Seat el 2010. En els últims 10 anys, la companyia ha fet en aquell centre més de 2.000 assajos per projectes d’investigació nacionals i internacionals. Aquest centre té dues cambres climàtiques i una potència d’assaig de 200kW.

Seat i Cupra treuen durant aquest any i el vinent fins a cinc nous models elèctrics i híbrids endollables, a banda del Seat Mii, que ja està a la venda. El León té models híbrids endollables, el model Tarraco tindrà una versió PHEV i el Cupra Formentor comptarà amb variants híbrides elèctriques endollables que es faran a la fàbrica catalana. D’altra banda, la marca també compta amb el Cupra el-Born, que serà juntament amb el Mii el segon vehicle 100% elèctric de la companyia.

UGT defensa SEAT davant CUPRA
El president del comitè d’empresa de Seat, Matías Carnero, defensa en una entrevista a ‘El Periódico’ la importància de la marca de l’automobilística respecte a Cupra, d’on prové el nou president, Wayne Griffiths. “Seat és la marca primària, i Cupra és un complement. El risc que tenim és que ens canviïn aquesta tendència”, destaca Carnero, que explica que va advertir al president del grup Volkswagen, Herbert Diess, que no li permetria fer “polítiques contra la marca Seat i a favor de Cupra”. “Hem d’anar en paral·lel”, avisa. De fet, Carnero creu que a Griffiths “no li posaran fàcil des d’Alemanya”, i confessa que, en el seu parer, a la central “tenen mania” a Seat. “Cupra ens aporta rendiment econòmic per cotxe venut, valor afegit. Seat ens deixa benefici i una gran rendibilitat per volum.”

Pel que fa al futur de la fàbrica, Carnero aposta per aconseguir que Martorell tingui una “línia multimarca” per poder fabricar Seat “o qualsevol altre cotxe”. També destaca que cal ampliar les dos línies que hi ha de pintura, perquè siguin tres. “Si volem optar a tenir volums afegits o addicionals, hem d’invertir per una major capacitat en pintura de 2.600 cotxes al dia, són 600.000 cotxes a l’any”, precisa. “La inversió potent és la pintura, i tenim espai. Crec que es farà. És la intenció, amb part dels 5.000 milions d’euros previstos”, conclou.

- Publicitat-

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos

672
1,323