Setmanari digtal d'economia

Dilluns 28 novembre 2022

Seat accepta els 397 milions del PERTE del cotxe elèctric i confirma la instal·lació de la fàbrica de bateries a Sagunt

Gobierno, Generalitat i Patronal surten a celebrar-ho i destaquen que els recursos també permetran electrificar la planta de Martorell

|

Seat ha acceptat els 397 milions d’euros del Projecte Estratègic per la Recuperació i Transformació Econòmica (PERTE) assignats pel govern estatal. Així ho ha confirmat aquest dimecres l’empresa en un comunicat, on ratifica que d’aquesta manera el grup Volkswagen, conjuntament amb diverses empreses, invertirà 10.000 milions d’euros a l’Estat, que permetran instal·lar la gigafàbrica de bateries a Sagunt i electrificar les plantes de Martorell i Landaben (Pamplona). L’acceptació de Seat, la companyia més beneficiada pels ajuts del PERTE, arriba poc abans que expiri el termini de quinze dies que havia establert el Ministeri d’Indústria per confirmar el projecte. Està previst que els recursos assignats es comencin a rebre abans de finals d’any.

“És un primer pas i, alhora, continuarem buscant solucions per desenvolupar el nostre ambiciós pla d’electrificació”, diu el president de Seat, Wayne Griffiths, en el comunicat. Segons la companyia, es tracta d’una inversió “històrica” del grup a l’Estat, que permetrà que es converteixi en un “‘hub’ europeu de mobilitat elèctrica”. Així mateix, Seat assegura que el projecte ‘Future: Fast Forward’ permet fer un “pas estratègic” i indica que “ajudarà a crear milers de llocs de treball”.

La confirmació de Seat arriba després de les crítiques per part de Volkswagen pel retard en la resolució del PERTE. En aquest sentit, el grup va plantejar dubtes per instal·lar la nova planta de bateries pel retard de les ajudes i reclamava una resolució “urgent i favorable” per accelerar la instal·lació. A més, recordava que la inversió estava vinculada als fons Next Generation a través del PERTE. Un cop confirmada la resolució del Ministeri d’Indústria i segons els plans que va anunciar Volkswagen, la gigafàbrica de Sagunt de PowerCo hauria d’estar operativa a la localitat valenciana el 2026 i suposaria crear més de 3.000 llocs de treball fins al 2030.

Resolució de la primera línia del PERTE
L’acceptació de Seat és per la primera línia del PERTE, que el govern espanyol va ampliar de 700 a 877,2 MEUR. Durant el 2023 està previst que el Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme publiqui una nova convocatòria per exhaurir tots els recursos, perquè en la primera edició no s’esgotaran els fons inicials, de 2.975 milions d’euros. Fonts properes a Seat van indicar que no descarten presentar-s’hi.

Entre els projectes més beneficiats pels ajuts de la primera línia del PERTE també hi ha Mercedes-Benz, amb 170,4 MEUR, i el ‘hub’ d’electomobilitat que aspira a reindustrialitzar les plantes de Nissan a la Zona Franca de Barcelona, amb 397,3 MEUR. Per la seva banda, QEV i BTech van confirmar aquest dimarts al Ministeri d’Indústria l’acceptació dels diners. Al mateix temps, van indicar que els avals estaven “a punt” de tancar-se, de manera que es mantenien converses amb el ministeri per aprovar-ne els detalls.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,500

Publireportatge