Dimecres 5 agost 2020

Rull afirma que Foment posarà ample internacional a les dues vies del Corredor Mediterrani entre Vandellòs i Tarragona

|

+Notícies

El Gobierno saqueja els diners estalviats del municipis

El govern espanyol els autoritzarà a gastar el 35% dels romanents, 5.000 MEUR entre 2020 i 2021 si prèviament els ajuntaments lliuren el superàvit...

Torres (Nissan) veu possible un acord a Barcelona si els sindicats cedeixen

El responsable d'operacions industrials de Nissan Motor Ibèrica, Frank Torres, ha considerat aquest diumenge que és possible aconseguir un acord sobre el futur de...

La plantilla de Nissan manté l’amenaça d’anar als tribunals si la direcció no fa una passa enrere abans de dimarts

La possibilitat que la plantilla de Nissan presenti una demanda col·lectiva contra la companyia pren força. Així s'ha anunciat en una assemblea que s'ha...

Nissan posa la pilota sobre la taula dels treballadors: “És la nostra oferta final, no hi haurà més negociacions”

La direcció de Nissan ha posat la pilota sobre la taula dels treballadors després del trencament de les negociacions i de presentar una última...

L’AMB aprova un pla de residus per millorar la taxa de reciclatge metropolitana fins a un 55% el 2025

L'AMB ha aprovat definitivament el Programa metropolità de prevenció de residus i gestió de recursos i residus municipals 2017-2025 (PREMET25). El pla ha de...

El cost de formar part d’Espanya: L’economia catalana cau un 20,1% interanual durant el segon trimestre

Una autonomia sense concert econòmic no té eines valides per actuar amb eficàcia L'economia catalana va caure un 20,1% durant el segon trimestre en...

+Llegits

Torres (Nissan) veu possible un acord a Barcelona si els sindicats cedeixen

El responsable d'operacions industrials de Nissan Motor Ibèrica, Frank Torres, ha considerat aquest diumenge que és possible aconseguir un acord sobre el futur de...

El cost de formar part d’Espanya: L’economia catalana cau un 20,1% interanual durant el segon trimestre

Una autonomia sense concert econòmic no té eines valides per actuar amb eficàcia L'economia catalana va caure un 20,1% durant el segon trimestre en...

El desgavell econòmic espanyol que pagarà la Catalunya autonòmica

L'economia de l'eurozona pateix un enfonsament històric amb una caiguda del 12,1% en el segon trimestre del 2020   Catalunya pagarà molt car econòmicament no ser...

Sánchez als seus súbdits: Trasllada als presidents autonòmics que liderarà la governança del fons europeu

Cada dia dins d’Espanya, els ciutadans dels Països Catalans serem un dia més pobre   O la classe política catalana d’entrada s’uneix en un full de...

CaixaBank preveu tancar l’exercici amb beneficis malgrat la crisi del coronavirus

CaixaBank ha assegurat aquest divendres que té previst tancar l'exercici amb beneficis malgrat la crisi de la covid-19. Durant la presentació de resultats del...

Nissan posa la pilota sobre la taula dels treballadors: “És la nostra oferta final, no hi haurà més negociacions”

La direcció de Nissan ha posat la pilota sobre la taula dels treballadors després del trencament de les negociacions i de presentar una última...

ACN

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, assegura que el Ministeri de Foment ha atès la seva petició i que, finalment, garantirà l’ample internacional a les dues vies del Corredor Mediterrani entre Vandellòs i Tarragona, amb el sistema de travesses polivalents. Rull diu que la setmana passada els van manifestar una posició diferent que passava per instal·lar el tercer fil (un tercer rail) en només una de les vies.

Publicitat

“Nosaltres vam fer un cop de puny sobre la taula perquè això hauria generat un coll d’ampolla”, ha remarcat. En aquest sentit, diu que ara han canviat d’opinió sobre el sistema, però que garantiran que hi puguin circular trens en ample internacional. Pel conseller, la incògnita és ara el tram entre Tarragona i Castellbisbal.

“Aquí no tenim terminis i si no som capaços de donar una solució amb ample internacional, les mercaderies no podran sortir de Tarragona”, ha insistit. El conseller de Territori assegura que si la Generalitat no s’hagués mostrat ferma la setmana passada, l’ample internacional només seria una realitat en una de les vies del tram del Corredor Mediterrani entre Vandellòs i Tarragona. Rull afirma ara, Foment ha acabat adoptant entre Castelló de la Plana i Vandellòs el que ja havia anunciat l’anterior ministra de Foment, Ana Pastor, del doble ample internacional. “El que constatem un cop més és que hem perdut cinc anys”, ha dit.

- Publicitat-

La “incògnita” entre Tarragona i Castellbisbal

Rull s’ha mostrat caut, en canvi, en el tram entre Tarragona i Castellbisbal. Segons ha dit, no tenen constància del calendari que preveu Foment per implementar-hi l’ample internacional i això els preocupa. “Si no som capaços de donar una solució, les mercaderies de Tarragona no podran sortir cap a Europa”, ha remarcat.

Les declaracions del conseller arriben després que aquest dijous el secretari d’Estat d’estat d’infraestructures, Julio Gómez-Pomar, anunciés a València que implantarien el doble ample internacional en el tram entre Vandellòs i Castelló de la Plana del Corredor Mediterrani, abandonant la opció de tercer fil anunciada inicialment. El tercer fil va ser adjudicat fa tres anys però recentment van rescindir el contracte i el ministeri ha acabat optant per aquesta opció.

La previsió és que l’actuació estigui enllestida el tercer trimestre de 2018, moment en el qual començarà una fase de proves. La mesura permetrà reduir el trajecte de l’Euromed entre Barcelona i València en mitja hora.

- Publicitat-

1 COMENTARI

  1. El més senzill és que sens lliuri el planing contractual,oficial i imprescindible en tota adjudicació d´obres,per poder comprovar cada mes,mes a mes,els avanços.Tant senzill com aixó.No calen els costos ni factures…només la planificació prevista contractualment.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos

670
1,141