Diumenge, 26 Gener 2020

Ricomà denuncia un “desgavell ferroviari” a Tarragona amb el nou corredor mediterrani

L'alcalde fa una crida a la unitat i no descarta convocar mobilitzacions ciutadanes

|

L’alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, s’ha mostrat indignat per la pèrdua de trens i freqüències horàries amb la posada en marxa de la nova variant de Vandellòs del corredor mediterrani a partir de dilluns. L’alcalde ha criticat que Renfe hagi tirat pel dret sense tenir en compte les demandes del territori i de la ciutat, que es quedarà sense trens Euromed a l’estació urbana. “Des del Departament de Territori ens van assegurar que millorarien les freqüències i, no només no s’han millorat, sinó que han empitjorat. És una situació molt penosa i crítica”, ha denunciat. Davant d’aquest “desgavell ferroviari“, Ricomà ha fet una crida al consens i convocarà una junta de portaveus la setmana que ve per donar una resposta unitària. L’alcalde també aposta per reactivar la taula d’alcaldes i no descarta convocar mobilitzacions.

L’alcalde de Tarragona s’ha mostrat decebut per la reordenació del servei ferroviari amb l’entrada en funcionament del nou tram del corredor mediterrani. Ricomà ha lamentat que la pèrdua dels trens Euromed -que ara circularan per l’estació del Camp de Tarragona- no s’hagi traduït en més freqüències de pas per a l’estació del centre urbà. Segons l’alcalde, el compromís adquirit l’agost passat era el pas d’un tren regional cada 30 minuts per aquesta estació. “Era una cadència amb certa lògica i sentit i, en comptes d’això, seguim amb els mateixos horaris o encara pitjors”, ha lamentat Ricomà, en al·lusió als buits horaris existents en algunes franges horàries.

Pau Ricomà ha titllat “d’irracionals” els nous horaris amb “durades llarguíssimes i amb freqüències estranyes” i ha qüestionat l’estat i l’antiguitat d’alguns combois. Pel batlle aquests nous horaris s’allunyen del model de mobilitat sostenible pel qual aposten, ja que no es milloren les connexions entre les ciutats de la demarcació, ni del conjunt del territori amb Barcelona. A més, l’alcalde també ha insistit que treballaran perquè els trens de mercaderies circulin per l’interior i es prioritzi el pas dels trens de passatgers per les zones poblades.

Alhora, Ricomà ha carregat contra Adif perquè considera que no ha escoltat la proposta del territori. “Em pregunto seriosament de què val tenir les competències traspassades, si després no pots executar aquestes polítiques estratègiques? Potser estem perdent el temps i hauríem de buscar altres interlocutors”, ha manifestat. A preguntes dels periodistes, l’alcalde ha admès que no hi ha cap proposta damunt la taula per millorar les connexions amb l’estació de l’AVE mitjançant autobusos llançadora.

Tarragona vol unitat i consens per millorar el servei ferroviari

L’equip de govern municipal convocarà la setmana vinent una junta de portaveus per consensuar una resposta unitària de ciutat. A banda, l’alcalde s’ha mostrat partidari de mantenir un front comú amb la resta d’alcaldes del territori per defensar el transport públic. També ha apuntat que no descarta futures mobilitzacions. A l’espera de la reunió, Ricomà ha apostat perquè el pacte per a les infraestructures -nascut fa dos anys- concreti més els acords.

Publicitat

Seguiu-nos a: