Divendres 25 setembre 2020

Renfe restablirà les freqüències d’Avant entre Lleida, Tarragona i Barcelona a partir del 21 de setembre

Hi havia hagut queixes d'usuaris que van a treballar a la capital catalana per la supressió dels trens de primera hora

|

+Notícies

Vaga a ensenyament els dies 9 i 15 d’octubre

l Sindicat Professors de Secundària (SPS) i CGT Ensenyament convoquen els professors a fer vaga a principis d'octubre per la gestió de la crisi...

El maig va tancar amb 150.000 línies mòbils menys com a conseqüència de la pandèmia

El mes de maig passat es va tancar amb 150.000 línies mòbils menys i es va quedar prop dels 54 milions, segons ha informat...

Convoquen vaga indefinida al transport sanitari a partir del 9 d’octubre contra la retallada salarial anunciada

CCOO, UGT, USOC i SINDI.CAT han convocat una vaga indefinida a partir del 9 d'octubre en el transport sanitari. L'aturada afectarà aproximadament uns 5.000...

Els homes cobraven 6.350,35 euros anuals més que les dones a Catalunya el 2019

La bretxa salarial entre dones i homes a Catalunya l'any passat era de 6.350,35 euros anuals, segons les dades publicades aquest dijous per l'Institut...

El Govern adjudicarà a FGC l’explotació de la línia Lleida-Manresa que ara opera Renfe

El Govern adjudicarà a FGC l'explotació de la línia de tren R12 de Lleida a Manresa que ara opera Renfe a partir de 2024....

El sector digital es consolida com a motor d’ocupació a Catalunya amb un creixement del 50% en cinc anys

El Govern ha analitzat l’Informe sobre l’evolució dels indicadors d’ocupació al sector TIC i ha conclòs que el sector digital continua el seu creixement...

+Llegits

La Taula Barcelona per l’Alzheimer posa en marxa un canal per respondre dubtes sobre la malaltia

La Taula Barcelona per l'Alzheimer, formada per l’Ajuntament i les cinc entitats de la ciutat especialitzades en aquesta malaltia, han creat un nou canal...

Convoquen vaga indefinida al transport sanitari a partir del 9 d’octubre contra la retallada salarial anunciada

CCOO, UGT, USOC i SINDI.CAT han convocat una vaga indefinida a partir del 9 d'octubre en el transport sanitari. L'aturada afectarà aproximadament uns 5.000...

Comertia alerta que si s’exclou el comerç i la restauració dels ERTO moriran “com a mínim el 50% de les empreses”

L'associació Comertia ha alertat que excloure el comerç i la restauració de la pròrroga dels ERTO, com s'ha filtrat que proposa el govern espanyol,...

El Mobile World Congress s’endarrereix i es farà del 28 de juny a l’1 de juliol

Fonts de GSMA, l'organitzador del World Mobile Congress, han apuntat que el seu conseller delegat, John Hoffman, ha anunciat aquest dimecres que GSMA no...

El confinament va disparar l’ús de dispositius digitals fins a 9 hores diàries de mitjana, segons un estudi

El confinament va fer augmentar notablement la utilització dels dispositius digitals, fins a sobrepassar les nou hores i quart d'ús diari, segons l'informe 'El...

Malgrat que l’INE rebaixi la caiguda de l’economia espanyola les xifres són impactants

L'Institut Nacional d'Estadística ha rebaixat lleugerament la caiguda de l'economia espanyola com a conseqüència del coronavirus pel segon trimestre fins al -17,8% respecte als...

Renfe restablirà el 21 de setembre les freqüències habituals de trens Avant entre Lleida, Camp de Tarragona i Barcelona. A causa del confinament per la covid-19, els trens que sortien de Lleida a les set del matí en direcció Barcelona i a les sis de la tarda en sentit invers es van suprimir i això havia generat importants queixes entre usuaris que fan servir aquest servei diàriament per anar a treballar a la capital catalana. Una usuària lleidatana Conxita Font, ha valorat positivament la recuperació del servei perquè és “imprescindible” pels que van a treballar a Barcelona. Això no obstant, ha reiterat la necessitat que Renfe reguli el sistema d’abonaments perquè l’actual és molt complicat de combinar sense tenir pèrdues econòmiques.

Renfe destaca que amb la recuperació dels dos serveis els viatgers de la relació Lleida-Barcelona disposen de pràcticament 30 serveis diaris d’alta velocitat. Segons la companyia, la recuperació dels serveis es realitza de forma progressiva en funció de la demanda que s’està registrant.

Publicitat

Des que es van retallar les freqüències durant el confinament per la covid-19, usuaris lleidatans i tarragonins d’aquests trens que cada dia els fan servir per anar a treballar a Barcelona s’havien queixat en reiterades ocasions. Tot i no estar constituïts oficialment en cap plataforma, asseguren que són uns 200 en un grup de watsapp on comparteixen queixes i inquietuds. La Conxita Font viu a Lleida i fa 13 anys que va cada dia a treballar a Barcelona amb l’Avant de les set del matí. Quan hi va haver el confinament va començar a fer teletreball però ara estava preocupada per quan arribaria el dia que li demanarien tornar al lloc presencial, ja que no es veia amb cor d’anar cada dia a Barcelona amb cotxe i si no agafava el tren de primera hora no arribaria a temps a la feina.

El mateix cas és el de la Sònia Oriola, que tot i viure a Torregrossa (Pla d’Urgell), aposta per anar amb l’Avant a Barcelona perquè d’aquesta manera no li cal conduir tanta estona per arribar a la feina. Ara està combinant el teletreball amb la feina presencial durant 3 dies a la setmana a la ciutat. Com que les freqüències actuals no li combinaven amb els horaris de la feina, havia optat per anar a Barcelona amb cotxe i també estava preocupada per quan arribarà l’hivern ja que el “cansament del dia a dia és important”.

- Publicitat-

“Els abonaments no surten rentables”
Malgrat la recuperació de les freqüències d’abans del confinament, els usuaris diaris d’Avant continuen reivindicant que els abonaments no són rentables. Conxita Font lamenta que “Renfe no fa cas” dels clients perquè fa anys que es queixen que el sistema que planteja la companyia d’abonaments de 10 viatges a gastar en 8 dies consecutius és molt complicat de fer-lo servir en la seva totalitat de manera que el client “sempre hi surt a perdre”.

La Sònia Oriola afegeix que si es continua implantant un sistema laboral que combina el teletreball amb la feina presencial, els abonaments hauran de ser replantejats per la companyia perquè sinó “no serà viable anar amb tren a Barcelona”.

- Publicitat-

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos

674
1,279