Dijous 24 juny 2021

Els anunciants abandonen Youtube per por a ser associats amb continguts extremistes i polèmics

|

Eduard Fernández (@eduard_bcn)

Que les grans marques no volen veure els seus anuncis al costat de continguts neo-nazis o islamistes sembla una obvietat. Tot i això, durant les últimes setmanes, diverses companyies han anunciat la retirada de les seves promocions a Youtube i altres pàgines de Google, després que el seu nom apareixes juntament a tot tipus de material ofensiu o violent. El gegant publicitari francès Havas, que compta amb clients com Hyundai Kia o Domino’s Pizza, i companyies com el banc HSBC, els supermercats Marks & Spencer o L’Oreal, han decidit repensar els seus acords publicitaris amb el gegant tecnològic nord-americà.

“Això no hauria de passar i hem d’aprendre a funcionar millor”, va disculpar-se el dilluns passat el president d’operacions de Google per Europa, Orient Mitjà i Àfrica, Matt Britin. “Tenim en marxa una revisió integral per veure com podem millorar”, anunciava el directiu.

S’espera que el cercador anunciï durant els propers dies noves mesures per detectar amb antelació aquells continguts que poden ser nocius pels seus anunciants. Tot i això, Google es defensa recordant que es pugen 400 hores de contingut a Youtube cada minut, i que el 98% de vídeos considerats inapropiats són retirats en menys d’un dia.

La polèmica va començar el mes passat, quan un reportatge de The Times va revelar com grans empreses poden acabar finançant involuntàriament tot tipus de grups extremistes, a causa d’un sistema de markèting digital que no sempre té en compte al costat de quins continguts apareixen els anuncis. El mètode actual prioritza que les companyies puguin dirigir les seves promocions a segments molt específics de la població, però no sempre es revisa quins són els continguts que aquests usuaris estan visualitzant.

Gegant de la publicitat

L’escàndol suposa un dur cop per Google que, compta amb les majors plataformes de publicitat digital a nivell mundial. A Estats Units, la marca compta actualment amb un 40% del total del mercat publicitari digital. “Els compradors realment tenen l’oportunitat de reclamar requisits més estrictes, i si els subministradors no els compleixen, els compradors haurien de fer com ha fet Havas, i deixar de gastar diners”, assegurava a la publicació The Verge el conseller executiu de la consultoria publicitària Trust Metrics.

Segueix-nos

680
1,491