Dissabte 8 agost 2020

Pimec critica nou tram del Corredor Mediterrani per la “manca d’inversió i estratègia” al territori

La patronal lamenta que s'ha "aprofundit" en els desequilibris ja existents

|

+Notícies

Un estudi confirma que cada dia dins d’Espanya som més pobres

El dèficit d'inversions de l'Estat hauria reduït un 9,8% el PIB català entre 2002 i 2017, segons la Generalitat  El dèficit d'inversions per part de...

La compravenda d’habitatges a Catalunya es desploma un 30,1% al juny

La compravenda d'habitatges a Catalunya es va enfonsar un 30,1% al juny en comparació amb el mateix mes de l'any passat, segons les dades...

MicroBank assoleix el milió de préstecs concedits, per un valor de 6.000 milions d’euros

MicroBank, el banc social participat íntegrament per CaixaBank, ha assolit el milió de préstecs concedits des de la seva creació, l'any 2007. A finals...

El Gremi d’Hotels contra l’economia col·laborativa del nou decret d’usos turístics

Nervis del Gremi d’Hotel per la regularització de les llars compartides, un fita esperada i que porta molts anys funcionant a Europa El Gremi d'Hotels...

La direcció de Nissan i els sindicats arriben a un acord sobre el tancament de les plantes a Catalunya

La direcció de Nissan i els sindicats han arribat aquest dimecres a la tarda a un acord sobre l'ERO a 2.525 treballadors i el...

El Gobierno saqueja els diners estalviats del municipis

El govern espanyol els autoritzarà a gastar el 35% dels romanents, 5.000 MEUR entre 2020 i 2021 si prèviament els ajuntaments lliuren el superàvit...

+Llegits

Torres (Nissan) veu possible un acord a Barcelona si els sindicats cedeixen

El responsable d'operacions industrials de Nissan Motor Ibèrica, Frank Torres, ha considerat aquest diumenge que és possible aconseguir un acord sobre el futur de...

MicroBank assoleix el milió de préstecs concedits, per un valor de 6.000 milions d’euros

MicroBank, el banc social participat íntegrament per CaixaBank, ha assolit el milió de préstecs concedits des de la seva creació, l'any 2007. A finals...

El Gremi d’Hotels contra l’economia col·laborativa del nou decret d’usos turístics

Nervis del Gremi d’Hotel per la regularització de les llars compartides, un fita esperada i que porta molts anys funcionant a Europa El Gremi d'Hotels...

El Gobierno saqueja els diners estalviats del municipis

El govern espanyol els autoritzarà a gastar el 35% dels romanents, 5.000 MEUR entre 2020 i 2021 si prèviament els ajuntaments lliuren el superàvit...

La plantilla de Nissan manté l’amenaça d’anar als tribunals si la direcció no fa una passa enrere abans de dimarts

La possibilitat que la plantilla de Nissan presenti una demanda col·lectiva contra la companyia pren força. Així s'ha anunciat en una assemblea que s'ha...

La direcció de Nissan i els sindicats arriben a un acord sobre el tancament de les plantes a Catalunya

La direcció de Nissan i els sindicats han arribat aquest dimecres a la tarda a un acord sobre l'ERO a 2.525 treballadors i el...

Pimec Tarragona ha criticat que l’entrada en funcionament del nou tram del Corredor Mediterrani posa de manifest la “manca d’inversió i estratègia” al territori. La patronal ha afirmat que l’entrada en funcionament d’aquest tram hauria d’haver suposat la inauguració d’una infraestructura estratègica d’acord amb les necessitats del territori i ha lamentat que “lluny d’això, ha significat tot el contrari: un aprofundiment en els desequilibris ja existents”. Entre d’altres, ha criticat que s’hagi desviat l’Euromed al Camp de Tarragona, un estació a dotze quilòmetres del centre de la ciutat, i que s’hagin suprimit vuit parades a les Terres de l’Ebre.

Amb el nou traçat per la variant de Vandellós, s’ha millorat la connectivitat entre Barcelona i València de tal manera que s’estalvien uns 45 minuts del trajecte de l’Euromed. Pimec ha reconegut que aquesta és una bona notícia però que la que hauria de ser amb un pla d’infraestructures coherent econòmicament és que la connexió entre la segona i la tercera ciutat més important de l’Estat es fes a través d’AVE i que aquest alhora s’estengui per la resta del litoral.

Publicitat

Ha criticat també que per agilitzar la circulació de mercaderies del sector químic s’ha desviat l’Euromed al Camp de Tarragona, estació que està dotze quilòmetres del centre de la ciutat. És per això que ha apuntat que si estigués operativa la variant Reus-Roda les mercaderies es podrien desviar pel recorregut que ara fa l’Euromed i es podria retornar a aquest l’estació del centre de Tarragona, “que és on realment fa servei”.

D’altra banda, ha reclamat accelerar la construcció del nou Tramcamp, projecte que planteja unir mitjançant un tramvia diverses zones del Camp de Tarragona. A més, ha alertat que el desviament actual del servei de trens cap a l’estació de Port Aventura provoca que s’allarguin els temps dels desplaçaments dels usuaris del tren i que el sector turístic es vegi perjudicat.

- Publicitat-

Sobre les Terres de l’Ebre, ha lamentat que s’han vist afectades per l’eliminació de vuit parades de l’Euromed per l’Aldea. Ha reconegut que està previst que al febrer entri en funcionament un Avant que connecti aquesta estació amb Barcelona en una hora i mitja aproximadament, “però amb només una sortida a primera hora del matí i una arribada a última hora de la tarda”, una connexió “totalment insuficient” i ha reclamat retornar com a mínim a les vuit freqüències anteriors.

La patronal ha titllat també d'”incomprensible” que un cop inaugurada la variant que ha de descongestionar les vies dels regionals, aquests “encara triguin més que el 2016”.

Davant de tot això, ha lamentat que Tarragona i les comarques del sud de Catalunya “són les damnificades” per aquest canvi en el corredor, “que només fa que apedaçar una gestió ferroviària insuficient”. La patronal ha assegurat que els empresaris reclamen una bona comunicació perquè és “indispensable” per al teixit econòmic i per al creixement i ha aconsellat a les administracions que siguin “permeables” i actuar amb més sensibilitat.

- Publicitat-

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos

671
1,139