Dissabte 16 octubre 2021

Nissan provisiona 63,5 milions d’euros per cobrir els costos del tancament de les plantes de Catalunya

La mesa prioritza els projectes d'un hub liderat per QEV Technologies, i de les empreses Punch, Ronn Motor i Silence

|

Nissan Motor Ibérica ha comptabilitzat una provisió de 63,5 milions d’euros per a cobrir els costos del desmantellament, retirada i rehabilitació de les plantes de Barcelona, Sant Andreu de la Barca i Montcada i Reixac a finals d’any. Així ho contemplen els comptes anuals corresponents a l’exercici fiscal que va d’abril de 2019 a març del 2020, tal com ha avançat ‘Expansion’ i ha confirmat l’ACN.

La recerca d’un substituït continua a la mesa de reindustrialització, que ha prioritzat els quatre projectes més madurs, entre els quals es troba un hub d’electromobilitat liderat per la catalana QEV Technologies i les sueques Inzile i Volta; i els projectes de la belga Punch, la nord-americana Ronn Motor i la catalana Silence.

La multinacional japonesa va anunciar fa un any que posaria punt final als 40 anys d’història a Catalunya perquè les instal·lacions no eren prou competitives. Els sindicats, però, van denunciar des del primer moment que l’automobilística havia “deixat morir les fàbriques” amb la seva política d’adjudicació de models.

Després de mesos de vagues, els empleats i l’empresa van pactar la data del tancament i iniciar un procés de reindustrialització que encara està en marxa. Després de nou reunions d’aquest ens, Nissan, el Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme i el Departament d’Empresa i Treball van anunciar aquest dilluns que s’han prioritzat 4 dels 17 projectes de 13 empreses presentats.

Segons fonts presents a la mesa, els dos projectes qualificats de maduresa alta són el hub d’electromobilitat liderat per QEV Technologies i el fabricant de motos elèctriques Silence. En un segon lloc, considerats de maduresa mitjana, hi ha els fabricants de models d’hidrogen belgues Punch i el nord-americà Ronn Motor. Un dels projectes contempla continuar produint els models que fabrica actualment la planta de Zona Franca com la furgoneta elèctrica e-NV200.

Els sindicats, d’altra banda, van considerar que no hi havia encara “finalistes” sinó que s’havia deixat de demanar informació a projectes allunyats del sector de l’automoció, com ara empreses de la construcció com Barcelona Housing System. Els representants dels treballadors consideren que encara queden vius els 17 projectes, després que 14 renunciessin definitivament.

Segons informa ‘Expansión’, Nissan Motor Ibérica es troba amb una situació crítica, després de facturar 1.963 milions d’euros, un 25% menys que l’exercici anterior i de perdre 600 milions d’euros. Les vendes de vehicles a Espanya només van suposar 18 milions d’euros, segons afegeix el diari.

Segueix-nos

680
1,487