Dimarts 19 octubre 2021

Més de 500 operadors turístics i agències de viatges nord-americanes s’interessen per Catalunya com a destinació

L’any 2019 els Estats Units van ser el país amb una major depesa a Catalunya amb més de 2.500 milions d’euros

|

L’Agència Catalana de Turisme (ACT), està impulsant una sèrie d’accions per posicionar Catalunya davant els consumidors i els intermediaris americans. Per aquest motiu, recentment s’han organitzar una sèrie de webinars adreçats a operadors turístics i agències de viatges nord-americanes en els quals han participat més de 500 persones. En cadascuna d’aquestes sessions s’han destacat diferents opcions turístiques que ofereix Catalunya, des de l’oferta de la ciutat de Barcelona i la Costa Brava, a les possibilitats que ofereix el turisme enograstronòmic o les excursions d’un dia que es poden fer des de la ciutat comtal. L’any 2019 els Estats Units van ser el país amb una major depesa a Catalunya amb més de 2.500 milions d’euros
Els ciutadans nord-americans ja poden visitar Catalunya si han rebut la vacuna completa contra la covid-19.

L’acció ha comptat amb la participació de Turisme de Barcelona, els patronats de turisme de les diputacions de Barcelona i Girona, i les empreses Derby Hotels, La Pedrera, Família Torres, The Real Thing, Corredor Mató, Premium Traveller, Terra Dominicata i Aborígens.

D’altra banda, l’ACT ha participat aquest cap de setmana passat al Luxury Vacations 2021, una fira virtual adreçat al producte Premium amb la participació tant del sector professional com de consumidors. La Generalitat ha disposat d’un estand virtual amb 8 empreses catalanes afiliades a la marca Catalunya Premium de l’ACT: Peralada, Associació Passeig de Gràcia, Hostal La Gavina, 3els Luxury, Cap Sa Sal, Juvé & Camps, The Forty Six i The Real Thing. S’han realitzat reunions i trobades comercials a més d’intercanvi d’informació sobre l’estat actual de la destinació catalana.

El director de l’ACT, David Font, considera que “és el moment d’impulsar esdeveniments com aquests per estar en la primera línia de les destinacions turístiques recordades un cop es pugui reprendre l’activitat amb normalitat, per així recuperar ràpidament la demanda”. “Els Estats Units mantenen un bon ritme de vacunació i això ens ha de fer estar ben posicionats com a destinació segura i preparada per oferir les noves demandes del públic americà”, afegeix Font.

Els mercats internacionals tenen un gran pes en el sector turístic català. Abans de la pandèmia, els estrangers deixaven uns 21.000 milions d’euros i proporcionaven més del 85% de la despesa turística. “D’aquí la importància de recuperar tant aviat com sigui possible aquest públic, ja que és clau per a reactivar un dels principals motors de l’economia catalana”, afirma el director de l’ACT. Aquestes iniciatives formen part del pla de reactivació del turisme a Catalunya, dotat amb 6,5 milions d’euros i format per més de 30 accions.

Segueix-nos

680
1,486