Dijous, 20 Febrer 2020

Mercabarna busca col·locar producte prèmium en temporada baixa per la cancel·lació del MWC

L'any passat el congrés va suposar un 20% més de vendes que qualsevol altra setmana de febrer

|

La cancel·lació del Mobile World Congress (MWC) ha provocat un fort impacte a les empreses majoristes de Mercabarna que serveixen a la restauració, tant a hotels i restaurants de Barcelona com a la mateixa fira. Moltes naus del mercat central són ara plenes de producte prèmium que es preveia vendre durant el Mobile i que ara les empreses hauran d’intentar col·locar en un dels mesos més dolents de l’any per al sector. Representants del peix, la carn i la fruita i verdura de l’Associació de Concessionaris de Mercabarna (Assocome) expliquen que l’any passat la fira del mòbil va suposar un pic de vendes important i es va distribuir un 20% més que qualsevol altra setmana de febrer.

“El Mobile ens feia l’agost de l’hivern i el fet que no es faci ens afectarà bastant”. Un dels majoristes més importants de peix i marisc de Mercabarna, Jordi Cubells, de Maresmar, valora així la cancel·lació del MWC l’endemà que es conegués la noticia. Te la nau plena de marisc d’alta qualitat. Peces més pròpies de la temporada d’estiu o Nadal que ara haurà de malvendre.

Cubells reconeix que “aquestes peces no acostumen a sortir per aquestes dates” i assumeix que haurà de “buscar una sortida” al producte per minimitzar les pèrdues. En la mateixa situació es troba un sector radicalment oposat, com és el de la fruita i verdura. Eva Cano, del Grup Cano, explica que la facturació li caurà al voltant d’un 15% i que ja es treballa per “buscar altres sortides per no haver de llençar producte”.

L’empresa és un dels majors proveïdors de producte fresc del Mobile i l’any passat va distribuir 30.000 amanides gourmet i 40.000 broquetes de fruita. A més del producte que té en estoc sense una sortida clara, en el seu cas hi ha un perjudici també per a una trentena de treballadors que l’empresa contractava expressament per a la campanya del MWC.

“L’afectació és gran. Aquest és un més molt fluix perquè a l’hivern no hi ha moviment i la fira ens ho animava molt”, es lamenta Cano. Ho valoren igual des del sector càrnic. Martí Colomer, de General Càrnia diu que la caiguda de les vendes oscil·larà aquest mes entre el 10% i el 15% si es compta en quilos. “En diners serà molt més”, assegura.

Aquesta empresa preveia vendre una tona de carn prèmium cada dia del Mobile, de vedella de races com el Wagyu, l’Angus o Nebranka i peces com filets i entrecots. “Intentarem desviar part del producte, però amb el producte prèmium es més complicat”, explica aquest empresari. Per a ell part de la solució passa per filetejar i ultracongelar les peces i vendre-les a un preu més baix.

Publicitat

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada

Seguiu-nos a: