Dimecres, 19 Juny 2019

L’Associació de Línies Aèries reclama evitar un nou estiu “complicat” a l’aeroport de Barcelona

El president Javier Gándara diu que si El Prat vol arribar als 70 milions de passatgers haurà de fer "bastant més que una nova terminal satèl·lit"

|

L’Associació de Línies Aèries (ALA) ha assegurat que cal evitar un nou estiu “complicat” a l’aeroport de Barcelona-El Prat i ha reclamat a “tots els actors implicats” que comparteixin responsabilitats i costos derivats dels retards i cancel·lacions. En una roda de premsa aquest dimecres, el president de l’ALA, Javier Gándara, ha assegurat que un 70% dels retards s’originen fora de les fronteres espanyoles, principalment a Marsella, però que les aerolínies ja estan treballant per evitar problemes a l’estiu. D’altra banda, el president d’ALA ha alertat que si El Prat vol arribar als 70 milions de passatgers, tal com es preveu, “s’ha de fer bastant més que només una nova terminal satèl·lit”. “El que s’ha assegurar és que el camp de vols pugui absorbir tot el trànsit addicional”, ha afirmat Gándara.
Pel que fa a evitar retards a l’estiu, Gándara ha dit que estan treballant en posar “recursos addicionals”, com més avions “de reserva” per si de cas i el lloguer de naus de companyies externes. “Ens estem adonat que és la nova normalitat, i que els passatgers esperen que prenem mesures”, ha indicat.

El president de l’ALA també ha informat que les aerolínies estan augmentant els temps bloc. Si el 2004 un vol Madrid-Barcelona comptava amb 120 minuts, ara se’n programen 160 degut a la congestió del tràfic aeri. Gándara ha avisat, però, que també hi ha un element imprevisible, que és el de la metereologia, i ha indicat que les prediccions dels experts apunten a un estiu “més complicat” que l’any passat.

Gándara també ha destacat les converses entre AENA i ENAIRE amb els seus homòlegs francesos per intentar evitar “colls d’ampolla” en el tràfic aeri en els punts on es connecten els dos espais aeris, per mirar d’agilitzar-los. “En alguns casos es desviaran algunes rutes per evitar els espais aeris més congestionats”, ha dit, afirmant que Eurocontrol estima que “més de 1.000 vols al dia” es desviaran cap a altres llocs i que això és “un dels preus a pagar”.

De fet, segons el president de l’ALA, Eurocontrol ja fa estimacions d’augments dels retards de cara a aquest any per la crescuda del tràfic aeri.

Publicitat

Seguiu-nos a: