Dimecres 5 agost 2020

L’AP-7 ja és lliure de peatges entre Salou i Alacant

Les barreres s'aixequen dues hores abans que la concessió venci a la mitjanit

|

+Notícies

La direcció de Nissan i els sindicats arriben a un acord sobre el tancament de les plantes a Catalunya

La direcció de Nissan i els sindicats han arribat aquest dimecres a la tarda a un acord sobre l'ERO a 2.525 treballadors i el...

El Gobierno saqueja els diners estalviats del municipis

El govern espanyol els autoritzarà a gastar el 35% dels romanents, 5.000 MEUR entre 2020 i 2021 si prèviament els ajuntaments lliuren el superàvit...

Torres (Nissan) veu possible un acord a Barcelona si els sindicats cedeixen

El responsable d'operacions industrials de Nissan Motor Ibèrica, Frank Torres, ha considerat aquest diumenge que és possible aconseguir un acord sobre el futur de...

La plantilla de Nissan manté l’amenaça d’anar als tribunals si la direcció no fa una passa enrere abans de dimarts

La possibilitat que la plantilla de Nissan presenti una demanda col·lectiva contra la companyia pren força. Així s'ha anunciat en una assemblea que s'ha...

Nissan posa la pilota sobre la taula dels treballadors: “És la nostra oferta final, no hi haurà més negociacions”

La direcció de Nissan ha posat la pilota sobre la taula dels treballadors després del trencament de les negociacions i de presentar una última...

L’AMB aprova un pla de residus per millorar la taxa de reciclatge metropolitana fins a un 55% el 2025

L'AMB ha aprovat definitivament el Programa metropolità de prevenció de residus i gestió de recursos i residus municipals 2017-2025 (PREMET25). El pla ha de...

+Llegits

La direcció de Nissan i els sindicats arriben a un acord sobre el tancament de les plantes a Catalunya

La direcció de Nissan i els sindicats han arribat aquest dimecres a la tarda a un acord sobre l'ERO a 2.525 treballadors i el...

El Gobierno saqueja els diners estalviats del municipis

El govern espanyol els autoritzarà a gastar el 35% dels romanents, 5.000 MEUR entre 2020 i 2021 si prèviament els ajuntaments lliuren el superàvit...

Torres (Nissan) veu possible un acord a Barcelona si els sindicats cedeixen

El responsable d'operacions industrials de Nissan Motor Ibèrica, Frank Torres, ha considerat aquest diumenge que és possible aconseguir un acord sobre el futur de...

Sánchez als seus súbdits: Trasllada als presidents autonòmics que liderarà la governança del fons europeu

Cada dia dins d’Espanya, els ciutadans dels Països Catalans serem un dia més pobre   O la classe política catalana d’entrada s’uneix en un full de...

L’AMB aprova un pla de residus per millorar la taxa de reciclatge metropolitana fins a un 55% el 2025

L'AMB ha aprovat definitivament el Programa metropolità de prevenció de residus i gestió de recursos i residus municipals 2017-2025 (PREMET25). El pla ha de...

El cost de formar part d’Espanya: L’economia catalana cau un 20,1% interanual durant el segon trimestre

Una autonomia sense concert econòmic no té eines valides per actuar amb eficàcia L'economia catalana va caure un 20,1% durant el segon trimestre en...

L’autopista AP-7 ja és una via lliure de peatges en el tram entre Salou (Tarragonès) i Alacant, més de quaranta anys després. Les barreres s’han aixecat al voltant de les deu de la nit d’aquest dimarts, dues hores abans que la concessió a Aumar (filial d’Abertis) venci a la mitjanit. Els treballadors de la concessionària s’encarregaran de desmantellar els peatges en les pròximes setmanes mentre el Ministeri de Foment prepara nous concursos de licitació per al manteniment de la via i l’explotació de les àrees de servei. Els moviments veïnals que han lluitat per la gratuïtat de la via celebren “el moment històric” accedint a l’autopista abans de l’alliberament i sortint-ne quan les barreres s’han aixecat.

Alliberat ja de peatges el tram de l’AP-7 entre Salou i Alacant, el govern espanyol haurà de definir el model de gestió de les vies d’altes prestacions que comencen a aixecar barreres. Mentre la Generalitat aposta des de fa mesos per un model d’eurovinyeta, una tarifa plana per utilitzar autopistes i autovies, l’estat espanyol no ha fet una proposta clara i, en canvi, el manteniment d’aquestes vies, vençuda la concessió, s’haurà de tornar a licitar, com apunten fonts governamentals. La Federació Empresarial d’Autotransport de Tarragona (FEAT) recorda que l’Estat recapta cada any 13.000 milions d’euros mitjançant l’impost als hidrocarburs, un finançament que hauria de servir per mantenir tota la xarxa i fer-hi les obres de millora necessàries per garantir-ne la fluïdesa i la seguretat.

Publicitat

 

La plataforma veïnal ‘Prou! AP-7 Gratuïta ja’, com altres moviments del País Valencià, han celebrat l’alliberament de la via, amb accions durant l’aixecament de barreres que han compartit a les xarxes socials. Les seves reivindicacions, com van recordar quan van fer l’últim tall a l’N-340, no s’acaben amb aquesta fita. Abertis ha construït un nou peatge troncal a Vila-seca en el punt on comença la seva concessió, mentre que el 31 d’agost del 2021 quedarà alliberada la resta de l’AP-7, la C-32, al Maresme, i la C-33, a l’altura de Mollet del Vallès, vies que són titularitat de la Generalitat.

- Publicitat-

 

Insisteixen que el tram de l’AP-7 que s’acaba d’alliberar necessita un tercer carril per absorbir l’increment de trànsit que implicarà la gratuïtat. Aquests mateixos recels els comparteixen les federacions de transportistes. Adverteixen que un increment del trànsit a l’AP-7 pot comportar un risc de saturació, atès que aquest és un tram amb dos carrils per sentit –i no tres com hi ha de Tarragona cap al nord.

 

Com reconeixia el ministre de Foment en funcions, José Luis Ábalos, la previsió és un augment del 30% del trànsit, entre Salou i Alacant, el que suposaria fins a 13.000 vehicles diaris més en temporada alta, els mesos d’estiu, i prop de 7.000 la resta de l’any, aproximadament. Ábalos assegurava que és un volum “absorbible”. En canvi, la plataforma augura que l’autopista repetirà situacions les denunciades a l’N-340 i o l’actual C-12. Altres peticions que fa el moviment veïnal per a l’AP-7 són nous accessos a la comarca del Montsià, àrees de descans de vehicles i serveis que permetin que l’autopista “desintoxiqui de sinistralitat les altres vies”.

 

Mentrestant, Abertis i els sindicats UGT i CCOO han interposat recursos pels contractes de conservació i explotació del tram alliberat de l’AP-7 arran d’un desacord en la subrogació dels treballadors. Això ha obligat el Ministeri de Foment a optar per un contracte d’emergència –adjudicat a Sacyr- fins que no es resolguin els recursos, més enllà de l’1 de gener. La finalització de la concessió del tram de l’AP-7 entre Alacant i Salou també s’ha traduït en un ERO a Aumar, que també veu com expira el tram de l’AP-4 entre Sevilla i Cadis. Els sindicats UGT i USO van pactar 136 baixes de treballadors, que han rebut una indemnització per acomiadament improcedent. La finalització de les concessions de les autopistes fins al 2021, fan perillar més d’un miler de llocs de treball directes a Catalunya.

- Publicitat-

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos

670
1,141