Dissabte 8 agost 2020

L’Agència Catalana del Consum rep 3.697 reclamacions en relació amb afectacions derivades de la covid-19

El 65% estan vinculades a l'àmbit dels transports, tot i que també se'n troben en àmbits com l'oci o l'educació

|

+Notícies

Un estudi confirma que cada dia dins d’Espanya som més pobres

El dèficit d'inversions de l'Estat hauria reduït un 9,8% el PIB català entre 2002 i 2017, segons la Generalitat  El dèficit d'inversions per part de...

La compravenda d’habitatges a Catalunya es desploma un 30,1% al juny

La compravenda d'habitatges a Catalunya es va enfonsar un 30,1% al juny en comparació amb el mateix mes de l'any passat, segons les dades...

MicroBank assoleix el milió de préstecs concedits, per un valor de 6.000 milions d’euros

MicroBank, el banc social participat íntegrament per CaixaBank, ha assolit el milió de préstecs concedits des de la seva creació, l'any 2007. A finals...

El Gremi d’Hotels contra l’economia col·laborativa del nou decret d’usos turístics

Nervis del Gremi d’Hotel per la regularització de les llars compartides, un fita esperada i que porta molts anys funcionant a Europa El Gremi d'Hotels...

La direcció de Nissan i els sindicats arriben a un acord sobre el tancament de les plantes a Catalunya

La direcció de Nissan i els sindicats han arribat aquest dimecres a la tarda a un acord sobre l'ERO a 2.525 treballadors i el...

El Gobierno saqueja els diners estalviats del municipis

El govern espanyol els autoritzarà a gastar el 35% dels romanents, 5.000 MEUR entre 2020 i 2021 si prèviament els ajuntaments lliuren el superàvit...

+Llegits

La plantilla de Nissan manté l’amenaça d’anar als tribunals si la direcció no fa una passa enrere abans de dimarts

La possibilitat que la plantilla de Nissan presenti una demanda col·lectiva contra la companyia pren força. Així s'ha anunciat en una assemblea que s'ha...

MicroBank assoleix el milió de préstecs concedits, per un valor de 6.000 milions d’euros

MicroBank, el banc social participat íntegrament per CaixaBank, ha assolit el milió de préstecs concedits des de la seva creació, l'any 2007. A finals...

La compravenda d’habitatges a Catalunya es desploma un 30,1% al juny

La compravenda d'habitatges a Catalunya es va enfonsar un 30,1% al juny en comparació amb el mateix mes de l'any passat, segons les dades...

Un estudi confirma que cada dia dins d’Espanya som més pobres

El dèficit d'inversions de l'Estat hauria reduït un 9,8% el PIB català entre 2002 i 2017, segons la Generalitat  El dèficit d'inversions per part de...

La direcció de Nissan i els sindicats arriben a un acord sobre el tancament de les plantes a Catalunya

La direcció de Nissan i els sindicats han arribat aquest dimecres a la tarda a un acord sobre l'ERO a 2.525 treballadors i el...

Torres (Nissan) veu possible un acord a Barcelona si els sindicats cedeixen

El responsable d'operacions industrials de Nissan Motor Ibèrica, Frank Torres, ha considerat aquest diumenge que és possible aconseguir un acord sobre el futur de...

L’Agència Catalana de Consum (ACC) ha rebut 3.697 reclamacions durant l’estat d’alarma en relació amb diferents actuacions derivades de les mesures preses durant la crisi del coronavirus. Tal com ha informat l’ACC a través d’un comunicat, la majoria estan relacionades amb l’àmbit dels transports (65%), principalment per afectacions en el transport aeri o per la cancel·lació de vols. També destaquen les reclamacions per altres serveis de consum (22%), que inclouen afectacions en viatges, activitats culturals, d’oci o educatives, i aquelles relacionades amb la restauració i els allotjaments turístics (7%). En aquest sentit, la Generalitat ha iniciat una sèrie d’actuacions de control per “evitar abusos” i “protegir els consumidors”.

Aquests mecanismes d’inspecció se centraran en tres àmbits. El primer d’ells posarà el focus en les plataformes en línia de reclamació, els bufets d’advocats i les empreses d’assessorament legal. El segon es fixarà en les companyies aèries i el tercer en la venda de productes destinats a la prevenció de contagis.

Publicitat

Pel que fa al primer àmbit, l’ACC creu que algunes plataformes de reclamació estan duent a terme “pràctiques abusives” a l’hora de formalitzar un contracte amb un consumidor. A través de les actuacions que es volen dur a terme, la Generalitat proposarà mesures disciplinàries a aquelles empreses que cometen algun frau per “evitar que es generin situacions de desequilibri que puguin perjudicar els consumidors en benefici de l’empresa”.

En el cas de les companyies aèries, la voluntat de l’Agència Catalana del Consum és comprovar si les empreses del sector duent a terme pràctiques “deslleials” pel fet de no informar adequadament del sistema de reclamacions. Alhora, vol verificar que, en aquells vols no cancel·lats on els passatgers no hagin pogut viatjar per causes de força major, les aerolínies hagin actuat d’acord amb la llei i hagin permès als passatgers recuperar els seus diners.

- Publicitat-

Finalment, la Inspecció de Consum ha posat en marxa una campanya de control sobre aspecte com l’etiquetatge, la publicitat o els preus de tots aquells productes que es consideren “imprescindibles” per minimitzar els riscos de propagació de la covid-19.

- Publicitat-

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos

671
1,139