Diumenge, 15 Desembre 2019

“La Zona de Baixes Emissions és una mesura per treure’ns els diners”

Els conductors aprofiten el Saló d'Ocasió per preparar-se per l'entrada en vigor de la mesura de l'Ajuntament de Barcelona

|

Els conductors han aprofitat el Saló d’Ocasió per preparar-se per l’entrada en vigor de la Zona de Baixes Emissions el pròxim 1 de gener. Tots són propietaris de turismes amb motor de gasolina matriculats abans del gener del 2000 o amb motor dièsel d’abans del 2006 i, per tant, no disposen del distintiu ambiental atorgat per la Direcció General de Trànsit (DGT). La Zona de Baixes Emissions “és una manera de treure’ns els diners, perquè el meu cotxe ara mateix no està per canviar-me’l”, ha assegurat Felisa Adame en declaracions a l’ACN. Ella és propietària d’un vehicle de més de vint anys però assegura que “funciona perfectament” i que passa la ITV cada any. Amb recel, la majoria dels conductors consideren que la mesura és bona, però en critiquen les formes.

   

“Les coses s’haurien d’haver plantejat amb més marge, per tal que el possible client pugui tenir temps per mirar, assessorar-se i saber què necessita”, ha afirmat Esteve Navarro. Es preveu que la posada en marxa de la Zona de Baixes Emissions eviti la circulació de 50.000 vehicles sense etiqueta al dia. D’aquí a quatre anys, la mesura haurà afectat 125.000 vehicles, segons dades de l’Ajuntament.

La majoria de conductors consideren que el consistori hagués hagut d’acompanyar l’entrada en vigor de la Zona de Baixes Emissions amb altres mesures complementàries. “Potser s’hauria de buscar una altra manera, com fer pàrquings fora de Barcelona i que hi hagués un autobús perquè la gent hi pogués entrar”, ha proposat Dàlia Verdés, estudiant.

Rosa Mari, veïna de Martorell, ha proposat reduir el preu del transport públic i augmentar-ne la freqüència. Tot i el canvi tarifari de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Martorell continua pertanyent a la Zona 3, amb els preus dels bitllets gairebé tres vegades per sobre de la Zona 1.
“Cal millorar el sistema de transport públic de l’àrea metropolitana”, ha demanat. El trajecte entre Martorell i Barcelona dura una hora en transport públic, però “només són 25 quilòmetres”.

En qualsevol cas, l’entrada en vigor d’aquesta mesura no ha anat acompanyada d’un increment de la conscienciació sobre la contaminació generada pels vehicles, segons els comercials assistents a la fira. En canvi, les preguntes sobre els distintius ambientals s’han disparat.

“Com que no se sap què passarà, estic per fer un ‘renting'”, ha explicat Javier Marro. Molts dels conductors estan adoptant la mateixa estratègia, segons l’assessor comercial d’Audi, Iván López. “El 100% de les meves vendes del novembre van ser ‘rentings'”, ha explicat.

Fa dos o tres anys, la majoria dels clients particulars compraven vehicles i optaven per fer-ho al comptat. Actualment, la tendència s’ha revertit i entre un 60% i un 90% dels clients opten pel ‘renting’, segons López. “El client decideix contractar-lo per por que el dia de demà facin restriccions a l’entrada de la ciutat”, ha explicat. A més, aquesta opció permet canviar de vehicle entre cada tres i cinc anys.

Publicitat  

Seguiu-nos a: