Dimecres 15 juliol 2020

La crisi de la covid-19 dispara un 40% la demanda d’autocaravanes com a opció “més segura” per anar-se’n de vacances

L'interès per camperitzar furgonetes creix un 140% a les portes de la campanya d'estiu

|

+Notícies

La Covid es pren com a excusa per allargar la concesió de les autopistes

La demanda de les empreses concessionàries de ser compensades per l'aturada de l'activitat provocada per les mesures de prevenció contra la Covid-19 semblaven expemporànies...

Ciutadans, PP i Barcelona pel Canvi deixen la comissió de regulació dels preus de lloguer

Ciutadans, PP i Barcelona pel Canvi han anunciat que abandonen la comissió de regulació dels preus de lloguer per la "falta de diàleg i...

L’IPC puja quatre dècimes a Catalunya al juny i se situa en el -0,6%

La taxa anual de l'Índex de Preus al Consum (IPC) va pujar quatre dècimes al juny a Catalunya i es va situar en el...

El Parlament demana aturar tota ampliació d’El Prat que causi un “augment il·limitat” de viatgers i impacte ambiental

La Comissió de Territori del Parlament ha instat el Govern a demanar al Ministeri de Foment que no tramiti qualsevol projecte d'ampliació de l'aeroport...

Chacón reclama “màxima sensibilitat” amb el teixit productiu lleidatà i promet ajuts directes i “fàcils de tramitar”

La consellera d'Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha reclamat "màxima sensibilitat amb el teixit productiu" del Segrià i ha promès que els ajuts que...

L’Ajuntament de Barcelona avisa 14 grans tenidors que si no lloguen prop de 200 pisos buits els pot expropiar

L'Ajuntament de Barcelona ha enviat 194 requeriments a 14 grans tenidors perquè els posin a lloguer sota l'amenaça que si no ho fan el...

+Llegits

Torra sobre el dèficit d’inversió a Catalunya: “M’ha estranyat que la classe empresarial no es revoltés”

El president de la Generalitat, Quim Torra, ha demanat la "complicitat" del sector empresarial en la "lluita" pels recursos. En la presentació de la...

Chacón reclama “màxima sensibilitat” amb el teixit productiu lleidatà i promet ajuts directes i “fàcils de tramitar”

La consellera d'Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha reclamat "màxima sensibilitat amb el teixit productiu" del Segrià i ha promès que els ajuts que...

Agricultura aprova ajuts d’un milió d’euros al sector pesquer per a la recollida de deixalles marines

El Departament d'Agricultura destinarà 1 MEUR al sector pesquer per a la recollida de deixalles. La iniciativa permetrà contribuir a la recuperació del medi...

L’Ajuntament de Barcelona avisa 14 grans tenidors que si no lloguen prop de 200 pisos buits els pot expropiar

L'Ajuntament de Barcelona ha enviat 194 requeriments a 14 grans tenidors perquè els posin a lloguer sota l'amenaça que si no ho fan el...

La Diputació de Barcelona activa més de 20 MEUR del Pla de Xoc per fer front a la crisi del coronavirus

La Diputació de Barcelona ha activat més de vint milions d'euros per fer front a la crisi del coronavirus i "donar suport" als governs...

Ciutadans, PP i Barcelona pel Canvi deixen la comissió de regulació dels preus de lloguer

Ciutadans, PP i Barcelona pel Canvi han anunciat que abandonen la comissió de regulació dels preus de lloguer per la "falta de diàleg i...

Els concessionaris de caravanes, furgonetes camper i autocaravanes constaten com la crisi de la covid-19 està fent créixer la demanda per llogar un d’aquests vehicles per a les vacances d’estiu. “És el mètode de viatge més segur que hi ha perquè estàs a casa teva”, destaca a l’ACN el vicepresident primer d’ASEICAR (Associació Espanyola de la Indústria i Comerç del Caravaning). El que més està cridant l’atenció és el lloguer d’autocaravanes, una opció que el sector calcula que es dispararà un 40% en comparació a la campanya d’estiu de l’any passat. Al mateix temps, a les portes dels mesos més forts, empreses dedicades a camperitzar furgonetes han constatat que l’interès per transformar els seus vehicles en allotjaments ha crescut un 140%.

D’ençà que han reprès l’activitat després del confinament, als concessionaris del sector del caravàning no paren d’arribar peticions de clients que volen llogar un vehicle per aquest estiu. “Oferim una seguretat comparable amb estar a casa, sense exposar-te a aglomeracions”, destaca Joan Mata, que assegura que bona part dels clients que reben actualment no havien viatjat mai amb aquest sistema.

Publicitat

 

Tenint en compte el ritme de trucades i visites, ASEICAR calcula que el lloguer d’autocaravanes d’aquest estiu –de juny a setembre- creixerà un 40%, mentre que el de caravanes ho farà en menor mesura. La diferència es basa en les facilitats de mobilitat i aparcament que permet el vehicle compacte, apunta Mata, que defineix el caravàning com “un sector que va d’acord amb la situació provocada per la pandèmia”.

- Publicitat-

 

“Cal mirar-se les coses pel costat bo”, assegura. Mata, que també és administrador de l’empresa M3 Caravàning a Vilafranca del Penedès, insisteix que la pandèmia de la covid-19 “ha fet mal a tothom”, però admet que les restriccions que comporta el coronavirus juguen a favor del seu sector. “Es demana un ‘queda’t a casa’, i amb l’autocaravana viatges estant a casa teva”, bromeja.

 

Per afrontar l’auge de demanda que estan copsant aquests dies, els concessionaris han de refer les previsions d’adquisicions de vehicles. Joan Mata explica que el sector acostuma a treballar amb una antelació d’entre sis i vuit mesos, “i la tardor passada ningú tenia ni idea que tindríem una pandèmia”.

 

Tot i el contratemps, assegura que les empreses faran “tot el possible” per respondre la demanda, ja que el parc de 6.000 autocaravanes que es van llogar l’any passat a tot l’estat espanyol a més de 200.000 famílies els serà del tot insuficient.

 

Des d’ASEICAR defensen que el lloguer de les autocaravanes “no és gaire car si es té en compte que tens cuina i lavabo”, i asseguren que la mitjana del preu se situa entre 120 i 150 euros al dia. Pel que fa a la compra, el preu d’aquests vehicles ronda els 60.000 euros. El sector admet que aquest serà un any en què baixarà l’interès per adquirir una autocaravana de propietat.

 

Després de gairebé un trimestre tancats per l’estat d’alarma, Joan Mata diu que, estadísticament, el número d’autocaravanes venudes en comparació l’any passat podria caure un 25% -la proporció de tres mesos inactius-, però augura que la xifra a finals del 2020 acabarà quedant en un descens del 10%.

 

L’ascens que ha viscut el caravàning els últims vuit anys –de gairebé un 300%-, fa que els concessionaris afrontin amb cert optimisme la segona meitat de l’any, després del sotrac econòmic que els ha suposat el tancament dels darrers mesos i la pèrdua de la campanya de Setmana Santa. “Els mesos tancats costen de tragar”, explica Mata, si bé confia que el creixement de demanda que estan experimentant farà que “tots els concessionaris puguin sortir vius i tranquils” d’aquest 2020.

 

Pel que fa als protocols de desinfecció dels vehicles arran de la crisi de la covid-19, ASEICAR ha establert l’ús d’una màquina d’ozó i de peròxid d’hidrogen fumigat. El tractament s’aplica a l’interior de les autocaravanes durant trenta minuts i posteriorment el vehicle necessita una ventilació de dues hores. “Un cop acabat, marquem el vehicle amb una etiqueta per certificar que està higienitzat”, remarquen.

 

Convertir la furgoneta en una casa de vacances

 

D’altra banda, cada cop són més les persones que aposten per fer turisme de proximitat i veuen una opció convertir una furgoneta en un habitatge de vacances. Bram Tecnologies, de Gironella (Berguedà), fa 10 anys que es dedica a fer-ho. Equipen furgonetes amb llits, cuina, lavabo i allò que el client necessiti. El sector ja vivia un bon moment, però aquest any, arran del coronavirus, les consultes a l’empresa s’han incrementat en un 140%. “Faltarà veure si tot aquest interès s’acaba traslladant en vendes”, explica a l’ACN el seu comercial, Pep Martínez.

 

De moment, tenen llista d’espera i el temps per entregar una furgoneta equipada és, aproximadament, d’uns tres mesos. De tota manera, treballen per aconseguir que, si cal, la gent pugui tenir el vehicle de vacances per aquest estiu. El preu, però, és elevat i no està a l’abast de totes les butxaques. “El que sí hem notat és que hi ha gent que, si s’ha de comprar un cotxe nou, aposta per una furgoneta que la pugui fer servir de vehicle habitual i per marxar de vacances”, assegura Martínez.

 

- Publicitat-

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos

666
1,114