Dimecres 5 agost 2020

La Covid es pren com a excusa per allargar la concesió de les autopistes

El gobierno ha tret un decret llei que permet demanar la pròrroga per "les pèrdues ocasionades durant l’estat d’alarma"

|

+Notícies

El Gobierno saqueja els diners estalviats del municipis

El govern espanyol els autoritzarà a gastar el 35% dels romanents, 5.000 MEUR entre 2020 i 2021 si prèviament els ajuntaments lliuren el superàvit...

Torres (Nissan) veu possible un acord a Barcelona si els sindicats cedeixen

El responsable d'operacions industrials de Nissan Motor Ibèrica, Frank Torres, ha considerat aquest diumenge que és possible aconseguir un acord sobre el futur de...

La plantilla de Nissan manté l’amenaça d’anar als tribunals si la direcció no fa una passa enrere abans de dimarts

La possibilitat que la plantilla de Nissan presenti una demanda col·lectiva contra la companyia pren força. Així s'ha anunciat en una assemblea que s'ha...

Nissan posa la pilota sobre la taula dels treballadors: “És la nostra oferta final, no hi haurà més negociacions”

La direcció de Nissan ha posat la pilota sobre la taula dels treballadors després del trencament de les negociacions i de presentar una última...

L’AMB aprova un pla de residus per millorar la taxa de reciclatge metropolitana fins a un 55% el 2025

L'AMB ha aprovat definitivament el Programa metropolità de prevenció de residus i gestió de recursos i residus municipals 2017-2025 (PREMET25). El pla ha de...

El cost de formar part d’Espanya: L’economia catalana cau un 20,1% interanual durant el segon trimestre

Una autonomia sense concert econòmic no té eines valides per actuar amb eficàcia L'economia catalana va caure un 20,1% durant el segon trimestre en...

+Llegits

Sánchez als seus súbdits: Trasllada als presidents autonòmics que liderarà la governança del fons europeu

Cada dia dins d’Espanya, els ciutadans dels Països Catalans serem un dia més pobre   O la classe política catalana d’entrada s’uneix en un full de...

CaixaBank creu que el pic de la morositat a les entitats financeres arribarà durant la segona meitat de 2021

CaixaBank creu que la ràtio de morositat encara té marge per créixer i preveu que el seu pic arribarà durant la segona meitat del...

El Gobierno saqueja els diners estalviats del municipis

El govern espanyol els autoritzarà a gastar el 35% dels romanents, 5.000 MEUR entre 2020 i 2021 si prèviament els ajuntaments lliuren el superàvit...

La plantilla de Nissan manté l’amenaça d’anar als tribunals si la direcció no fa una passa enrere abans de dimarts

La possibilitat que la plantilla de Nissan presenti una demanda col·lectiva contra la companyia pren força. Així s'ha anunciat en una assemblea que s'ha...

El desgavell econòmic espanyol que pagarà la Catalunya autonòmica

L'economia de l'eurozona pateix un enfonsament històric amb una caiguda del 12,1% en el segon trimestre del 2020   Catalunya pagarà molt car econòmicament no ser...

L’AMB aprova un pla de residus per millorar la taxa de reciclatge metropolitana fins a un 55% el 2025

L'AMB ha aprovat definitivament el Programa metropolità de prevenció de residus i gestió de recursos i residus municipals 2017-2025 (PREMET25). El pla ha de...

La demanda de les empreses concessionàries de ser compensades per l’aturada de l’activitat provocada per les mesures de prevenció contra la Covid-19 semblaven expemporànies i fora de lloc i el ministre del ram, José Luís Ábalos, ho va descartar en el mes d’abril.

Compensar-les directament hauria sigut descarat i així, aquest dimecres, el gobierno, ha trobat el desllorigador i, via decret llei, ha obert la possibilitat que aquestes empreses demanin a l’Estat una pròrroga dels contractes de concessió amb l’argument de “compensar les pèrdues ocasionades per les mesures per frenar l’expansió de la pandèmia durant l’estat d’alarma.”

Publicitat

Inicialment, el govern espanyol va preveure compensar empreses amb contractes públics que van haver de tancar per l’estat d’alarma (per exemple, gimnasos o guarderies). Les autopistes no estaven teòricament afectades, ja que van seguir obertes, tot i que amb molt menys trànsit. Davant d’això, directius d’Abertis, la primera concessionària d’autopistes d’Espanya i propietat en un 50% d’ACS -presidida per Floretino Pérez- i la italiana Atlantia, van reclamar al govern que se’ls reequilibressin les pèrdues. I del primer no d’Ábalos s’ha passat al subterfugi de l’allargament de la concessió.

En el cas dels trams de l’AP-7 de Cambrils a la Jonquera i l’AP-2 del Vendrell a Lleida, el contracte amb Abertis expira l’1 de setembre del 2021, però amb el nou decret es podria allargar. S’ha establert un mètode per a calcular le temps d’allargament de la concessió er relació a la baixada d’activitat amb el topall de 99 dies que és el temps que va durar l’estat d’alarma.

- Publicitat-

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos

670
1,141