Dimarts 7 juliol 2020

La confiança dels europeus en l’economia segueix recuperant-se al juny coincidint amb la suavització de les restriccions

El consumidor post-covid-19 serà més ètic i més digital, segons l'Agència Catalana del Consum

|

+Notícies

Un total de 39.094 estudiants comencen una selectivitat marcada per la covid-19

Un total de 39.904 estudiants han començat aquest dimarts les Proves d'Accés a la Universitat (PAU), en una convocatòria marcada per la covid-19. Es...

La comissió de la Renda Garantida de Ciutadania demana una implementació “coordinada” de l’IMV

La comissió de la Renda Garantida de Ciutadania veu amb preocupació la gestió de l'ingrés mínim vital (IMV) a Catalunya per part de l'INSS...

Oxfam Intermón calcula que 700.000 persones poden ser abocades a la pobresa a Espanya per la covid-19

Oxfam Intermón preveu que unes 700.000 persones siguin abocades a la pobresa a l'Estat espanyol a causa de la crisi econòmica derivada de la...

Tarragona estima que no recuperarà els turistes d’abans de la pandèmia fins d’aquí “dos o tres anys”

El Patronat de Turisme de Tarragona i el Laboratori d'Innovació i Intel·ligència Turística d'Eurecat estimen que la ciutat no recuperarà el volum de turistes...

El Govern es compromet a invertir 57 MEUR fins al 2021 per estendre la fibra òptica de la Generalitat

El Govern s'ha compromès a accelerar el desplegament de la fibra òptica de la Generalitat al territori, amb una inversió de 57 milions d'euros...

CCOO acusa Afrucat de generar un “efecte crida” i de “pressionar” per relaxar les mesures de prevenció al sector fruiter

CCOO responsabilitza l'Associació Empresarial de la Fruita de Catalunya (Afrucat) d'haver generat un "efecte crida" després de les reiterades demandes efectuades per garantir la...

+Llegits

Un total de 39.094 estudiants comencen una selectivitat marcada per la covid-19

Un total de 39.904 estudiants han començat aquest dimarts les Proves d'Accés a la Universitat (PAU), en una convocatòria marcada per la covid-19. Es...

El Congrés aprova la iniciativa de JxC de rebaixar l’IVA dels serveis funeraris del 21 al 10%

El Congrés dels Diputats ha aprovat una Proposició no de Llei presentada per Junts per Catalunya (JxC) per rebaixar l'IVA dels serveis funeraris del...

Les compravendes d’habitatges al maig van caure un 47,1% a Catalunya, segons el Col·legi de Registradors

Les compravendes d'habitatges van caure un 47,1% a Catalunya durant el mes de maig en relació al mateix període de l'any passat, segons el...

El tancament de Nissan afectarà 11.500 treballadors a Catalunya: “És l’ERO més gran que ha patit aquest país”

L'Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) per tancar les plantes de Zona Franca, Sant Andreu de la Barca i Montcada i Reixac de Nissan pot...

El comerç electrònic a l’Estat augmenta prop d’un 25% la facturació el 2019 i supera els 48.800 MEUR

La facturació del comerç electrònic a l'Estat ha augmentat un 23,5% interannual en el quart trimestre del 2019 fins arribar als 13.365 milions d'euros....

L’atur registrat a Catalunya puja en 1.870 persones al juny i és un 35,76% més elevat que ara fa un any

L'atur registrat a Catalunya ha pujat en 1.870 persones el juny, i ja hi ha 485.019 persones desocupades, una xifra que no s'assolia des...

La confiança dels europeus en l’economia continua la tendència a l’alça iniciada el mes de maig. Segons una estimació aproximada de la Comissió Europea, la confiança dels consumidors augmenta en 4,1 punts a l’eurozona i en 3,9 punts a la Unió Europea al juny, mes en què s’han suavitzat les restriccions per frenar l’expansió de la covid-19. Malgrat l’increment, la confiança dels consumidors continua encara més de 10 punts per sota de la mitjana registrada des del 2005.

Concretament, la confiança en l’economia està 11,1 punts per sota de la mitjana a la zona euro i 10,5 punts per sota a la Unió Europea.L’estimació d’aquest mes de juny confirma així la tendència a l’alça de la confiança dels consumidors europeus en l’economia després que aquesta patís la seva caiguda mensual més forta en plena crisi per la covid-19. Malgrat la forta baixada per la pandèmia, la confiança en l’economia europea no ha arribat durant els mesos de març i abril a nivells tan baixos com els registrats durant la crisi financera.

Publicitat

Paral·lelament, l’Agència Catalana del Consum (ACC) aporta com a conclusió d’un estudi que el consumidor post-covid-19 serà més ètic i més digital. L’estudi s’anomena ‘Impacte de la crisi covid-19 en els hàbits de consum a Catalunya en el post-confinament’ i s’ha presentat aquest dilluna. L’estudi indica que la crisi de la covid-19 ha accelerat tendències de consum com ara la preferència creixent pels comerços locals i socialment responsables, per la compra de productes saludables de forma conscient i una clara reducció en el malbaratament d’aliments. Alhora, s’aposta per la incorporació de la digitalització en molts dels aspectes quotidians de la vida.

L’informe, elaborat pel grup de recerca Factor Humà: Organitzacions i Mercats de la Universitat Rovira i Virgili, explica que des del confinament i tancament inicial fins a la lenta reobertura per fases, els patrons de comportament dels consumidors han anat evolucionant. I per això, anota que és molt difícil predir quins canvis hi haurà a partir d’ara en el comportament dels consumidors, quins comportaments quedaran arrelats i quins hàbits nous, adquirits com a resposta a la crisi, desapareixeran.

- Publicitat-

En aquest context, la directora de l’ACC, Beth Abad, ha apuntat que “caldrà veure si amb el temps es consoliden les tendències que ens dibuixa l’estudi, ja que el seu abast dependrà de factors diversos, com ara l’impacte de la crisi sanitària en l’economia o, entre d’altres, de la capacitat i l’adaptabilitat a la nova normalitat per part d’empreses i consumidors”. “El que sí que sembla que ha vingut per quedar-s’hi és el teletreball i tot apunta que aquest fet tindrà un impacte en els nostres hàbits de compra”, ha remarcat Abad.

També s’observen dos aspectes que han nascut amb la crisi, però que no està clar que durin en el temps: les noves actituds circumstancials, tant positives com negatives, i la crisi econòmica. I és que, tot i que sembla que el consumidor cada vegada té més consciència de la importància de fer un consum més ètic, durant la crisi també s’han detectat actituds negatives com ara el descens del reciclatge. A més, la davallada del poder adquisitiu de moltes famílies podria acabar provocant un nou canvi de prioritats, amb compres centrades en el preu.

Davant les conclusions de l’estudi i amb l’objectiu de fomentar i reforçar actituds ètiques envers el consum, de manera que sigui sostenible, de proximitat, crític, solidari, conscient, i no sexista, la Generalitat ha endegat aquest mes de juny la campanya ‘El consum responsable depèn de tothom’ a través de l’ACC.

- Publicitat-

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos

667
1,112