Dissabte 11 juliol 2020

Hi ha vehicles amb dret a circular dins la ZBE però que no tenen l’etiqueta ambiental

El tall basat en les dates no té perquè correspondre's amb el nivell d'emissions

|

+Notícies

El Govern anuncia un pla de contingència de 2,5 MEUR per sufragar despeses dels equipaments d’aïllament al Baix Segrià

El Govern ha anunciat un pla de contingència dotat amb més de 2,5 milions d'euros per fer front a les despeses derivades de la...

La covid-19 farà escalar el deute mundial al seu màxim històric el 2020, segons l’FMI

La pandèmia de la covid-19 situarà el deute mundial en el seu màxim històric des que hi ha registres, segons apunta un article dels...

Un 73% de l’empresariat creu que la gestió del nou equip de la Cambra és “molt bona”, segons consultes internes

Un 73% de l'empresariat creu que la gestió del nou equip de la Cambra de Comerç pel que fa a l'acció és "molt bona"....

La Diputació de Barcelona activa més de 20 MEUR del Pla de Xoc per fer front a la crisi del coronavirus

La Diputació de Barcelona ha activat més de vint milions d'euros per fer front a la crisi del coronavirus i "donar suport" als governs...

Calvet diu que la setmana vinent es començaran a pagar els ajuts per al lloguer d’habitatge

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha explicat aquest dijous al Parlament que la setmana que ve es començaran a pagar els...

Donohoe defensa un Eurogrup que tingui un “rol essencial en la construcció de consensos”

El ministre de Finances d'Irlanda i president electe de l'Eurogrup, Paschal Donohoe, ha apostat perquè l'Eurogrup tingui un "rol essencial en la construcció de...

+Llegits

Vueling incorpora vuit destins des de Barcelona i operarà 80 rutes a l’agost

Vueling incorporarà a partir del mes d'agost vuit rutes més des de l'aeroport del Prat i operarà així un total de 80 connexions directes...

El Govern aporta 5 MEUR per la celebració del MWC

El Govern ha autoritzat aportar 5 milions d'euros a la Fundació Barcelona Mobile World Capital Foundation per a la celebració del Mobile World Congress...

La CE preveu que el consum de vi caigui un 7% aquest any per la covid-19 i que les exportacions disminueixin en un 6%

La pandèmia de la covid-19 fa caure el consum de vi un 7% aquest any, mentre que les exportacions també disminueixen en un 6%....

CCOO acusa Afrucat de generar un “efecte crida” i de “pressionar” per relaxar les mesures de prevenció al sector fruiter

CCOO responsabilitza l'Associació Empresarial de la Fruita de Catalunya (Afrucat) d'haver generat un "efecte crida" després de les reiterades demandes efectuades per garantir la...

El Govern avançarà 2,5 MEUR a les cambres aquest any

El Govern avançarà a les cambres de comerç 2,5 milions d'euros per al seu funcionament, segons ha explicat el president de la Generalitat, Quim...

Barcelona reprèn el debat sobre la regulació del preu dels lloguers a la ciutat

Després del sorprenent anunci d'aquest dilluns de l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, de pagar el lloguer als propietaris de pisos turístics que no s'estan...

La DGT va enviar els adhesius ambientals basant-se únicament en les dates de matriculació. Així, en quedaven fora els vehicles de benzina anteriors al 2000 i els dièsel anteriors al 2006.

Ara bé, cada marca i cada model és diferent i alguns fabricants per aquelles dates ja s’havien posat al dia en reduir les emissions i complir els estàndards. Hi ha cotxes, doncs, que estan dins dels paràmetres d’emissions permesos però als que no se’ls ha emès l’adhesiu que els permet circular dins de la ZBE de Barcelona.

Publicitat

I és que les dates eren uns paràmetres senzills d’aplicar però inexactes. El que calia era comprovar que complissin les condicions anomenades l’Euro 3 (benzina) o l’Euro 4 (dièsel). Així doncs, la DGT ara ha traspassat aquesta feina a l’usuari.

Tot ha vingut quan alguns propietaris han indagat i s’han adreçat al concessionari on van adquirir el vehicle perquè els diguessin si el vehicle complia amb aquests paràmetres. En veure que sí que els complien, s’han queixat a la DGT que els ha dit el que han de fer. És un petit viacrucis: un cop sabut que hi tenen dret (visita al fabricant) han d’anar a la ITV que els ho admetin i confirmin, o sigui que els canviïn la fitxa tècnica, i aleshores sol·licitar l’adhesiu ambiental a la DGT.

- Publicitat-

La DGT ha reconegut aquesta inexactitud, aquest error, i està avaluant a quants vehicles i estudia una manera més senzilla per a posar-ho més fàcil.

Doncs, en el cas dels dièsel, de moment, tenen etiqueta B tots els vehicles matriculats a partir del 2006, perquè la DGT considera que compleixen la normativa d’emissions Euro 4. Però hi ha vehicles dièsel anteriors al 2006, a qui no s’ha atorgat etiqueta, que també són Euro 4, perquè els fabricants s’hi van adaptar abans d’aquesta data. I també tindrien dret a etiqueta.

Ningú no ha plantejat el cas invers: vehicles posteriors a les dates sense complir els requisits. Millor que no ho toquem!

- Publicitat-

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos

667
1,113