Dimecres 5 agost 2020

El govern espanyol no licitarà el projecte per unir en dues hores Barcelona i València fins 2019

|

+Notícies

El Gobierno saqueja els diners estalviats del municipis

El govern espanyol els autoritzarà a gastar el 35% dels romanents, 5.000 MEUR entre 2020 i 2021 si prèviament els ajuntaments lliuren el superàvit...

Torres (Nissan) veu possible un acord a Barcelona si els sindicats cedeixen

El responsable d'operacions industrials de Nissan Motor Ibèrica, Frank Torres, ha considerat aquest diumenge que és possible aconseguir un acord sobre el futur de...

La plantilla de Nissan manté l’amenaça d’anar als tribunals si la direcció no fa una passa enrere abans de dimarts

La possibilitat que la plantilla de Nissan presenti una demanda col·lectiva contra la companyia pren força. Així s'ha anunciat en una assemblea que s'ha...

Nissan posa la pilota sobre la taula dels treballadors: “És la nostra oferta final, no hi haurà més negociacions”

La direcció de Nissan ha posat la pilota sobre la taula dels treballadors després del trencament de les negociacions i de presentar una última...

L’AMB aprova un pla de residus per millorar la taxa de reciclatge metropolitana fins a un 55% el 2025

L'AMB ha aprovat definitivament el Programa metropolità de prevenció de residus i gestió de recursos i residus municipals 2017-2025 (PREMET25). El pla ha de...

El cost de formar part d’Espanya: L’economia catalana cau un 20,1% interanual durant el segon trimestre

Una autonomia sense concert econòmic no té eines valides per actuar amb eficàcia L'economia catalana va caure un 20,1% durant el segon trimestre en...

+Llegits

El desgavell econòmic espanyol que pagarà la Catalunya autonòmica

L'economia de l'eurozona pateix un enfonsament històric amb una caiguda del 12,1% en el segon trimestre del 2020   Catalunya pagarà molt car econòmicament no ser...

El cost de formar part d’Espanya: L’economia catalana cau un 20,1% interanual durant el segon trimestre

Una autonomia sense concert econòmic no té eines valides per actuar amb eficàcia L'economia catalana va caure un 20,1% durant el segon trimestre en...

L’AMB aprova un pla de residus per millorar la taxa de reciclatge metropolitana fins a un 55% el 2025

L'AMB ha aprovat definitivament el Programa metropolità de prevenció de residus i gestió de recursos i residus municipals 2017-2025 (PREMET25). El pla ha de...

CaixaBank creu que el pic de la morositat a les entitats financeres arribarà durant la segona meitat de 2021

CaixaBank creu que la ràtio de morositat encara té marge per créixer i preveu que el seu pic arribarà durant la segona meitat del...

Nissan posa la pilota sobre la taula dels treballadors: “És la nostra oferta final, no hi haurà més negociacions”

La direcció de Nissan ha posat la pilota sobre la taula dels treballadors després del trencament de les negociacions i de presentar una última...

Torres (Nissan) veu possible un acord a Barcelona si els sindicats cedeixen

El responsable d'operacions industrials de Nissan Motor Ibèrica, Frank Torres, ha considerat aquest diumenge que és possible aconseguir un acord sobre el futur de...

ACN

El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, ha anunciat aquest dimecres que el seu departament implantarà la doble plataforma entre València i Castelló que, segons la planificació actual del ministeri, es licitarà a partir del 2019. Segons que ha exposat, aquesta actuació, unida a la construcció del túnel passant a València, permetrà la reducció del trajecte entre la capital del País Valencià i Barcelona a tan sols dues hores. De la Serna ha fet aquest anunci durant la seva visita a Castelló de la Plana, on ha explicat les pròximes actuacions del seu ministeri per al Corredor Mediterrani. El pressupost per la plataforma ferroviària d’ample internacional de doble capacitat entre València i Castelló serà de 1.170 milions d’euros i permetrà que els trens viatgin a 350 quilòmetres per hora. Un cop enllestida, el trajecte entre Barcelona i Alacant serà de 3 hores i d’una hora i 35 minuts des de Castelló a Barcelona.

Publicitat

El ministre ha explicat que una vegada que entri en servei la via amb tercer carril entre València i Castelló, que en aquests moments es troba en proves i es preveu que s’inicii el quart trimestre del 2017, Adif començarà amb les obres a l’altra via d’aquest mateix tram per incorporar també el tercer carril. Així mateix, ha indicat que el ministeri ha previst la construcció d’aquesta nova doble plataforma davant d’un potencial increment del tràfic de mercaderies i viatgers en aquest tram.

De la Serna ha recordat que Foment s’ha compromès a executar tant el túnel passant com l’estació de Portela, totes dues a València, per tal d’augmentar l’agilitat dels trànsits ferroviaris, amb una inversió estimada de 2.228 milions.

- Publicitat-

Pel que fa a mercaderies, el pla estratègic que el ministeri de Foment vol dur a terme inclou la connexió de tots els ports del Corredor a la xarxa d’ample estàndard, amb solucions d’acord amb les necessitats de cada instal·lació, com la implantació de tercer carril, ha explicat.

En relació amb els ports, les mercaderies de València i Castelló que es dirigeixin cap a Catalunya o França s’encaminaran pel Corredor Mediterrani en ample estàndard. En canvi, aquelles que tinguin com a destinació Aragó o el País Basc podran fer-ho en ample ibèric a través de la línia Sagunt-Terol-Saragossa, en la qual s’està treballant per introduir importants millores i l’electrificació de la via per millorar la productivitat de els trens de mercaderies. Finalment, el transport de mercaderies amb destinació al centre o a la resta de les regions del nord de la península se seguirà fent per la línia d’Albacete en ample ibèric.

- Publicitat-

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos

670
1,141