Diumenge 31 maig 2020

FGC preveu una reducció de la mobilitat d’entre el 10% i el 15% pel teletreball un cop superada la pandèmia

El president de FGC aposta per un "aplanament" de l'hora punta i crida empreses i altres sectors reestructurar torns

|

+Notícies

Brussel·les proposa destinar 7.700 MEUR del fons de recuperació per la covid-19 a reforçar els sistemes sanitaris

Brussel·les proposa destinar 7.700 milions d'euros del fons de recuperació europeu per la covid-19 a reforçar els sistemes sanitaris. Sumats als 1.700 milions d'euros...

Grifols invertirà 130 MEUR en la construcció d’una nova planta de producció a Lliçà del Vallès

Grifols invertirà almenys 130 MEUR en la construcció d'una nova planta de producció a Lliçà de Vall (Vallès Oriental) per impulsar el creixement de...

L’hotel Alimara tanca diumenge la seva etapa com a hotel salut després d’acollir 250 professionals sanitaris

L'hotel Alimara, que pertany al Campus de Turisme, Hoteleria i Gastronomia (CETT), tancarà diumenge la seva etapa com a hotel salut després d'haver acollit...

Pacheco avisa l’Aliança: “Aturarem les plantes de producció de Renault”

El secretari general de CCOO a Catalunya, Javier Pacheco, ha advertit aquest divendres que els treballadors faran "pressió" i aturaran les plantes de producció...

Les plantilles d’ICL a Súria i Sallent deixen enrere l’ERTO i reprenen la plena activitat a partir de dilluns

ICL dona per acabat l'ERTO a què va sotmetre els treballadors de les plantes de Súria i Sallent el passat 25 de març. La...

La Diputació de Barcelona destina gairebé 7 milions d’euros a la prevenció d’incendis forestals

La Diputació de Barcelona destinarà aquest any 6,9 milions d'euros a la prevenció d'incendis forestals. D'aquest import, 2.784.725 d'euros es faran servir per reparar...

+Llegits

Dincat critica la manca de compromís del Govern amb les escoles d’educació especials i els familiars dels alumnes

La Federació Catalana de Discapacitat Intel·lectual (Dincat) ha manifestat la seva indignació "davant la falta de claredat, compromís i col·laboració del Govern" amb les...

Nissan confirma el tancament de les seves plantes a Catalunya i a tot l’estat

El president Sánchez va dir fa uns mesos en una piulada desprès de reunir-se amb la direcció de la companyia que la continuïtat estava...

Brussel·les proposa destinar 7.700 MEUR del fons de recuperació per la covid-19 a reforçar els sistemes sanitaris

Brussel·les proposa destinar 7.700 milions d'euros del fons de recuperació europeu per la covid-19 a reforçar els sistemes sanitaris. Sumats als 1.700 milions d'euros...

Les plantilles d’ICL a Súria i Sallent deixen enrere l’ERTO i reprenen la plena activitat a partir de dilluns

ICL dona per acabat l'ERTO a què va sotmetre els treballadors de les plantes de Súria i Sallent el passat 25 de març. La...

Millorar l’eficiència dels cultius permetria alliberar el 50% de les terres a la natura

Augmentar el rendiment dels cultius amb l'alta eficiència agrícola permetria alliberar 576 milions d'hectàrees de terreny al món, que són la meitat de les...

Montilla era ministre d’Indústria el 2006 quan l’actual president d’Enagas va ser nomenat conseller de l’empresa

Passen tretze, catorze anys, però els contactes perduren i els cops de mà poden anar en un o altre sentit. El nou conseller d'Enagas,...

Com acabaran els números de la nova mobilitat és un espai d’estudi i de propostes. En una anterior notícia dèiem que el transport es recupera molt lentament i el president de FGC, Ricard Font, ha pronosticat que un dels “canvis estructurals” en l’escenari post-covid es traduirà en una reducció de la mobilitat d’entre un 10% i un 15% per la consolidació del teletreball, del qual ha dit que s’anirà “imposant” però que no “serà massiu”.

A més, arran de la crisi econòmica i del creixement de l’atur pot arribar a caure un altre 10% o 15% però Font s’ha mostrat convençut que aquests viatgers es recuperaran perquè es tracta d’un factor conjuntural. El president de FGC també ha apostat per un “aplanament de l’hora punta” per evitar aglomeracions al transport públic i que empreses, escoles i sectors com el comerç i la restauració reformuli horaris i torns.

Publicitat

Font confia que després de la crisi econòmica derivada de l’emergència sanitària la mobilitat perduda es recuperi, sempre i quan, ha dit, que l’evolució de la pandèmia sigui bona. “Si hi ha un rebrot a la tardor o l’any que ve serà més difícil i significarà més atur”, ha advertit en una conferència telemàtica organitzada per l’agència Intermèdia.

Segons ha afegit, amb la crisi sanitària i el confinament s’ha constatat que hi havia casos en què la mobilitat era “ineficient”, com l’haver de mantenir una reunió presencial. En aquest sentit, també considera que la mobilitat professional es reduirà de “manera important”, tot i que se seguirà viatjant per obrir nous mercats o visitar clients i proveïdors i que per exemple les fires continuaran però seran menys massives, més especialitzades i inclouran platós de televisió perquè siguin retransmeses a nivell global.

- Publicitat-

Altres canvis estructurals que arribaran, segons Font, és la digitalització –amb la desaparició del diner físic per pagar els bitllets- i la intermodalitat, amb el creixement de plataformes i més ‘park&rides’, que “seran més necessaris que mai” davant la reducció dels espais a les ciutats per al vehicles privats. En aquest sentit, ha dit que les estacions han de ser més intermodals i que els serveis que motos, cotxe si bicis compartits han de “fer una explosió”.

D’altra banda, Font també ha citat com una de les prioritats la mobilitat interurbana, ja que la meitat encara es fa en vehicle privat i la que causa més contaminació, davant la micromobilitat a l’àmbit metropolità, amb índex molt més elevats d’ús del transport públic, la bici o els desplaçaments a peu. Pel que fa a la mobilitat compartida, ha apuntat que “evidentment” que creixerà perquè un cop se superi la “manca de confiança” i com a alternativa al cotxe privat.

Font també ha situat la connectivitat i el 5G com un altre dels pilars fonamentals en la mobilitat. Sobre el 5G, ha assegurat que es tracta d’una tecnologia que “haurà de fer un salt exponencial” i que “no pot esperar”, mentre que per al transport públic “haurà de ser un requeriment”.

En la seva intervenció, el president de FGC també ha apostat per reformular l’hora punta perquè la gran majoria de viatgers es concentri només entre set i nou del matí i ha cridat al Govern, les patronals i als sindicats a acordar una revisió de torns i horaris a les empreses, comerços, escoles, universitats i restaurants, entre d’altres. Segons Font, permetria oferir un millor servei públic al mateix temps que es compleixen les ordres de les autoritats sanitàries.

“El pitjor que ens podria passar és que es perdi la confiança en el transport públic”, ha sentenciat Font, que ha augurat que davant d’aquest escenari el viatger optés pel transport privat. Si això, passés, però, el president de Ferrocarrils ha afirmat que seria “conjuntural” i s’acabaria recuperant aquesta quota d’usuaris quan s’aconseguís la vacuna per prevenir el coronavirus.

- Publicitat-

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos

667
1,088