Dissabte 11 juliol 2020

Ferrmed avisa d’un col·lapse al corredor mediterrani el 2025 si no hi ha una doble línia entre Barcelona i València

L'associació critica el tancament del tram per la costa entre Tarragona i Vandellòs

|

+Notícies

El Govern anuncia un pla de contingència de 2,5 MEUR per sufragar despeses dels equipaments d’aïllament al Baix Segrià

El Govern ha anunciat un pla de contingència dotat amb més de 2,5 milions d'euros per fer front a les despeses derivades de la...

La covid-19 farà escalar el deute mundial al seu màxim històric el 2020, segons l’FMI

La pandèmia de la covid-19 situarà el deute mundial en el seu màxim històric des que hi ha registres, segons apunta un article dels...

Un 73% de l’empresariat creu que la gestió del nou equip de la Cambra és “molt bona”, segons consultes internes

Un 73% de l'empresariat creu que la gestió del nou equip de la Cambra de Comerç pel que fa a l'acció és "molt bona"....

La Diputació de Barcelona activa més de 20 MEUR del Pla de Xoc per fer front a la crisi del coronavirus

La Diputació de Barcelona ha activat més de vint milions d'euros per fer front a la crisi del coronavirus i "donar suport" als governs...

Calvet diu que la setmana vinent es començaran a pagar els ajuts per al lloguer d’habitatge

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha explicat aquest dijous al Parlament que la setmana que ve es començaran a pagar els...

Donohoe defensa un Eurogrup que tingui un “rol essencial en la construcció de consensos”

El ministre de Finances d'Irlanda i president electe de l'Eurogrup, Paschal Donohoe, ha apostat perquè l'Eurogrup tingui un "rol essencial en la construcció de...

+Llegits

El Govern anuncia un pla de contingència de 2,5 MEUR per sufragar despeses dels equipaments d’aïllament al Baix Segrià

El Govern ha anunciat un pla de contingència dotat amb més de 2,5 milions d'euros per fer front a les despeses derivades de la...

La comissió de la Renda Garantida de Ciutadania demana una implementació “coordinada” de l’IMV

La comissió de la Renda Garantida de Ciutadania veu amb preocupació la gestió de l'ingrés mínim vital (IMV) a Catalunya per part de l'INSS...

CCOO acusa Afrucat de generar un “efecte crida” i de “pressionar” per relaxar les mesures de prevenció al sector fruiter

CCOO responsabilitza l'Associació Empresarial de la Fruita de Catalunya (Afrucat) d'haver generat un "efecte crida" després de les reiterades demandes efectuades per garantir la...

La Diputació de Barcelona activa més de 20 MEUR del Pla de Xoc per fer front a la crisi del coronavirus

La Diputació de Barcelona ha activat més de vint milions d'euros per fer front a la crisi del coronavirus i "donar suport" als governs...

L’índex de producció industrial cau un 30,3% a Catalunya durant el maig

L'índex de producció industrial (IPI) a Catalunya va caure un 30,3% durant a maig, segons dades provisionals de l'INE. Es tracta de 2,5 punts...

La “por” a rebrots com el del Segrià fa anul·lar reserves als hotels de costa

El repunt de la covid-19 al Segrià està provocant un degoteig de cancel·lacions de reserves als hotels de la costa. El sector lamenta que...

L’associació Ferrmed ha advertit aquest dilluns, coincidint amb l’entrada en funcionament del la variant Tarragona-Vandellòs, que si no es construeix una doble via per a passatgers i una altra per a mercaderies entre Barcelona i València i entre Montpeller i Perpinyà el corredor mediterrani quedarà col·lapsat el 2025. En un comunicat, Ferrmed considera que en aquests trams els trens d’alta velocitat haurien de poder circular a 300-350 quilòmetres per hora per un costat i els trens de mercaderies per l’altre, i assenyala que en realitat les dues línies en doble via haurien d’estar en tot el traçat fins Algesires per la “importància i el tràfic potencial existent” del corredor. Per això, critica el tancament del tram fins ara Tarragona-Vandellòs i que la connexió de la variant amb la línia Tarragona-Reus es faci en via única.

“No és de rebut que l’estació de la ciutat de Tarragona quedi aïllada dels trens d’alta velocitat i dels Euromed”, continua Ferrmed, que reclama que tot i entendre que l’actual línia passi per l’estació d’alta velocitat del Camp de Tarragona, aquesta hauria de disposar d’una doble línia –una pel centre i una altra per fora de la ciutat- tal com passa a Lleida i Saragossa.

Publicitat

En concret, suggereix connectar la línia d’alta velocitat procedent de Barcelona a l’alçada de Calafell amb la línia de la costa i fins a Tarragona ciutat. “I des d’allí, pel nus de Vila-seca, tornar a connectar amb l’alta velocitat a través de la variant amb doble possibilitat: cap a Lleida i cap a Castelló”, afegeix.

D’altra banda, Ferrmed també lamenta que Tortosa hagi quedat “en un cul de sac” i que no s’hagi mantingut el tram que anava directament cap a Ulldecona. Això permetria, sosté, que alguns trens que van de Barcelona a València poguessin passar per la capital del Baix Ebre i demana recuperar “el més aviat possible” aquesta possibilitat a més d’estudiar una nova línia Tortosa-Lleida.

- Publicitat-

Pel que fa al tram més al nord del corredor mediterrani, recorda que la nova línia mixta frontera francesa-Barcelona segueix sense estar connectada amb les terminals de càrrega intermodals d’El Far i La Llagosta, amb el polígon industrial del Baix Llobregat i el Port de Barcelona ni el desdoblament entre Girona i Tarragona-Reus per a les mercaderies.

- Publicitat-

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos

667
1,113