Dimarts 22 setembre 2020

Ferrmed avisa d’un col·lapse al corredor mediterrani el 2025 si no hi ha una doble línia entre Barcelona i València

L'associació critica el tancament del tram per la costa entre Tarragona i Vandellòs

|

+Notícies

El Govern comprarà amb 23 milions d’euros habitatges provinents d’execucions hipotecàries per fer lloguer assequible

L'Institut Català del Sòl (INCASOL) finançarà amb 23 milions d'euros la compra per part de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya d'habitatges provinents d'execucions hipotecàries...

Fira de Barcelona torna a l’activitat i inaugura el Bizbarcelona i el Saló de l’Ocupació per “reactivar” l’economia

Fira de Barcelona ha tornat a l'activitat i ha inaugurat el Bizbarcelona i el Saló de l'Ocupació. Els dos esdeveniments tindran lloc entre el...

El gobierno proposa a LG invertir 1.600 MEUR a la planta de Nissan amb 600 milions que hi posaria l’Estat

El Ministeri d'Indústria ha proposat a la sud-coreana LG que inverteixi 1.600 milions euros a la planta de Nissan a la Zona Franca utilitzant...

La Taula Barcelona per l’Alzheimer posa en marxa un canal per respondre dubtes sobre la malaltia

La Taula Barcelona per l'Alzheimer, formada per l’Ajuntament i les cinc entitats de la ciutat especialitzades en aquesta malaltia, han creat un nou canal...

Comertia alerta que si s’exclou el comerç i la restauració dels ERTO moriran “com a mínim el 50% de les empreses”

L'associació Comertia ha alertat que excloure el comerç i la restauració de la pròrroga dels ERTO, com s'ha filtrat que proposa el govern espanyol,...

La direcció de Saint Gobain i els treballadors arriben a un acord per desconvocar la vaga

La direcció de Saint Gobain i els representants dels treballadors han arribat aquest dilluns a la matinada a un acord per desconvocar la vaga...

+Llegits

L’FMI defensa mantenir les mesures fiscals de suport a l’economia: “Encara no estem fora de perill”

La directora gerent del Fons Monetari Internacional (FMI), Kristalina Georgieva, ha defensat aquest dimecres que cal mantenir la política fiscal per donar suport a...

Brussel·les anima els governs europeus a invertir més en el 5G

Brussel·les ha encoratjat els governs europeus a invertir més en el 5G, la nova generació de tecnologies de telefonia mòbil. La Comissió Europea vol...

Tremosa assegura que no hi ha cap risc per a la celebració de l’ISE ni el MWC a Barcelona

El conseller d'Economia i Coneixement, Ramon Tremosa, ha assegurat aquest dimarts a la nit que no hi ha cap risc per a la celebració...

El Govern comprarà amb 23 milions d’euros habitatges provinents d’execucions hipotecàries per fer lloguer assequible

L'Institut Català del Sòl (INCASOL) finançarà amb 23 milions d'euros la compra per part de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya d'habitatges provinents d'execucions hipotecàries...

Barcelona destina 20,5 MEUR a la rehabilitació d’habitatges per reduir la demanda energètica i crear ocupació

El Consorci de l'Habitatge de Barcelona ha obert una convocatòria d'ajudes de rehabilitació amb una despesa total de 20,5 milions d'euros (MEUR). A més...

Brussel·les considera que el salari mínim és un “trampolí” que pot afavorir la mobilitat social

La Comissió Europea assegura que el salari mínim pot ser un "trampolí" cap a "feines millor pagades" i pot "afavorir" la mobilitat social. Segons...

L’associació Ferrmed ha advertit aquest dilluns, coincidint amb l’entrada en funcionament del la variant Tarragona-Vandellòs, que si no es construeix una doble via per a passatgers i una altra per a mercaderies entre Barcelona i València i entre Montpeller i Perpinyà el corredor mediterrani quedarà col·lapsat el 2025. En un comunicat, Ferrmed considera que en aquests trams els trens d’alta velocitat haurien de poder circular a 300-350 quilòmetres per hora per un costat i els trens de mercaderies per l’altre, i assenyala que en realitat les dues línies en doble via haurien d’estar en tot el traçat fins Algesires per la “importància i el tràfic potencial existent” del corredor. Per això, critica el tancament del tram fins ara Tarragona-Vandellòs i que la connexió de la variant amb la línia Tarragona-Reus es faci en via única.

“No és de rebut que l’estació de la ciutat de Tarragona quedi aïllada dels trens d’alta velocitat i dels Euromed”, continua Ferrmed, que reclama que tot i entendre que l’actual línia passi per l’estació d’alta velocitat del Camp de Tarragona, aquesta hauria de disposar d’una doble línia –una pel centre i una altra per fora de la ciutat- tal com passa a Lleida i Saragossa.

Publicitat

En concret, suggereix connectar la línia d’alta velocitat procedent de Barcelona a l’alçada de Calafell amb la línia de la costa i fins a Tarragona ciutat. “I des d’allí, pel nus de Vila-seca, tornar a connectar amb l’alta velocitat a través de la variant amb doble possibilitat: cap a Lleida i cap a Castelló”, afegeix.

D’altra banda, Ferrmed també lamenta que Tortosa hagi quedat “en un cul de sac” i que no s’hagi mantingut el tram que anava directament cap a Ulldecona. Això permetria, sosté, que alguns trens que van de Barcelona a València poguessin passar per la capital del Baix Ebre i demana recuperar “el més aviat possible” aquesta possibilitat a més d’estudiar una nova línia Tortosa-Lleida.

- Publicitat-

Pel que fa al tram més al nord del corredor mediterrani, recorda que la nova línia mixta frontera francesa-Barcelona segueix sense estar connectada amb les terminals de càrrega intermodals d’El Far i La Llagosta, amb el polígon industrial del Baix Llobregat i el Port de Barcelona ni el desdoblament entre Girona i Tarragona-Reus per a les mercaderies.

- Publicitat-

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos

673
1,274