Diumenge 31 maig 2020

Es reprenen les obres d’FGC a plaça Catalunya que tallaran el carrer Pelai fins al setembre

L'ampliació d'andanes i vestíbul obliga a canviar itineraris de vehicles privats i autobusos

|

+Notícies

Brussel·les proposa destinar 7.700 MEUR del fons de recuperació per la covid-19 a reforçar els sistemes sanitaris

Brussel·les proposa destinar 7.700 milions d'euros del fons de recuperació europeu per la covid-19 a reforçar els sistemes sanitaris. Sumats als 1.700 milions d'euros...

Grifols invertirà 130 MEUR en la construcció d’una nova planta de producció a Lliçà del Vallès

Grifols invertirà almenys 130 MEUR en la construcció d'una nova planta de producció a Lliçà de Vall (Vallès Oriental) per impulsar el creixement de...

L’hotel Alimara tanca diumenge la seva etapa com a hotel salut després d’acollir 250 professionals sanitaris

L'hotel Alimara, que pertany al Campus de Turisme, Hoteleria i Gastronomia (CETT), tancarà diumenge la seva etapa com a hotel salut després d'haver acollit...

Pacheco avisa l’Aliança: “Aturarem les plantes de producció de Renault”

El secretari general de CCOO a Catalunya, Javier Pacheco, ha advertit aquest divendres que els treballadors faran "pressió" i aturaran les plantes de producció...

Les plantilles d’ICL a Súria i Sallent deixen enrere l’ERTO i reprenen la plena activitat a partir de dilluns

ICL dona per acabat l'ERTO a què va sotmetre els treballadors de les plantes de Súria i Sallent el passat 25 de març. La...

La Diputació de Barcelona destina gairebé 7 milions d’euros a la prevenció d’incendis forestals

La Diputació de Barcelona destinarà aquest any 6,9 milions d'euros a la prevenció d'incendis forestals. D'aquest import, 2.784.725 d'euros es faran servir per reparar...

+Llegits

Els tallers mecànics de la demarcació de Barcelona calculen que l’activitat caurà un 50% després de la pandèmia

Amb la fase 1 del desconfinament a tota la demarcació de Barcelona, la majoria de tallers de reparació de cotxes han reobert sense restriccions....

Save the Children adverteix que 6 de cada 10 famílies d’origen migrant han perdut la feina

Save the Children adverteix que 6 de cada 10 famílies d'origen migrant han perdut temporalment la feina a causa de la crisi del coronavirus,...

Calvet anuncia que el pont sobre la Tordera destrossat pel Gloria estarà a punt a l’octubre, dos mesos abans del previst

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet ha assegurat que les obres del pont sobre la Tordera que el Gloria va destrossar estarà...

Tou comunicat del gobierno “lamentant” la decisió de Nissan

El govern espanyol, el mateix que presumia de "garantir la continuïtat de NISSAN a la Zona Franca, ha fet públic un comunicat ple de...

Àustria, Suècia, Dinamarca i Holanda no volen pagar la festa dels errors d’Espanya i Itàlia

Catalunya independent estaria amb aquests països, farts de pagar el malbaratament dels països del sud Holanda, Àustria, Suècia i Dinamarca han mostrat la seva...

Millorar l’eficiència dels cultius permetria alliberar el 50% de les terres a la natura

Augmentar el rendiment dels cultius amb l'alta eficiència agrícola permetria alliberar 576 milions d'hectàrees de terreny al món, que són la meitat de les...

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha reprès les obres aturades pel coronavirus i una de les més destacades és la remodelació de l’estació de la Plaça Catalunya de Barcelona, una actuació que permetrà millorar la capacitat de la línia Barcelona-Vallès així com remodelar tot el vestíbul actual per guanyar espai per a les persones usuàries. Per a realitzar l’ampliació del vestíbul, el carrer Pelai quedarà tancat al trànsit de vehicles privats a partir d’aquest dimecres, 20 de maig, i fins al 31 d’agost. Aquestes tasques s’han programat de manera que es produeixi la mínima afectació per als usuaris i veïns.

Per poder realitzar els treballs amb seguretat i garantir el compliment dels protocols sanitaris i de salut pública vigents arran del coronavirus es tancarà l’accés al vestíbul costat Rambla entre l’1 i el 31 d’agost. Es mantindrà obert l’accés pel carrer Vergara.

Publicitat

Durant el mes de març es van començar a enderrocar les antigues dependències i, per temes estructurals, també es va demolir el sostre del vestíbul de connexió entre Metro i FGC per fer una reconstrucció de l’estructura. Les obres es van interrompre amb la declaració de l’estat d’alarma, excepte els treballs més urgents per garantir la integritat estructural de l’obra. Ara es reprenen i comportaran restriccions a la circulació del carrer Pelai.

Durant aquest temps, aquesta via quedarà amb un únic carril de circulació operatiu que estarà destinat al transport públic (busos i taxis), al veïnat, als vehicles d’emergències i als de mercaderies. El trànsit privat amb destinació a la Rambla no podrà baixar per Pelai i s’haurà de desviar per la Gran Via de les Corts Catalanes i la Rambla de Catalunya, que s’habilitarà en sentit descendent. Per la seva banda, aquell que tingui com a destinació Via Laietana, haurà de circular per Gran Via de les Corts Catalanes i Pau Claris per enllaçar amb Via Laietana. Pel carrer de Balmes només podran circular en sentit descendent els autobusos i aquells que tinguin com a destinació el carrer Bergara (vehicles del veïnat, mercaderies i els que hagin d’accedir als aparcaments subterranis).

- Publicitat-

La intervenció també comportarà l’anul·lació del pas de vianants actualment existent que connecta la Rambla amb el costat Llobregat de plaça Catalunya. Es pintarà un nou pas al carrer Pelai, al costat dels accessos de metro i estació de tren de FGC.

Els autobusos que fan part del seu itinerari per l’àmbit afectat estaran sotmesos a petites variacions de recorregut i alguna modificació de les parades habituals, que es traslladaran al punt més proper possible. Es senyalitzarà i s’informarà sobre les possibles afectacions. La Zona Bus de plaça Catalunya també quedarà afectada per les obres.

L’actuació a les vies consisteix en allargar-les per aconseguir la distància de seguretat suficient per a què els trens puguin realitzar l’entrada automàtica a l’estació. Aquesta maniobra és necessària per posar en marxa l’increment de freqüències a la línia Barcelona-Vallès, a partir de l’arribada de les 15 noves unitats el 2021, que permetrà que en hora punta hi hagi trens a Terrassa (línia S1) cada 5 minuts, trens a Sabadell (S2) cada 5 min, a més dels trens al ramal Tibidabo (L7).

En paral·lel, es remodelarà completament el vestíbul per guanyar espai i fer més funcional l’estació. El vestíbul creixerà dels 470 metres quadrats actuals fins als 533. Aquesta ampliació millorarà l’espai de circulació i permetrà recol·locar elements funcionals de l’estació. Així, es desplaçarà la barrera tarifària, fet que optimitzarà els fluxos d’entrada i de sortida de persones, així com les màquines de venda de títols de transport.

Una altra de les millores importants serà la instal·lació d’una segona escala mecànica de pujada que connectarà les andanes amb el nou vestíbul així com una nova escala fixa que connectarà les andanes i el vestíbul Rambla, millorant la funcionalitat actual.

- Publicitat-

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos

667
1,088