Diumenge 24 gener 2021

Es reprenen les obres d’FGC a plaça Catalunya que tallaran el carrer Pelai fins al setembre

L'ampliació d'andanes i vestíbul obliga a canviar itineraris de vehicles privats i autobusos

|

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha reprès les obres aturades pel coronavirus i una de les més destacades és la remodelació de l’estació de la Plaça Catalunya de Barcelona, una actuació que permetrà millorar la capacitat de la línia Barcelona-Vallès així com remodelar tot el vestíbul actual per guanyar espai per a les persones usuàries. Per a realitzar l’ampliació del vestíbul, el carrer Pelai quedarà tancat al trànsit de vehicles privats a partir d’aquest dimecres, 20 de maig, i fins al 31 d’agost. Aquestes tasques s’han programat de manera que es produeixi la mínima afectació per als usuaris i veïns.

Per poder realitzar els treballs amb seguretat i garantir el compliment dels protocols sanitaris i de salut pública vigents arran del coronavirus es tancarà l’accés al vestíbul costat Rambla entre l’1 i el 31 d’agost. Es mantindrà obert l’accés pel carrer Vergara.

- Advertisement -

Durant el mes de març es van començar a enderrocar les antigues dependències i, per temes estructurals, també es va demolir el sostre del vestíbul de connexió entre Metro i FGC per fer una reconstrucció de l’estructura. Les obres es van interrompre amb la declaració de l’estat d’alarma, excepte els treballs més urgents per garantir la integritat estructural de l’obra. Ara es reprenen i comportaran restriccions a la circulació del carrer Pelai.

Durant aquest temps, aquesta via quedarà amb un únic carril de circulació operatiu que estarà destinat al transport públic (busos i taxis), al veïnat, als vehicles d’emergències i als de mercaderies. El trànsit privat amb destinació a la Rambla no podrà baixar per Pelai i s’haurà de desviar per la Gran Via de les Corts Catalanes i la Rambla de Catalunya, que s’habilitarà en sentit descendent. Per la seva banda, aquell que tingui com a destinació Via Laietana, haurà de circular per Gran Via de les Corts Catalanes i Pau Claris per enllaçar amb Via Laietana. Pel carrer de Balmes només podran circular en sentit descendent els autobusos i aquells que tinguin com a destinació el carrer Bergara (vehicles del veïnat, mercaderies i els que hagin d’accedir als aparcaments subterranis).

La intervenció també comportarà l’anul·lació del pas de vianants actualment existent que connecta la Rambla amb el costat Llobregat de plaça Catalunya. Es pintarà un nou pas al carrer Pelai, al costat dels accessos de metro i estació de tren de FGC.

Els autobusos que fan part del seu itinerari per l’àmbit afectat estaran sotmesos a petites variacions de recorregut i alguna modificació de les parades habituals, que es traslladaran al punt més proper possible. Es senyalitzarà i s’informarà sobre les possibles afectacions. La Zona Bus de plaça Catalunya també quedarà afectada per les obres.

L’actuació a les vies consisteix en allargar-les per aconseguir la distància de seguretat suficient per a què els trens puguin realitzar l’entrada automàtica a l’estació. Aquesta maniobra és necessària per posar en marxa l’increment de freqüències a la línia Barcelona-Vallès, a partir de l’arribada de les 15 noves unitats el 2021, que permetrà que en hora punta hi hagi trens a Terrassa (línia S1) cada 5 minuts, trens a Sabadell (S2) cada 5 min, a més dels trens al ramal Tibidabo (L7).

En paral·lel, es remodelarà completament el vestíbul per guanyar espai i fer més funcional l’estació. El vestíbul creixerà dels 470 metres quadrats actuals fins als 533. Aquesta ampliació millorarà l’espai de circulació i permetrà recol·locar elements funcionals de l’estació. Així, es desplaçarà la barrera tarifària, fet que optimitzarà els fluxos d’entrada i de sortida de persones, així com les màquines de venda de títols de transport.

Una altra de les millores importants serà la instal·lació d’una segona escala mecànica de pujada que connectarà les andanes amb el nou vestíbul així com una nova escala fixa que connectarà les andanes i el vestíbul Rambla, millorant la funcionalitat actual.

- Advertisement -

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Catalunya pagava els proveïdors en 44,62 dies de mitjana el mes de novembre

El Període Mig de Pagament (PMP) de l'administració catalana va ser de 44,63 dies el mes de novembre segons el Ministeri d'Hisenda. Va ser...

Taurus invertirà 4 milions d’euros per duplicar el seu centre logístic d’Oliana i dotar-lo amb intel·ligència artificial

Taurus Grup farà una inversió de 4 milions d'euros per ampliar el seu centre logístic d'Oliana (Alt Urgell), el principal punt des d'on l'empresa...

La bretxa salarial entre directius i empleats se segueix eixamplant i supera els 5.300 euros bruts mensuals a Catalunya

La bretxa salarial entre directius i empleats s'ha seguit eixamplant el 2020, fins a superar els 5.300 euros bruts mensuals a Catalunya. En termes...

L’Eurocambra reclama incloure automàticament a la llista de paradisos fiscals els països amb impost de societats al 0%

L'Eurocambra reclama incloure automàticament a la llista de paradisos fiscals els països amb un impost de societats al 0% o que no tenen gravàmens...

El TSJC avala l’acomiadament de 924 treballadors del ‘call center’ d’Airbnb a Barcelona

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha avalat l'acomiadament de 924 treballadors de CPM, l'empresa encarregada de gestionar el 'call center' d'Airbnb...

L’accés a l’habitatge hauria de ser un dret fonamental a la UE, segons l’Eurocambra

El Parlament Europeu ha defensat en una resolució no legislativa que l'accés a l'habitatge hauria de ser un dret fonamental a la Unió Europea....

Segueix-nos

678
1,362