Divendres 25 setembre 2020

Els fabricants d’automòbils redueixen els seus ingressos en un 41% durant el segon trimestre, segons E&Y

Les pèrdues van arribar als 10.800 MEUR després de registrar beneficis de 21.800 MEUR durant el mateix període del 2019

|

+Notícies

Vaga a ensenyament els dies 9 i 15 d’octubre

l Sindicat Professors de Secundària (SPS) i CGT Ensenyament convoquen els professors a fer vaga a principis d'octubre per la gestió de la crisi...

El maig va tancar amb 150.000 línies mòbils menys com a conseqüència de la pandèmia

El mes de maig passat es va tancar amb 150.000 línies mòbils menys i es va quedar prop dels 54 milions, segons ha informat...

Convoquen vaga indefinida al transport sanitari a partir del 9 d’octubre contra la retallada salarial anunciada

CCOO, UGT, USOC i SINDI.CAT han convocat una vaga indefinida a partir del 9 d'octubre en el transport sanitari. L'aturada afectarà aproximadament uns 5.000...

Els homes cobraven 6.350,35 euros anuals més que les dones a Catalunya el 2019

La bretxa salarial entre dones i homes a Catalunya l'any passat era de 6.350,35 euros anuals, segons les dades publicades aquest dijous per l'Institut...

El Govern adjudicarà a FGC l’explotació de la línia Lleida-Manresa que ara opera Renfe

El Govern adjudicarà a FGC l'explotació de la línia de tren R12 de Lleida a Manresa que ara opera Renfe a partir de 2024....

El sector digital es consolida com a motor d’ocupació a Catalunya amb un creixement del 50% en cinc anys

El Govern ha analitzat l’Informe sobre l’evolució dels indicadors d’ocupació al sector TIC i ha conclòs que el sector digital continua el seu creixement...

+Llegits

El Consell de Ministres aprova el decret Llei que regularà el teletreball

El Consell de Ministres ha aprovat aquest dimarts el decret Llei que regularà el teletreball. L'aprovació arriba després que l'executiu arribes a un acord...

Els homes cobraven 6.350,35 euros anuals més que les dones a Catalunya el 2019

La bretxa salarial entre dones i homes a Catalunya l'any passat era de 6.350,35 euros anuals, segons les dades publicades aquest dijous per l'Institut...

El gobierno proposa a LG invertir 1.600 MEUR a la planta de Nissan amb 600 milions que hi posaria l’Estat

El Ministeri d'Indústria ha proposat a la sud-coreana LG que inverteixi 1.600 milions euros a la planta de Nissan a la Zona Franca utilitzant...

La Taula Barcelona per l’Alzheimer posa en marxa un canal per respondre dubtes sobre la malaltia

La Taula Barcelona per l'Alzheimer, formada per l’Ajuntament i les cinc entitats de la ciutat especialitzades en aquesta malaltia, han creat un nou canal...

El sector digital es consolida com a motor d’ocupació a Catalunya amb un creixement del 50% en cinc anys

El Govern ha analitzat l’Informe sobre l’evolució dels indicadors d’ocupació al sector TIC i ha conclòs que el sector digital continua el seu creixement...

Ajuntaments de grans ciutats de l’Estat reclamen recursos al govern espanyol per pal·liar els afectes de la covid-19

Ajuntaments de grans ciutats de l'Estat reclamen al govern espanyol que doni resposta al conjunt dels ciutadans davant la crisi de la covid-19, al...

Els 17 majors fabricants d’automòbils van veure els seus ingressos reduïts en un 41% durant el segon trimestre respecte el mateix període de l’any passat, fins als 256.900 milions d’euros, coincidint amb el pic de la pandèmia, segons un informe d’Ernst&Young. El sector ha passat d’un benefici operatiu de 21.800 milions d’euros al segon trimestre de l’any passat a registrar unes pèrdues de 10.800 milions d’euros entre l’abril i el juny d’aquest any. Les vendes també van mostrar una tendència negativa, amb una davallada del 41% de mitjana. La marca que va registrar un descens més moderat va ser Tesla, amb un 5% i la que va patir més Mitsubishi, amb un 57%.
Els grups alemanys van registrar junts una caiguda del 32% i les empreses franceses i nord-americanes un 49% i un 50% menys, respectivament.

Per zones geogràfiques, els resultats són més acusats a l’Europa Occidental, on les vendes van caure un 53%, mentre que als Estats Units el descens va ser del 34%. A la Xina, en canvi, va pujar un 1% després de registrar un descens del 38% en el primer trimestre.
Segons Ernst&Young, les empreses han pogut suportar aquest cop ja que disposen de liquiditat. De fet, va augmentar un 26%, fins als 250.000 milions d’euros gràcies, entre d’altres a l’emissió de bons. Així, Toyota és l’empresa que disposa d’una major liquiditat (56.000 MEUR), seguida Volkswagen (43.000 MEUR) i Daimler (22.000 MEUR).

Publicitat

De cara al tercer trimestre, les previsions apunten que serà molt millor que segon, tot i que la presó sobre els marges serà forta i aquests només es recuperaran a mig termini. A més, les vendes no tornaran als nivells previs de la crisi fins el 2022.

- Publicitat-

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos

674
1,279