Diumenge 5 juliol 2020

El pont destrossat pel Gloria entre Blanes i Malgrat previst pel desembre

Adif calcula un cost de 8,5 MEUR i tan la Generalitat com Ajuntament de Blanes demanen que s'aprofiti per doblar la via.

|

+Notícies

El Govern demana a l’Estat que obri totes les oficines de l’atur a Barcelona per atendre “l’allau” d’incidències

El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ha instat el Ministeri de Treball i Economia Social a fer que el Servei Públic d'Ocupació...

El comerç electrònic a l’Estat augmenta prop d’un 25% la facturació el 2019 i supera els 48.800 MEUR

La facturació del comerç electrònic a l'Estat ha augmentat un 23,5% interannual en el quart trimestre del 2019 fins arribar als 13.365 milions d'euros....

Catalunya segueix registrant una cinquena part dels desnonaments a l’Estat

Catalunya segueix registrant més d'una cinquena part dels desnonaments a l'Estat durant el primer trimestre del 2019, amb 2.178 (el 22,5%). La xifra global...

El Consell de Ministres aprova un Pla Renove amb 250 MEUR per incentivar la compra de cotxes

El Consell de Ministres ha aprovat aquest divendres en una sessió extraordinària un Pla Renove per incentivar l’adquisició de cotxes de models més eficients...

Brussel·les portarà Espanya als tribunals per incompliment del control de dades dels passatgers

La Comissió Europea ha pres la decisió de portar a Espanya davant del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) per no aplicar...

El 68% d’espanyols creu que la vida s’ha encarit des de l’arribada de la covid-19, segons un estudi

Un estudi global de l'empresa Ipsos mostra que l'Estat és el segon país europeu on la percepció de l'encariment de la vida és més...

+Llegits

Experts en aviació alerten que la situació al Prat és “preocupant” i que pot “quedar al marge” si es concentren rutes

Experts en aviació han alertat aquest dilluns que la crisi del coronavirus ha deixat l'aeroport del Prat en una situació delicada. Segons el consultor...

La nova companyia aèria Cielo, amb base a Tolosa de Llenguadoc, volarà des de l’aeroport Andorra-la Seu

La nova companyia aèria Cielo, amb base a Tolosa de Llenguadoc, serà una de les aerolínies que operarà a l'aeroport d'Andorra-la Seu segons...

Les matriculacions d’automòbils es recuperen lleugerament però continuen caient un 22,6% al juny a Catalunya

Les matriculacions d'automòbils s'han recuperat lleugerament de l'aturada de l'activitat, segons la Federació Catalana d'Automoció (Fecavem). Després de registrar una davallada interanual del 97,7%...

El tancament de Nissan afectarà 11.500 treballadors a Catalunya: “És l’ERO més gran que ha patit aquest país”

L'Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) per tancar les plantes de Zona Franca, Sant Andreu de la Barca i Montcada i Reixac de Nissan pot...

Alemanya agafa les regnes d’una presidència rotatòria de la UE marcada per la crisi de la covid-19

Alemanya assumeix aquest dimecres la presidència rotatòria de la Unió Europea (UE), que estarà fortament marcada per la crisi de la covid-19. "Aquesta no...

El Consell de Ministres aprova un Pla Renove amb 250 MEUR per incentivar la compra de cotxes

El Consell de Ministres ha aprovat aquest divendres en una sessió extraordinària un Pla Renove per incentivar l’adquisició de cotxes de models més eficients...

Adif preveu posar en marxa el pont entre Blanes i Malgrat de Mar que va col·lapsar durant el temporal Gloria per desbordament de la Tordera durant la primera quinzena de desembre. Les obres de reparació, que costaran uns 8,5 milions d’euros (MEUR), tenen un termini d’execució d’uns deu mesos. Els treballs consistiran en cimentar els pilars de la nova infraestructura a uns 40 metres de profunditat per donar-los més solidesa i es guanyarà en altura per poder evitar l’afectació de futures crescudes del riu. En una reunió tècnica on també hi havia representants de Renfe, Generalitat i Ajuntament de Blanes han reclamat que s’aprofitin les obres per doblar la via del tren entre aquesta localitat i Arenys de Mar, una obra molt reivindicada des de fa dècades pel territori.

Des d’ADIF, però, es va descartar d’entrada aquesta opció perquè faria endarrerir la reconstrucció del pont, no només per qüestions constructives sinó perquè no encaixa amb el concepte d’emergència pel temporal. Tot i això, el representant de la companyia es va comprometre a traslladar la petició i estudiar aquesta possibilitat amb més dades.

Publicitat

En un comunicat, l’Ajuntament de Blanes recorda que la construcció d’una segona via entre Arenys de Mar i Blanes és una assignatura pendent que es remunta a finals del segle passat. El que es voldria seria escurçar la durada del trajecte i transportar més viatgers, tal com es va poder fer durant la dècada dels 80 amb els trems semi-directes.

Segons el consistori, els 22 quilòmetres de via que separen Arenys de Mar i Blanes van formar part d’un projecte de desdoblament de la via del tren que va anunciar fa uns anys el Ministeri de Foment. Estava inclòs al Pla de Rodalies 2008-2015, on es va elaborar un estudi al respecte. Uns anys més enrere, el 1980, el Consell de Ministres ja havia aprovat un projecte anterior que no va fer-se realitat.

- Publicitat-

Reclamen millores en la connexió amb autobús

L’Ajuntament de Blanes també va reclamar que es millorés la freqüència dels autobusos-llançadora que supleixen el servei de tren entre Blanes i Malgrat de Mar interromput des del temporal Gloria pel col·lapse del pont. Segons dades de RENFE, actualment utilitzen aquest servei una mitjana de 2.000 viatgers al dia, a raó de sis autocars/hora i amb una connexió entre les dues poblacions cada deu minuts.

Des de Blanes s’ha suggerit també que els autobusos facin el trajecte fins a Santa Susanna per reduir la durada del recorregut que han de fer per arribar a Barcelona. També es va remarcar la necessitat que els horaris del tren coincideixin millor amb els serveis d’autobús per evitar esperes que s’afegeixen a la incomoditat d’haver de combinar tren i autobús per arribar a la destinació. Així mateix, es va demanar a Renfe que hi hagi busos-llançadora adaptats per poder atendre usuaris amb mobilitat reduïda.

Per últim, s’està treballant amb les diferents empreses de transports per incrementar els serveis per arribar fins a Barcelona o fins i tot crear-ne un de nou que vagi directament Blanes amb la ciutat comtal, reforçant l’oferta que hi ha actualment.

La trobada tècnica d’ahir dimarts es va fer a les oficines de RENFE-ADIF de Barcelona a petició del consistori blanenc, representat pel seu alcalde, Àngel Canosa, i acompanyat del primer tinent d’alcalde de Promoció de la Ciutat i Mobilitat, Jordi Urgell, així com pel regidor d’Alcaldia, Albert Sanz. La petició es va fer a la directora de Rodalies RENFE a Catalunya, Maite Castillo.

- Publicitat-

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos

667
1,111