Dimecres 5 agost 2020

El Parlament demana aturar tota ampliació d’El Prat que causi un “augment il·limitat” de viatgers i impacte ambiental

El punt de la proposta de resolució tira endavant amb els vots favorables de tots els partits excepte Ciutadans

|

+Notícies

El Gobierno saqueja els diners estalviats del municipis

El govern espanyol els autoritzarà a gastar el 35% dels romanents, 5.000 MEUR entre 2020 i 2021 si prèviament els ajuntaments lliuren el superàvit...

Torres (Nissan) veu possible un acord a Barcelona si els sindicats cedeixen

El responsable d'operacions industrials de Nissan Motor Ibèrica, Frank Torres, ha considerat aquest diumenge que és possible aconseguir un acord sobre el futur de...

La plantilla de Nissan manté l’amenaça d’anar als tribunals si la direcció no fa una passa enrere abans de dimarts

La possibilitat que la plantilla de Nissan presenti una demanda col·lectiva contra la companyia pren força. Així s'ha anunciat en una assemblea que s'ha...

Nissan posa la pilota sobre la taula dels treballadors: “És la nostra oferta final, no hi haurà més negociacions”

La direcció de Nissan ha posat la pilota sobre la taula dels treballadors després del trencament de les negociacions i de presentar una última...

L’AMB aprova un pla de residus per millorar la taxa de reciclatge metropolitana fins a un 55% el 2025

L'AMB ha aprovat definitivament el Programa metropolità de prevenció de residus i gestió de recursos i residus municipals 2017-2025 (PREMET25). El pla ha de...

El cost de formar part d’Espanya: L’economia catalana cau un 20,1% interanual durant el segon trimestre

Una autonomia sense concert econòmic no té eines valides per actuar amb eficàcia L'economia catalana va caure un 20,1% durant el segon trimestre en...

+Llegits

El cost de formar part d’Espanya: L’economia catalana cau un 20,1% interanual durant el segon trimestre

Una autonomia sense concert econòmic no té eines valides per actuar amb eficàcia L'economia catalana va caure un 20,1% durant el segon trimestre en...

CaixaBank preveu tancar l’exercici amb beneficis malgrat la crisi del coronavirus

CaixaBank ha assegurat aquest divendres que té previst tancar l'exercici amb beneficis malgrat la crisi de la covid-19. Durant la presentació de resultats del...

Torres (Nissan) veu possible un acord a Barcelona si els sindicats cedeixen

El responsable d'operacions industrials de Nissan Motor Ibèrica, Frank Torres, ha considerat aquest diumenge que és possible aconseguir un acord sobre el futur de...

El Gobierno saqueja els diners estalviats del municipis

El govern espanyol els autoritzarà a gastar el 35% dels romanents, 5.000 MEUR entre 2020 i 2021 si prèviament els ajuntaments lliuren el superàvit...

CaixaBank creu que el pic de la morositat a les entitats financeres arribarà durant la segona meitat de 2021

CaixaBank creu que la ràtio de morositat encara té marge per créixer i preveu que el seu pic arribarà durant la segona meitat del...

L’AMB aprova un pla de residus per millorar la taxa de reciclatge metropolitana fins a un 55% el 2025

L'AMB ha aprovat definitivament el Programa metropolità de prevenció de residus i gestió de recursos i residus municipals 2017-2025 (PREMET25). El pla ha de...

La Comissió de Territori del Parlament ha instat el Govern a demanar al Ministeri de Foment que no tramiti qualsevol projecte d’ampliació de l’aeroport de Barcelona – El Prat que impliqui un “augment il·limitat” de passatgers i del trànsit aeri o que provoqui un impacte sobre el medi natural o la biodiversitat de l’entorn del delta del Llobregat. Aquest primer punt de la proposta de resolució, presentada pel grup de Catalunya en Comú Podem, ha tirat endavant amb els vots favorables de tots els partits excepte Ciutadans. La resta de punts s’han aprovat per unanimitat. El Parlament també ha instat l’executiu català a iniciar “de forma urgent” els treballs per crear un “sistema aeroportuari català” que doni resposta a tot el territori.

Així mateix, la Comissió de Territori ha proposat fer les gestions necessàries per iniciar els treballs per millorar la connectivitat amb transport públic dels aeroports de Reus, Girona i El Prat. Per últim, el Parlament ha plantejat que el Govern insti el Ministeri de Foment a revisar en els pròxims sis mesos el Pla Director Urbanístic de l’Aeroport d’El Prat de manera consensuada amb els ajuntaments i la Generalitat per donar una resposta a les necessitats actuals.

Publicitat

“No es pot ampliar més l’aeroport sense comprometre el delicat equilibri territorial i ambiental assolit”, ha reconegut el portaveu de Catalunya en Comú Podem a la Comissió de Territori, David Cid. El diputat ha advertit que ampliar la llargada de la tercera pista “destruiria” un espai natural “únic”, vulneraria el dret de la ciutadania a gaudir d’un litoral recuperat i tindria importants impactes ambientals tant en l’àmbit del nivell d’emissions de diòxid de carboni com de la contaminació acústica.

El portaveu d’ERC a la comissió, Marc Sanglas s’ha referit a la importància d’apostar per creixements “sostenibles”. “No diem un ‘no’ total a l’ampliació de l’aeroport, però tanquem la porta a fer possibles disbarats”, ha afegit el portaveu de Junts per Catalunya, Eduard Pujol. “Cal requerir a AENA que qualsevol projecte de desenvolupament es basi en el respecte a l’entorn natural i la biodiversitat, en aquest cas, del delta del Llobregat”, ha coincidit el portaveu del PSC, Jordi Terrades.

- Publicitat-

En els últims mesos, AENA ha posat sobre la taula la possibilitat d’ampliar la pista mar de l’aeroport en uns 500 metres cap a l’est i envair la zona de la Ricarda, protegida per la Xarxa Natura 2000. El president de l’operador aeroportuari, Maurici Lucena, ha admès que aquest procés té “inconvenients” però s’ha compromès a multiplicar per cinc les compensacions mediambientals.

- Publicitat-

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos

670
1,141