Dimarts 19 octubre 2021

El “Lobby del joc i les apostes” tomben el ministre Garzón

Les cases d'apostes es podran seguir anunciant en esdeveniments esportius a partir de les 20 i la publicitat de jocs de casino o de màquines d'atzar es limitarà a la franja entre la 1 h i les 5 h de la matinada

|

Els interessos ocults a l’entorn del joc i les apostes guanyen la partida al ministre Garzón

El govern espanyol limitarà els horaris en què les cases d’apostes poden fer publicitat i el contingut dels anuncis, segons ha explicat el ministre de Consum, Alberto Garzón, aquest divendres en roda de premsa. En esdeveniments esportius, es podran seguir anunciant a partir de les 20 hores -fora de l’horari protegit infantil- però serà un tipus de publicitat “enormement restrictiva”, segons ha afirmat Garzón. Els anuncis només es podran fer mentre duri el partit, no podran aparèixer famosos, ni anunciar cap mena d’abonament ni incitació directa a fer una aposta. Garzón ha argumentat que han apostat per un “paradigma regulatori estricte” i no la “prohibició total”, ja que consideren que serà més “eficaç”.

Pel que fa a publicitat dels jocs de casino o màquines d’atzar en línia, la publicitat estarà restringida a la franja entre la 1 h i les 5 h de la matinada. Són algunes de les mesures que inclou el projecte de reial decret de comunicacions comercials de les activitats de joc que inclou “més de 100 mesures” i que Garzón ha presentat aquest divendres.

Garzón ha dit que es tracta d’un “primer pas” que encara no s’havia donat a Espanya i que és “absolutament necessari”. El decret també preveu prohibir l’ús de la marca d’una empresa de jocs d’atzar per a productes dissenyats per a menors o per patrocinar instal·lacions esportives o institucions d’entreteniment.

Tampoc podran tenir el nom d’una empresa d’apostes els equips esportius i es prohibirà que facin publicitat amb la imatge de persones famoses. A més, també inclou canvis en els algoritmes que tenen els jocs de pòker gratuïts que generen la sensació de guanys fàcils per evitar generar addicció.

L’acord de govern entre el PSOE i Unides Podem anunciava una restricció de la publicitat de cases d’apostes més restrictiva, ja que afirmava que seria “similar a la dels productes del tabac”.

Segueix-nos

680
1,486