Divendres 7 maig 2021

El govern vol que Extremadura tingui la “primera fàbrica de cel·les de bateries del sud d’Europa”

La ministra diu que el primer PERTE aprovat serà el que inclou el consorci amb Volkswagen i Seat per produir bateries

|

La ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, vol donar resposta a la rebequeria de l’alcalde de Càceres i ha avançat que Extremadura tindrà “la primera fàbrica de cel·les de bateries del sud d’Europa” de la mà de l’empresa Phi4Tech que “anunciarà en les properes hores” que “desenvoluparà un projecte integral d’emmagatzematge energètic” amb el liti que hi ha a la regió. Durant la inauguració del fòrum d’Anfac ‘La mobilitat del futur’, la ministra ha celebrat l'”excel·lent notícia” que se suma a les inversions anunciades per Seat i Renault. D’altra banda, ha dit que el primer PERTE que s’aprovi serà el que inclou la creació del consorci públic-privat per muntar una fàbrica de bateries amb Volkswagen, Seat o Iberdrola i que se situaria “a prop” de Martorell, segons va anunciar prèviament.

El procés de creació d’una bateria elèctrica té diferents fases, sent la primera l’extracció de l’energia i la fabricació de les cel·les de la bateria. Segons ha anunciat Maroto, Phi4Tech s’encarregaria d’aquesta primera fase d’elaboració de les cel·les de “manera integral”. Aquesta és una iniciativa diferent del projecte estratègic per a la recuperació i la transformació econòmica (PERTE) que ha de canalitzar els fons europeus, “un projecte molt ambiciós” i gràcies al qual es “crearà un consorci públic-privat per muntar la primera fàbrica de bateries a Espanya”, ha recordat la ministra d’Indústria.

Maroto ha detallat que aquest PERTE que ha de servir per transformar el sector de l’automoció tindrà tres pilars. El primer serà la fabricació de bateries a l’Estat. El segon, “el desplegament massiu de la infraestructura de recàrrega” per impulsar la demanda de vehicle elèctric i el tercer, la fabricació dels models en si perquè “sense vehicles no hi ha projecte”. A més, ha afegit que el PERTE, on col·laboraran Seat, Volkswagen, Iberdrola o Telefónica, està obert a la incorporació de nous socis. “Us animo que formeu part d’aquest projecte”, ha dit Maroto, que ha afegit que tot el sector ha de ser “part activa” per aconseguir produir bateries a l’Estat i poder acabar amb “la dependència externa” actual.

Segueix-nos

680
1,487