Divendres 10 juliol 2020

El Govern reclama a l’Estat les mateixes prestacions al corredor ferroviari Barcelona-València que al Barcelona-Madrid

Territori vol una programació del Corredor Mediterrani "consensuada" amb administracions i agents del territori

|

+Notícies

El Govern anuncia un pla de contingència de 2,5 MEUR per sufragar despeses dels equipaments d’aïllament al Baix Segrià

El Govern ha anunciat un pla de contingència dotat amb més de 2,5 milions d'euros per fer front a les despeses derivades de la...

La covid-19 farà escalar el deute mundial al seu màxim històric el 2020, segons l’FMI

La pandèmia de la covid-19 situarà el deute mundial en el seu màxim històric des que hi ha registres, segons apunta un article dels...

Un 73% de l’empresariat creu que la gestió del nou equip de la Cambra és “molt bona”, segons consultes internes

Un 73% de l'empresariat creu que la gestió del nou equip de la Cambra de Comerç pel que fa a l'acció és "molt bona"....

La Diputació de Barcelona activa més de 20 MEUR del Pla de Xoc per fer front a la crisi del coronavirus

La Diputació de Barcelona ha activat més de vint milions d'euros per fer front a la crisi del coronavirus i "donar suport" als governs...

Calvet diu que la setmana vinent es començaran a pagar els ajuts per al lloguer d’habitatge

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha explicat aquest dijous al Parlament que la setmana que ve es començaran a pagar els...

Donohoe defensa un Eurogrup que tingui un “rol essencial en la construcció de consensos”

El ministre de Finances d'Irlanda i president electe de l'Eurogrup, Paschal Donohoe, ha apostat perquè l'Eurogrup tingui un "rol essencial en la construcció de...

+Llegits

L’Agència Catalana del Consum rep 3.697 reclamacions en relació amb afectacions derivades de la covid-19

L'Agència Catalana de Consum (ACC) ha rebut 3.697 reclamacions durant l'estat d'alarma en relació amb diferents actuacions derivades de les mesures preses durant la...

La comissió de la Renda Garantida de Ciutadania demana una implementació “coordinada” de l’IMV

La comissió de la Renda Garantida de Ciutadania veu amb preocupació la gestió de l'ingrés mínim vital (IMV) a Catalunya per part de l'INSS...

El preu de l’habitatge a Catalunya cau un 3,5% fins a juny, la tercera comunitat més afectada per la covid-19

El preu de l'habitatge a Catalunya ha caigut un 3,5% en el segon trimestre, segons l'Informe d'Habitatge de l'empresa de consultoria i valoració Gesvalt....

Eurocontrol detecta un augment “significatiu” del tràfic aeri i diu que a l’agost ja operaran el 50% dels vols habituals

L'Organització Europea per a la Seguretat de la Navegació Àrea (Eurocontrol) ha detectat un augment "significatiu" del tràfic aeri des de la reobertura de...

Seat invertirà 5.000 MEUR fins al 2025 per desenvolupar nous models i l’electrificació a Martorell

Seat preveu invertir 5.000 milions d'euros a Catalunya en els propers cinc anys per invertir en projectes I+D per desenvolupar nous models i equips...

La CE preveu que el consum de vi caigui un 7% aquest any per la covid-19 i que les exportacions disminueixin en un 6%

La pandèmia de la covid-19 fa caure el consum de vi un 7% aquest any, mentre que les exportacions també disminueixen en un 6%....

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha reclamat a l’Estat dotar el corredor Barcelona-València de les mateixes prestacions que té el que uneix Barcelona amb Madrid. Ho ha fet a través d’al·legacions a l’estudi informatiu del Ministeri de Foment per a la implantació de l’ample internacional en el tram Castelló-Tarragona on reclama definir una nova plataforma ferroviària per a l’alta velocitat per aconseguir aquestes mateixes prestacions. A més, ha reclamat una programació d’actuacions al Corredor Mediterrani “consensuada amb les administracions i els agents socials i econòmics del territori”.

La previsió és una velocitat per al corredor Castelló-Camp de Tarragona de 200-220 kilòmetres per hora, una velocitat que des de Territori han considerat “insuficient per a les necessitats i potencialitat del corredor València-Barcelona, així com un greuge comparatiu en relació amb les prestacions de corredors similars com són les línies d’alta velocitat Madrid-València o Madrid-Barcelona”, ja que permeten la circulació de trens a 300-350 kilòmetres per hora. La conselleria ha apuntat que es podria fer el trajecte Barcelona-València en una hora i mitja, quan actualment el temps previst és de dues hores i quaranta minuts.

Publicitat

En l’escrit d’al·legacions, el Govern considera que l’estudi “pateix d’una manca de reflexió global” que abasti, com a mínim, la xarxa que transcorre per Catalunya i que permeti “encaixar l’actuació en un conjunt de diverses actuacions a curt, mig i llarg termini i permeti entendre millor quins són els objectius i com s’acabaran assolint”.

La substitució de l’ample ibèric per l’internacional és una actuació que no s’havia fet fins ara a l’Estat. Sobre això, la Generalitat ha afirmat que la planificació i programació ha d’abordar com a mínim en quins altres trams s’ha d’implantar el nou ample estàndard, prioritzant la connexió amb la xarxa europea cap al sud de manera progressiva. També aposta per analitzar aspectes més concrets com la circulació per als trens de 750 metres de longitud, els colls d’ampolla de la xarxa, el pas de mercaderies pel Camp de Tarragona o la variant de Martorell. Per aquesta programació global, Territori ha posat com a base l’Agenda Catalana del Corredor Mediterrani i la mesa del Corredor Mediterrani.

- Publicitat-

D’altra banda, ha alertat que el servei de l’R16 de Rodalies es veuria afectat per aquesta substitució de l’ample ibèric perquè els trens actuals no hi podrien circular i perquè cal un canviador d’ample de via. Per això, en les al·legacions el Govern reclama al Ministeri que assumeixi les afectacions i les porti a terme. També ha apuntat que el canvi d’ample afectarà les terminals i els operadors de mercaderies, tant públics com privats, i que caldrà una coordinació amb aquests i amb els ports de Barcelona i Tarragona.

Per últim, la Generalitat ha considerat que l’estudi ha d’analitzar i solucionar “de manera urgent” les limitacions al nus de Vila-seca, on hi haurà una bifurcació de corredors i una restricció de capacitat, tant per al trànsit de passatgers com de mercaderies.

- Publicitat-

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos

667
1,113