Dimecres 27 maig 2020

El consum de televisió durant l’abril és un 39% més que al febrer

És de 4 hores i 28 minuts diaris i el major increment és en els infants de 4 a 12 anys

|

+Notícies

Els usuaris del bus urbà a Barcelona pugen un 30,8% respecte a la setmana passada amb la fase 1

Els usuaris del bus urbà a Barcelona han crescut de forma exponencial amb l'entrada en vigor de la fase 1, arribant dimarts a un...

L’APE demana a Naturgy que condoni el deute a les famílies vulnerables i no faci més talls quan passi l’estat d’alarma

L'Aliança contra la Pobresa Energètica (APE) ha demanat a Naturgy que condoni el deute a les famílies vulnerables i ja no faci cap més...

Portes Giratòries: Montilla al consell d’administració d’Enegas

L'expresident de la Generalitat José Montilla s'incorporarà properament al consell d'administració de l'energètica Enegas. Segons ha publicat Crónica Global, a banda de Montilla també...

El Homrani diu que seria una “irresponsabilitat” no allargar els ERTO de força major més enllà del 30 de juny

El conseller de Treball, Afers Socials i Família, Chakir El Homrani, ha afirmat aquest dimecres que seria una "irresponsabilitat" no allargar els ERTO de...

Adif adjudica per 6,3 MEUR les obres de la nova estació de Sant Andreu Comtal

El consell d'administració d'Adif Alta Velocitat ha adjudicat el contracte de construcció de les obres de la nova estació de Sant Andreu Comtal de...

Renault liderarà el negoci europeu de l’aliança amb Nissan i Mitsubishi i creixen els dubtes per la planta de Barcelona

L'aliança entre Renault, Nissan i Mitsubishi ha anunciat aquest dimecres que es repartirà zones geogràfiques d'influència i el lideratge en determinats segments del mercat...

+Llegits

Els passatgers hauran de declarar el seu estatus en relació a la covid-19 abans d’embarcar als aeroports europeus

L'Agència de la Unió Europea per a la Seguretat Aèria (Easa per les sigles en anglès) i el Centre Europeu per al Control i...

ESCÀNDOL: Els grans bufets preparen demandes contra els estats per les mesures davant l’Covid-19

Mentre els governs prenen mesures per lluitar contra la pandèmia de coronavirus, els grans despatxos d'advocats han trobat un filó perquè els inversors internacionals...

“Els bancs centrals s’han comportat amb més seny que els polítics”, afirma l’expert Ramon Marimon al Cercle d’Economia

El professor d'Economia i Pierre Werner Chair a l'European University Institute, Ramon Marimon, ha apuntat que "els bancs centrals s'han comportat amb més seny...

El Gremi de Restauració de Barcelona diu que 2 de cada 3 locals amb terrassa no obriran fins a la propera fase

El Gremi de Restauració de Barcelona calcula que 2 de cada 3 locals amb terrassa de la ciutat no obriran aquest dilluns i s'esperaran...

Renault liderarà el negoci europeu de l’aliança amb Nissan i Mitsubishi i creixen els dubtes per la planta de Barcelona

L'aliança entre Renault, Nissan i Mitsubishi ha anunciat aquest dimecres que es repartirà zones geogràfiques d'influència i el lideratge en determinats segments del mercat...

Barcelona donarà 1.200 euros als propietaris de locals comercials que rebaixin els lloguers més d’un 50%

L'Ajuntament de Barcelona donarà 600 o 1.200 euros als propietaris de locals comercials que redueixin el lloguer als seus arrendataris entre un 25 i...

El consum de televisió durant el mes d’abril a Catalunya va assolir una xifra rècord, fins arribar a les 4 hores i 28 minuts, 1 hora i un minut més que abans del confinament. Això representa un increment del consum televisiu d’un 39% respecte del mes de febrer d’enguany. El públic que més n’augmenta el consum són els infants d’entre 4 i 12 anys, que van passar d’una hora i mitja diària al març a 2 hores i 12 minuts a l’abril, la qual cosa representa un increment d’un 33%. El CAC ha informat d’aquestes dades incloses en una segona edició especial del Butlletí d’informació sobre l’audiovisual de Catalunya (BIAC) amb motiu de la crisi sanitària pel coronavirus.

El BIAC constata que el pic d’actualitat informativa va millorar els resultats de TV3 i de laSexta al mes de març, per bé que a l’abril es van moderar. Tot i això, en relació amb el mateix període de l’any anterior, TV3 i laSexta augmenten la quota d’audiència a Catalunya durant els mesos de la pandèmia (març i abril).

Publicitat

El share de Telecinco baixa i el d’Antena 3 TV també (abril). La 1 i Cuatro tenen un lleuger repunt de quota de pantalla, mentre que 8tv es manté. Els canals infantils (Clan, Boing, Disney Channel i Super3/33) van pujar lleugerament o van mantenir les seves quotes de pantalla respectives, de manera que el confinament no va suposar un augment significatiu de consum per part dels infants i joves.

L’aturada de les competicions va perjudicar els canals temàtics esportius. Teledeporte va tancar l’abril amb la meitat de l’audiència del gener i Esport3 va quedar amb només un terç. Pel que fa a la ràdio, el 59,6% l’escolta cada dia i s’observa un increment de totes les franges, i en especial, la de les 6 a les 10 del matí.

- Publicitat-

Pel que fa als informatius, els telenotícies de TV3 van ser els més vistos a Catalunya a l’abril, amb una mitjana de 700.000 espectadors i una quota del 27,5%. Després de les xifres rècord de les primeres setmanes de confinament, tots els informatius van perdre espectadors al mes d’abril. Hi té a veure que l’audiència general de l’oferta informativa va ser molt superior a la registrada abans de l’estat d’alarma.

Aquesta tendència s’observa també en les dades aportades per l’EBU, que mostren com els mitjans públics europeus van augmentar un 20% l’audiència dels informatius del vespre (a destacar que l’audiència de 4 a 14 anys va augmentar un 78%), van incrementar un 16% el temps dedicat a la informació i van multiplicar per dos les visites diàries a les seves webs informatives.

El consum diari d’internet a l’Estat durant el mes de març va ser de 2 hores i 56 minuts per persona i dia, 37 minuts més que el consum del mateix període el 2019. En el càlcul s’hi inclou la totalitat de la població, siguin o no internautes. Si només es comptabilitzen els usuaris, aleshores el consum puja fins a 3 hores i 34 minuts de mitjana.

Pel que fa al consum de continguts audiovisuals a internet (plataformes d’intercanvi de vídeos, xarxes socials i webs), cada persona mira, de mitjana, 14 vídeos al dia, la qual cosa suposa uns 50 minuts.

Les audiències digitals de la CCMA van registrar, durant el mes d’abril, 5,2 milions de visitants únics, cosa que representa un augment d’un 53% més que el mateix mes que l’any anterior. Les reproduccions de vídeo també van augmentar un 20% i van arribar als 10,5 milions a l’abril d’enguany. Això va fer que es registrés el rècord històric de reproduccions mensuals del canal Super3 a les plataformes digitals.

El BIAC constata que, a escala global, el consum de les plataformes de vídeo sota demanda va créixer durant la crisi sanitària un 52%. A Catalunya, la plataforma sota demanda amb més abonats en el període febrer-març d’enguany és Netflix, amb 2,7 milions (i una quota del 41,8%), seguida d’Amazon Prime Video, amb 1,2 milions d’abonats (i un 18,6% de quota), i HBO, amb 639.000 abonats (9,8%). Pel que fa a les televisions de pagament, la principal a Catalunya va ser Movistar, amb 1,4 milions de persones abonades. A molta distància hi havia Orange/Jazztel TV, amb gairebé 400.000 persones subscrites.

- Publicitat-

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos

667
1,081