Divendres 4 desembre 2020

El 37% de les llars reconeix l’impacte econòmic de la covid-19 i vigilar més en la despesa

En canvi, hi ha un 20% de cases 'bombolla' a l'Estat que no han notat la crisi provocada pel coronavirus

|

El 37% de les llars espanyoles reconeix l’impacte econòmic causat per la covid-19 i vigilar més en la despesa, segons l’informe de la consultora Nielsen amb motiu de la inauguració de Datagri 2020, el fòrum de la transformació digital en el sector agroalimentari. En paral·lel, hi ha un 31% de cases a l’Estat que es consideren ‘vigilants’ (que no han patit impacte econòmic però sí que miren de no gastar més que abans) i un 20% de cases ‘bombolla’ que no han notat la crisi provocada pel coronavirus i tampoc estan pendents d’un euro amunt o avall en la despesa. Finalment, el 13% de les llars es consideren ‘sense cautela’, ja que sí que han notat impacte econòmic per la covid-19, però no han pres cap mesura per controlar el pressupost domèstic. Un 60% gasta més ara en alimentació saludable

L’informe de Nielsen assenyala igualment que el control de la despesa és una de les cinc grans tendències que s’han accelerat amb l’actual context econòmic i que –com a denominador comú- deixen un consumidor “més vulnerable i sensible”. A banda d’aquesta hipersensibilitat en la despesa s’han d’afegir dues altres tendències a l’alça com són una major preocupació per cuidar la salut i també la cura de l’entorn. En concret, sis de cada deu espanyols afirmen que ara gasten més en alimentació saludable. I si a finals del 2019 la salut era la principal preocupació per al 19% dels espanyols, a meitat d’aquest 2020 el percentatge havia crescut fins al 50%. Pel que fa a la cura de l’entorn i la sostenibilitat, un 53% dels consumidors està disposat a canviar a partir d’ara a un consum conscienciat.

La pandèmia també ha afavorit que la ciutadania es quedi a casa i torni als fogons, elevant el creixement de productes com la farina (un 48% més en vendes), espècies (un 29%), llegums secs (22%) i sucre (16%). L’oci també s’ha traslladat a les llars –amb l’auge de plataformes de vídeo per streaming i altres- fent repuntar el consum de productes com el vermut (+38% en vendes), les sidres (24%), les crispetes (36%) o les olives (16%).

- Advertisement -

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Gairebé el 50% de les empreses a Espanya invertiran menys el 2021 per la pandèmia, segons una enquesta del BEI

El 48% de les empreses a Espanya preveu invertir menys el 2021 a causa de la pandèmia i només el 6% invertirà més l'any...

Tremosa veu “altament probable” que el Mobile es pugui celebrar a l’estiu

El conseller d'Empresa i Coneixement, Ramon Tremosa, s'ha mostrat optimista en relació amb la celebració del Mobile World Congress aquest pròxim estiu. En una...

L’FMI empitjora els pronòstics de l’eurozona i creu que les mesures fiscals s’hauran d’allargar “més del previst”

El Fons Monetari Internacional (FMI) empitjora els pronòstics econòmics de l'eurozona per la segona onada de covid-19 i preveu ara que els governs de...

Els pressupostos de l’Estat preveuen 8 milions d’euros pel soterrament de la línia R2 a Montcada i Reixac

Els pressupostos de l'Estat comptaran amb una partida reservada de 8 milions d'euros per fer efectiu el soterrament de les vies de la línia...

Brussel·les dona dos mesos a Espanya per reduir l’exposició dels treballadors a substàncies cancerígenes

La Comissió Europea dona dos mesos a Espanya per fer la comunicació sobre la legislació estatal que transposa les normes destinades a protegir els...

L’Airef estima un augment de l’endeutament a Catalunya fins al 35,3% del PIB el 2021

L'Autoritat Independent de Responsabilitat Fiscal (Airef) estima un augment de la ràtio de deute a Catalunya fins al 35,3% del PIB el 2021, superior...

Segueix-nos

672
1,353