Divendres 25 setembre 2020

Dues companyies de creuers estudien fer rutes entre ports espanyols si obtenen el vistiplau de les autoritats sanitàries

Conesa espera que BEST i els molls de Sant Beltran i Prat estiguin parcialment electrificats a partir del 2021

|

+Notícies

Vaga a ensenyament els dies 9 i 15 d’octubre

l Sindicat Professors de Secundària (SPS) i CGT Ensenyament convoquen els professors a fer vaga a principis d'octubre per la gestió de la crisi...

El maig va tancar amb 150.000 línies mòbils menys com a conseqüència de la pandèmia

El mes de maig passat es va tancar amb 150.000 línies mòbils menys i es va quedar prop dels 54 milions, segons ha informat...

Convoquen vaga indefinida al transport sanitari a partir del 9 d’octubre contra la retallada salarial anunciada

CCOO, UGT, USOC i SINDI.CAT han convocat una vaga indefinida a partir del 9 d'octubre en el transport sanitari. L'aturada afectarà aproximadament uns 5.000...

Els homes cobraven 6.350,35 euros anuals més que les dones a Catalunya el 2019

La bretxa salarial entre dones i homes a Catalunya l'any passat era de 6.350,35 euros anuals, segons les dades publicades aquest dijous per l'Institut...

El Govern adjudicarà a FGC l’explotació de la línia Lleida-Manresa que ara opera Renfe

El Govern adjudicarà a FGC l'explotació de la línia de tren R12 de Lleida a Manresa que ara opera Renfe a partir de 2024....

El sector digital es consolida com a motor d’ocupació a Catalunya amb un creixement del 50% en cinc anys

El Govern ha analitzat l’Informe sobre l’evolució dels indicadors d’ocupació al sector TIC i ha conclòs que el sector digital continua el seu creixement...

+Llegits

La Taula Barcelona per l’Alzheimer posa en marxa un canal per respondre dubtes sobre la malaltia

La Taula Barcelona per l'Alzheimer, formada per l’Ajuntament i les cinc entitats de la ciutat especialitzades en aquesta malaltia, han creat un nou canal...

Ajuntaments de grans ciutats de l’Estat reclamen recursos al govern espanyol per pal·liar els afectes de la covid-19

Ajuntaments de grans ciutats de l'Estat reclamen al govern espanyol que doni resposta al conjunt dels ciutadans davant la crisi de la covid-19, al...

Malgrat que l’INE rebaixi la caiguda de l’economia espanyola les xifres són impactants

L'Institut Nacional d'Estadística ha rebaixat lleugerament la caiguda de l'economia espanyola com a conseqüència del coronavirus pel segon trimestre fins al -17,8% respecte als...

Els homes cobraven 6.350,35 euros anuals més que les dones a Catalunya el 2019

La bretxa salarial entre dones i homes a Catalunya l'any passat era de 6.350,35 euros anuals, segons les dades publicades aquest dijous per l'Institut...

Nysltar de Blanes crea mascaretes antivirals que duren tres mesos i n’ha venudes 2 milions als EUA

La tèxtil Nysltar de Blanes (Selva) ha creat unes mascaretes antivirals que duren tres mesos –suporten uns 100 rentats- i ja n'ha venudes 2...

Fira de Barcelona torna a l’activitat i inaugura el Bizbarcelona i el Saló de l’Ocupació per “reactivar” l’economia

Fira de Barcelona ha tornat a l'activitat i ha inaugurat el Bizbarcelona i el Saló de l'Ocupació. Els dos esdeveniments tindran lloc entre el...

La presidenta del port de Barcelona, Mercè Conesa, ha explicat que estan en converses amb dues companyies de creuers interessades en organitzar rutes entre ports de l’Estat mentre no s’aixequin les restriccions per atracar en ports internacionals. Conesa ha admès que aquesta és una opció que “està sobre la taula” i que es podria activar si les autoritats sanitàries espanyoles i catalanes aproven els protocols de seguretat contra la covid-19.

D’altra banda, Conesa ha assenyalat que preveu que l’any que ve la terminal BEST comenci a utilitzar 100% energia elèctrica, i que també entre el 2021 i el 2022 ho puguin fer els molls de Sant Beltran, on hi atraquen els ferris de Trasmediterrania, i el Moll Prat en un 30% i un 25%, respectivament.

Publicitat

Conesa, que ho ha dit durant la conferència ‘L’estratègia verda del Port de Barcelona’ en el marc del Cicle de Cafès del Clúster de l’Energia Eficient de Catalunya (CEEC), ha comentat que com a infraestructura receptora de la indústria creuerística el port ha parlat darrerament amb “moltes companyies” i que s’optaria per treballar amb dues, tot i que no n’ha revelat el nom. D’aquesta manera, se seguiria l’exemple d’Itàlia, on la companyia Costa Cruceros ofereix des de la setmana passada ofereix viatges de set dies atracant només en ports italians, com Bari, Brindisi, Corigliano-Rossano, Siracusa i Catània.

La presidenta del Port ha recordat que la indústria està “aturada” des de l’inici de la pandèmia i depèn molt dels clients internacionals, a diferència dels viatgers del ferri, que són més de proximitat i viatgen a les Illes Balears o a Itàlia.

- Publicitat-

Durant la seva intervenció, Conesa s’ha referit a l’electrificació dels molls, uns dels grans projectes que té obert actualment el Port de Barcelona. La presidenta ha detallat que es treballa en dos projectes pilot després que fa quasi un any i mig demanés a Red Eléctrica la connexió a la xarxa d’alta tensió. Per una banda, a la terminal Best es disposa de la potència disponible per iniciar operacions de càrrega i descàrrega amb energia totalment elèctrica a partir del 2021 i per l’altra l’inici de l’electrificació del moll on opera Trasmediterrania.

Es tracta el Moll Sant Beltran, més proper a la ciutat que els que utilitzen els creuers i on entre el 2021 i 2022 el 30% dels vaixells podrien abastir-se d’energia elèctrica. A banda, al Moll Beltran, aquest percentatge arribaria al 25%. Amb tot, Conesa ha reiterat que l’objectiu és que al 2030 el port ja estigui completament electrificat.

Els aerogeneradors, una opció complicada per la proximitat amb l’aeroport
Mercè Conesa també ha comentat que el Port de Barcelona ha estudiat l’opció d’instal·lar aerogeneradors a les instal·lacions tot i que la proximitat amb l’aeroport en dificulta la seva viabilitat, ja que es trobaria en una zona d’influència de les maniobres d’aterratge. En aquest sentit, ha indicat que la terminal que es troba més al sud –BEST- disposa d’unes grues que no sempre poden estar alçades i disposen d’un coll diferent per no interferir en l’aterratge de les aeronaus. “No ho descartem però si hem tingut alguns dificultats”, ha admès.

- Publicitat-

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos

674
1,279