Dimecres 5 agost 2020

Corredor del Mediterrani: Per què és tan important la connexió amb Europa?

|

+Notícies

El Gobierno saqueja els diners estalviats del municipis

El govern espanyol els autoritzarà a gastar el 35% dels romanents, 5.000 MEUR entre 2020 i 2021 si prèviament els ajuntaments lliuren el superàvit...

Torres (Nissan) veu possible un acord a Barcelona si els sindicats cedeixen

El responsable d'operacions industrials de Nissan Motor Ibèrica, Frank Torres, ha considerat aquest diumenge que és possible aconseguir un acord sobre el futur de...

La plantilla de Nissan manté l’amenaça d’anar als tribunals si la direcció no fa una passa enrere abans de dimarts

La possibilitat que la plantilla de Nissan presenti una demanda col·lectiva contra la companyia pren força. Així s'ha anunciat en una assemblea que s'ha...

Nissan posa la pilota sobre la taula dels treballadors: “És la nostra oferta final, no hi haurà més negociacions”

La direcció de Nissan ha posat la pilota sobre la taula dels treballadors després del trencament de les negociacions i de presentar una última...

L’AMB aprova un pla de residus per millorar la taxa de reciclatge metropolitana fins a un 55% el 2025

L'AMB ha aprovat definitivament el Programa metropolità de prevenció de residus i gestió de recursos i residus municipals 2017-2025 (PREMET25). El pla ha de...

El cost de formar part d’Espanya: L’economia catalana cau un 20,1% interanual durant el segon trimestre

Una autonomia sense concert econòmic no té eines valides per actuar amb eficàcia L'economia catalana va caure un 20,1% durant el segon trimestre en...

+Llegits

CaixaBank creu que el pic de la morositat a les entitats financeres arribarà durant la segona meitat de 2021

CaixaBank creu que la ràtio de morositat encara té marge per créixer i preveu que el seu pic arribarà durant la segona meitat del...

Nissan posa la pilota sobre la taula dels treballadors: “És la nostra oferta final, no hi haurà més negociacions”

La direcció de Nissan ha posat la pilota sobre la taula dels treballadors després del trencament de les negociacions i de presentar una última...

El Gobierno saqueja els diners estalviats del municipis

El govern espanyol els autoritzarà a gastar el 35% dels romanents, 5.000 MEUR entre 2020 i 2021 si prèviament els ajuntaments lliuren el superàvit...

El desgavell econòmic espanyol que pagarà la Catalunya autonòmica

L'economia de l'eurozona pateix un enfonsament històric amb una caiguda del 12,1% en el segon trimestre del 2020   Catalunya pagarà molt car econòmicament no ser...

La plantilla de Nissan manté l’amenaça d’anar als tribunals si la direcció no fa una passa enrere abans de dimarts

La possibilitat que la plantilla de Nissan presenti una demanda col·lectiva contra la companyia pren força. Així s'ha anunciat en una assemblea que s'ha...

CaixaBank preveu tancar l’exercici amb beneficis malgrat la crisi del coronavirus

CaixaBank ha assegurat aquest divendres que té previst tancar l'exercici amb beneficis malgrat la crisi de la covid-19. Durant la presentació de resultats del...

“Existeix la necessitat de tenir ja el corredor, infraestructura que fa temps que hauria d’estar finalitzada“. Així ho exposava el coordinador del Corredor del Mediterrani, Juan Barios, en una conferència sobre el desenvolupament de la xarxa ferroviària dins del marc de la vintena edició del SIL2018 que s’ha celebrat a Barcelona aquests dies.

“El corredor del Mediterrani és un dels 9 corredors de la xarxa transeuropea de transport”, ha exposat. I ha ressaltat el paper “importantíssim” que han de jugar els ports en aquesta etapa: “l’objectiu és comú”.

Publicitat

Però el que és cert és que a Espanya el transport ferroviari de mercaderies “és un 3% o un 4%, molt inferior si ho comparem amb el 18% o 20% que tenen França o Alemanya”. “A banda de crear les infraestructures les hem de fer servir, perquè aleshores tindrem infraestructures sense ús”. “Si arriben 20.000 contenidors als ports, no els podem pujar als camions. Ni tenim infraestructura preparada ni la mateixa carretera ho pot assumir”, ha recordat Barios.

Més inversió público-privada

Per la seva banda, el secretari de Territori i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font, també ha volgut subratllar que el que cal fer és “orientar la infraestructura al negoci. A generar economia”.

- Publicitat-

Però Font ha posat èmfasi en la importància de la inversió público-privada per tirar endavant els projectes. “L’esperança és que l’orientació als serveis vingui determinada per una aposta important d’operadors público-privats que puguin desenvolupar el transport de mercaderies. Si això no evoluciona i els operadors no hi veuen negoci i ens hem de refiar només en el transport públic, els avenços seran pocs o nuls” i ha volgut clarificar que “crec que serà poc o nul i la prova és l’evolució dels últims anys del transport de mercaderies a Espanya, Europa o el món“.

En aquest sentit, el president de Ferrmed, Joan Amorós, ha proposat la creació d’uns grups de treball, una iniciativa que ja ha reunit la col·laboració de moltes empreses, amb l’objectiu de facilitar el transport de mercaderies.

Tecnologia obsoleta

“No pot ser que la tecnologia dels vagons de càrrega sigui dels anys 90, cal renovar aquesta infraestructura”, ha lamentat. “Anar de Barcelona a Lyon costa més del doble que anar de Barcelona a Madrid”, ha manifestat.

De fet, el que es busca amb aquests grups de treball és precisament la reducció dràstica dels temps de reacció i dels costos del transport, un increment de la capacitat de línies i també una disminució de les emissions de gas amb efecte hivernacle. Segons Ferrmed, tot plegat, milloraria i molt la cadena logística global amb un clar impacte també en el porta a porta.

Aquesta seria la connexió ideal per a Ferrmed entre Espanya, Europa i Eurasia

- Publicitat-

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos

670
1,141