Dimecres 1 desembre 2021

Catalunya impulsa una missió comercial als Estats Units per presentar l’oferta turística

L’acció finalitzarà el 18 de novembre i preveu assolir contactes amb 50 periodistes i 90 operadors nord-americans

|

El Departament d’Empresa i Treball, a través de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), ha impulsat el ‘reStart USA’, una missió comercial per fer arribar l’oferta catalana al mercat nord-americà. En aquest context, una delegació formada per una desena d’empreses catalanes s’ha desplaçat a Nova York per donar a conèixer les seves propostes a operadors turístics i premsa especialitzada en viatges. Posteriorment, la comitiva viatjarà a Miami (Florida) per presentar l’oferta catalana a aquest estat. L’acció finalitzarà el pròxim 18 de novembre i preveu assolir contactes amb 50 periodistes i 90 operadors. “L’objectiu del ‘reStart’ és donar a conèixer als mercats emissors americans que tornem a estar a punt, que tenim les nostres ofertes i empreses a punt, i que la nostra destinació està a punt, coincidint amb la represa dels vols”, ha assegurat el director de l’ACT, Narcís Ferrer i Ferrer.

Aquesta és la primera gira de presentacions presencial després de la pandèmia als Estats Units, un mercat “estratègic” per a Catalunya. Aquest país és el tercer mercat emissor més important per al territori, genera una despesa important i contribueix a desestacionalitzar el turisme. El juny de 2021, Espanya va obrir les fronteres per a aquests viatgers. Des d’aleshores, el nombre d’arribades ha passat de menys de 2.000 turistes al mes entre gener i maig a 32.000 a l’agost. “Això indica que hi ha ganes de viatjar i que l’interès per la nostra destinació continua, tot i la incertesa del moment”, ha assegurat el director de l’ACT.

El directiu també ha destacat les missions comercials com un instrument “clau” de la promoció, ja que són un “gran aparador” per a l’establiment de contactes, el coneixement de l’oferta sectorial i el llançament de projectes o la difusió d’informació, “creant importants oportunitats de negoci”. En aquest cas, l’ACT aprofitarà aquesta acció per presentar al mercat nord-americà el ‘Grand Tour de Catalunya’, un producte de model turístic “sostenible” impulsat des de la Generalitat. Aquesta iniciativa pretén distribuir els visitants de forma equilibrada per tot el territori, així com oferir diversitat de productes i experiències “de qualitat” i alternatives per descobrir la destinació durant tot l’any. A més, “convida a fer una estada llarga a la nostra destinació i això va en sintonia amb el turisme responsable que hem de potenciar en els mercats de llarga distància”, segons el representant de l’ACT.

Per a la presentació, l’entitat ha creat una instal·lació d’art immersiva amb imatges i il·lustracions de Catalunya que recorren la destinació seguint els diferents trams i les icones incloses al ‘Grand Tour de Catalunya’. Les empreses participants en aquesta acció, organitzada amb Turisme de Barcelona i el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, són H10 Hotels, Hotel Claris and Spa, Hotel Majestic, Hotel Camiral 5*, Monument Hotel, Barcelona Art of Travel, Corredor Mató, Freixenet, Aborígens i Associació Passeig de Gràcia.
“El mercat americà aporta molt valor, perquè viu a l’hotel, viu la ciutat i s’interessa per la cultura i la gastronomia. És un mercat de gran interès”, ha assegurat la representant d’H10 Hotels, Belén Naranjo.

La importància dels mercats internacionals
Durant els últims mesos, l’Agència Catalana de Turisme ha impulsat una sèrie d’accions per mantenir la visibilitat i posicionar Catalunya davant els consumidors i intermediaris americans. Al maig i juny es van organitzar ‘webinars’ adreçats a operadors turístics i agències de viatges nord – americanes, amb la participació de més de 500 persones.

Els mercats internacionals tenen un gran pes en el sector turístic català. Abans de la pandèmia, aquests suposaven uns 21.000 milions d’euros i proporcionaven més del 85% de la despesa turística. “D’aquí la importància de recuperar tan aviat com sigui possible aquest públic, ja que és clau per reactivar un dels principals motors de l’economia catalana”, ha afirmat el director de l’ACT. Totes aquestes iniciatives formen part del pla de reactivació del turisme a Catalunya, dotat amb 6,5 milions d’euros i format per més de 30 accions.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,495